Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    406
  • دانلود: 

    301
چکیده: 

هر سبک می تواند در روش یادگرفتن، آموزش دادن و علاقه مندی انسان ها به مسائل گوناگون تأثیر گذارد و سهم مهمی را در تعیین رفتار انسان ها به خود اختصاص دهد. افراد با توجه به اینکه محیط تحصیلی و شغلی آنها تا چه اندازه با سبک های تفکرشان همسو یا مغایر باشد میتوانند در مراحل تحصیلی و شغلی خود حضور قوی تر یا ضعیف تری داشته باشند. از این رو در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر سبک های تفکر بر عملکرد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش خواهیم پرداخت. روش تحقیق در پژوهش حاضر به شیوه توصیفی-تحلیلی برگرفته از منابع و اسناد کتابخانه ای معتبر می باشد که در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان داد باتوجه به نقش مهمی که سبک های تفکر در تعهد سازمانی کارکنان دارد، مدیران از طریق آموزش نسبت به سبک های تفکر خرد و کارکنان شناخت دقیق پیدا کنند، تا با انطباق هر چه بیشتر و بهتر بتوانند کلیه انرژی خود وکارکنان را در جهت بهبود عملکرد سازمانی سوق دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 406

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 301 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سرازدان فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    155
  • دانلود: 

    165
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مطالعه بررسی وضعیت توانمندسازی روانی و رابطه آن با تعهدسازمانی درکارکنان شهرداری بندر خمیراست. پژوهش بر اساس هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان شهرداری بندر خمیر در سال 1399بود (190 N=)، که با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی، 127 نفر از آنان انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های توانمندسازی روانی وتن و کمرون، و پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون T تک نمونه ای و آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید. یافته ها نشان داد که میانگین توانمندسازی روانی کارکنان شهرداری(887/3) بود که نشان از توانمندی بالا می باشد و میانگین تعهد سازمانی (073/3) بود که نشان از تعهد متوسط دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین توانمندسازی روانی و تعهد سازمانی در کلیه ابعاد رابطه معنی دار وجود دارد. از آنجایی که توانمندسازی روانی با تعهد سازمانی کارکنان رابطه دارد، ضروری است مدیران به مؤلفه های مؤثر از قبیل مشارکت کارکنان در تصمیم گیری، ایجاد کار معنادار و با مفهوم، تشکیل جلسات دوستانه مکرر، تقویت گروه های غیررسمی و همسونمودن اهداف آنها با اهداف سازمان و تفویض اختیار توجه نمایند تا موجبات تعهدسازمانی هر چه بیشتر آنان را فراهم آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 155

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 165 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    241
  • دانلود: 

    184
چکیده: 

شبکه های اجتماعی، گونه ای از وبسایت های اینترنتی هستند که افراد، گروه ها و سازمان ها، در آنها پیرامون یک یا چند ویژگی مشترک گرد هم می آیند و اطلاعات، مطالب و محتواهای خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هویت علمی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان با میزان استفاده آنان از شبکه های مجازی می باشد. روش تحقیق در پژوهش حاضر به شیوه توصیفی-تحلیلی برگرفته از منابع و اسناد کتابخانه ای معتبر می باشد که در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است نتایج نشان داد، شبکه های اجتماعی می توانند مهارت ها و اطلاعات افراد را در محیط های رسمی و غیررسمی از طریق به اشتراک گذاری دانش و توسعه مهارت ها در محیط های مجازی ارتقا دهند در واقع تعامل اجتماعی در چهارچوبی آنلاین می تواند به دانشجویان در اشتراک تجارب و مشارکت در عناوین مربوطه کمک می کند. در این حالت، شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان عامل آموزشی با یادگیری مبتنی بر مسئله عمل کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 241

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 184 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نژادسبحانی زینب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    277
  • دانلود: 

    136
چکیده: 

