مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و تحلیل عوامل موثر بر انتقال آموزش در دوره تخصصی کوتاه مدت بازآموزی خودامدادی و دگرامدادی در نیروی انتظامی (ناجا)

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 82

چکیده

 اهداف پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عوامل موثر بر انتقال آموزش در دوره تخصصی کوتاه مدت بازآموزی خودامدادی و دگرامدادی در نیروی انتظامی و تحلیل آن بر اساس مدل انتقال آموزش هالتون انجام شد. مواد و روش ها پژوهش حاضر در دو فاز کمی و کیفی انجام شد. برای بخش کمی, با در نظر گرفتن جامعه آماری, تعداد 384 نفر از افسران به طور تصادفی انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه 51 سوالی انتقال آموزش هالتون جمع آوری شد. قسمت کیفی با روش پدیدارشناسی برای مصاحبه های نیمه ساختاریافته که از 11 نفر از مسیولان و صاحب نظران آموزش دوره های امدادی در ناجا که تا اشباع داده ها انتخاب شدند, انجام شد. تحلیل کمی از طریق نرم افزار SPSS-18 و تحلیل داده های کیفی به شیوه تحلیل محتوای کیفی و تفسیری بر اساس مدل هایدگر انجام گرفت. یافته ها درمجموع 100 بیمار با میانگین سنی 7/16± 1/43 سال در مطالعه شرکت کردند که 51 درصد مرد بودند. نگرش بیماران با دستورالعمل موردنظر در بخش کمی تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش, نتایج نشان داد که عوامل سازمانی (42/0± 80/2) و پس از آن عوامل آموزشی (76/0± 76/2) و عوامل فردی (5/0± 42/2) به ترتیب در انتقال آموزش تاثیر داشت. در تحلیل داده های کیفی سه محور اصلی شامل موارد مرتبط با مدیریت, تصمیم گیری ها و برنامه ریزی, موارد مرتبط با فراگیران و پرسنل سازمان و موارد مرتبط با سیستم آموزشی در حال اجرا و مدرسین شناسایی شدند. نتیجه گیری با توجه به نتایج حاضر به نظر می رسد, عوامل سه گانه مرتبط با آموزش امداد شامل مدیریت و برنامه ریزی ها و فراگیران و مدرسان بطور مکمل می تواند اثربخشی آموزشی را تضمین نماید, لذا لازم است در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی این عوامل مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواجه امیری، علیرضا، و نجفی سمنانی، علی. (1400). ارزیابی و تحلیل عوامل موثر بر انتقال آموزش در دوره تخصصی کوتاه مدت بازآموزی خودامدادی و دگرامدادی در نیروی انتظامی (ناجا). طب انتظامی، 10(2 )، 71-82. SID. https://sid.ir/paper/955873/fa

    Vancouver: کپی

    خواجه امیری علیرضا، نجفی سمنانی علی. ارزیابی و تحلیل عوامل موثر بر انتقال آموزش در دوره تخصصی کوتاه مدت بازآموزی خودامدادی و دگرامدادی در نیروی انتظامی (ناجا). طب انتظامی[Internet]. 1400؛10(2 ):71-82. Available from: https://sid.ir/paper/955873/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا خواجه امیری، و علی نجفی سمنانی، “ارزیابی و تحلیل عوامل موثر بر انتقال آموزش در دوره تخصصی کوتاه مدت بازآموزی خودامدادی و دگرامدادی در نیروی انتظامی (ناجا)،” طب انتظامی، vol. 10، no. 2 ، pp. 71–82، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button