اهداف پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عوامل موثر بر انتقال آموزش در دوره تخصصی کوتاه مدت بازآموزی خودامدادی و دگرامدادی در نیروی انتظامی و تحلیل آن بر اساس مدل انتقال آموزش هالتون انجام شد. مواد و روش ها پژوهش حاضر در دو فاز کمی و کیفی انجام شد. برای بخش کمی، با در نظر گرفتن جامعه آماری، تعداد 384 نفر از افسران به طور تصادفی انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه 51 سوالی انتقال آموزش هالتون جمع آوری شد. قسمت کیفی با روش پدیدارشناسی برای مصاحبه های نیمه ساختاریافته که از 11 نفر از مسیولان و صاحب نظران آموزش دوره های امدادی در ناجا که تا اشباع داده ها انتخاب شدند، انجام شد. تحلیل کمی از طریق نرم افزار SPSS-18 و تحلیل داده های کیفی به شیوه تحلیل محتوای کیفی و تفسیری بر اساس مدل هایدگر انجام گرفت. یافته ها درمجموع 100 بیمار با میانگین سنی 7/16± 1/43 سال در مطالعه شرکت کردند که 51 درصد مرد بودند. نگرش بیماران با دستورالعمل موردنظر در بخش کمی تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش، نتایج نشان داد که عوامل سازمانی (42/0± 80/2) و پس از آن عوامل آموزشی (76/0± 76/2) و عوامل فردی (5/0± 42/2) به ترتیب در انتقال آموزش تاثیر داشت. در تحلیل داده های کیفی سه محور اصلی شامل موارد مرتبط با مدیریت، تصمیم گیری ها و برنامه ریزی، موارد مرتبط با فراگیران و پرسنل سازمان و موارد مرتبط با سیستم آموزشی در حال اجرا و مدرسین شناسایی شدند. نتیجه گیری با توجه به نتایج حاضر به نظر می رسد، عوامل سه گانه مرتبط با آموزش امداد شامل مدیریت و برنامه ریزی ها و فراگیران و مدرسان بطور مکمل می تواند اثربخشی آموزشی را تضمین نماید، لذا لازم است در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی این عوامل مورد توجه قرار گیرد.