رعایت ارزش های اخلاقی، امری ضروری درعرصه علم ودانش است وامیرمؤمنان(علیه السلام)نیز براین مسئله تأکید فراوانی دارند. پژوهش حاضر با عنوان رابطه ارزش های اخلاقی وعلم از منظرامیرمؤمنان علیه السلام باتکیه بر نهج البلاغه، در جستجوی تأثیرارزش های اخلاقی بر علم برمبنای نهج البلاغه می باشد. بنابراین روش تحقیق نقلی-وحیانی وگردآوری اطلاعات نیز به صورت کتابخانه ای است. اثر پیش روی دارای پنج بخش؛ ساختاراخلاق، رابطه تقوی باعلم، اخلاص، تواضع وحلم است. ساختاراخلاق درنهج البلاغه شامل شش بخش می باشدکه عبارتند از: بینش ها، ارزش ها، گرایش ها، روش ها، کنش ها وگویش ها که دریکدیگرتأثیر می گذارند. در سخنان امیرمؤمنان(علیه السلام)برهیچ امری به اندازه تقوا تأکیدنشده و درباره اش سخن به میان نیامده است. ازآثارتقوی درکلام حضرت، می توان به روشن بینی ورهایی ازتنگناها اشاره کردوارزش علم آن زمانی است که باتقوا همراه باشد. بنابراین تقوارابطه ای مستقیم باعلم داردوهمچنان که علم بدون تقواانسان رابه مقاصدعالی نمی رساند، تقوای بدون معرفت نیزراه به جایی نمی برد. تقوادرحافظه انسان نیز تأثیر می گذارد و در اثر رعایت تقوا خداوند به انسان درک و فهم در علم را عنایت می کند. از نگاه امام علی (علیه السلام) اخلاص، بلند پایه ترین مقام ایمان است و برترین علم ها آن است که در آن اخلاص باشد. وثمره علم حقیقی، اخلاص در عمل است. اخلاص آثاری همچون محبوبیت اجتماعی وتأثیرگذاری درعلم داردوازعوامل ایجادآن می توان به اظهارشکیبایی، وقارومتانت وعلم وآگاهی اشاره نمود. حلم از دیگر ارزش های اخلاقی مورد تأکید در نهج البلاغه است وازنگاه امیرمؤمنان(علیه السلام) بهترین نوع حلم، تحلّم یعنی کظم غیض است وآثاری همچون منزلت اجتماعی، برتری برمخالفان وسلامت ازآفات دارد. طبق فرمایش امیرمؤمنان(علیه السلام)حلم و بردباری موجب تام بودن عقل است و رابطه مستقیمی با علم دارد. تواضع نیز ارزش اخلاقی دیگری است که رابطه مستقیمی باعلم دارد. تواضع زمینه علم افزایی رافراهم می کند و در مقابل آن تکبر، مانع رسیدن انسان به درجات علمی شایسته است. از آثار تواضع می توان تأثیر در هدایت را نام برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 277

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 136 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مدرکی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1735
  • دانلود: 

    1120
چکیده: 

درجهان کنونی که بشر مجذوب مدرنیته و پیشرفت های خیره کننده علمی است با مشکلی روبروست که راه حل آن را در قواعد علمی و با اتکا به عقلانیت خود نمی یابد. انسان امروزی در زندگی این جهان-با همه فریبندگی و گستردگی-خودرا اسیر وگرفتار می بیند ودرجستجوی هدف و معنا برای هستی و حیات خویش است. هدف این پژوهش بررسی تحلیلی با رویکرد مقایسه ای معنویت اسلام و معنویت غرب ونقش دین در تقویت بعد معنوی می باشد. یافته ها نشان می دهد معنویت های غربی با نگاهی دنیا گرایانه، ادعای تامین نیازهای انسان را دارند وبا دستورالعمل های دنیوی، انسان رابه سوی سرابی از آرامش و پوچ گرایی رهنمون می شوند که با آرامش پایدار و الهی هیچ تناسبی ندارد. معنویت برخاسته از دین اسلام بعنوان کاملترین وجامع ترین دین برتدین عاقلانه، فراگیری دین بطور کامل وکارآمد، توجه به نیازهای روحی وجسمی، پرورش بعد متعالی و محصورنشدن در لذات صرفا مادی، عملیاتی کردن اخلاق وبالاتراز همه خدا محوری تاکید دارد. لذا معنویت اسلامی و الهی برخلاف معنویت های کاذب و غربی، آرامش بخش است. از آنجا که معنویت های غربی مبانی فکری اصولی و صحیح ندارند می توان پی برد که معنویت مورد نیاز بشر، معنویت حاصل از آموزه های دین اسلام است و در جهت گسترش این معنویت باید آگاهی بخشی و بصیرت افزایی صورت گیرد تا شرایط گرایش به دین و معنویت دینی فراهم گردد و دین فهمی، دین باوری و دینداری ارتقا یابد چرا که معنویت اسلامی توانایی رقم زدن انقلابی درونی و اجتماعی را داردومعنویتی است اصیل که هنر زندگی متعالی را تحت تعلیمات خود آموزش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1735

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1120 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حق پرست حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    387
  • دانلود: 

    150
چکیده: 

در طول عصار دین همچون اسبی جسور کباده جامعه بشری را می راند و تمامی زوایای هستی او را در برگرفته است. هنر و به خصوص هنر تئاتر نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. تئاتر به عنوان هنر آگاه ساز و ابزار آموزشی جامعه بشری، همواره تحت تاثیر دین قرار گرفته بطوریکه در هر دوره ای نمودی نو از آن زاییده می گردد. که این نمود پیرو دیدگاه و محیطی ست که در آن متولد گردیده است. تئاتر«نو» نیز از جمله هنرهای نمایشی است که تحت تاثیر تفکرات دینی زمان خود قرار گرفته است. در این هنرنمایشی پیچیده مجموعه ای از اندیشه ها و هنرهای ژاپنی درهم آمیخته اند که در این میان حضور آیین بودائیسم، در شکل گیری و اعتلای تئاتر«نو» قابل تأمل است. هرچند برخی از محققان در زمینه میزان این اثرگذاری تردید کرده و آن را به چالش کشیده اند، اما از سوی دیگر عده ای از صاحب نظران تئاتر«نو» را از اساس وامدار آیین بودیسم دانسته اند. در این مقاله از طریق بررسی اجزا و ارکان تئاتر«نو» نظیر موضوعیت، تئوری، طراحی صحنه، موسیقی، لباس و غیره پیوند عمیق و ناگسستنی میان آیین بودائیسم و تئاتر«نو» مورد بحث قرار گرفته است. که نتایج حاصل گویای پیوند ارکان و اجزاء تئاتر«نو» با اندیشه های بودیسم دارد. بطوریکه اصول تئاتر«نو» به صورت مستقیم و غیرمستقیم از مفاهیم بودیستی بهره گرفته است و از همین رو بررسی اجمالی اجزاء تئاتر«نو» و بازتاب آن در تفکرات مخاطبانش نشانه مشخصی از تبلور مفاهیم آیین بودا در تئاتر«نو» میباشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 150 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

الطافی ابراهیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    386
  • دانلود: 

    271
چکیده: 

بی شک، فرهنگ واژه ها، فرهنگ نام های ایرانی، فرهنگ و آیین پاک و بی آلایش، گنجینه ی واژه های سره ی فارسی شاهنامه ی فردوسی است. شاهنامه سخن گران بهای فردوسی پر بار از واژه ها، ترکیبات زیبا و دلنشین است. این بار به سراغ واژه ی «جشن» در این واژه نامه ی پارسی رفته ام. سخن از جشن، انواع جشن ها و آیین سور و سرور و شنیدنی های آن در کلام فردوسی فراوان است و این نکته را به ما یاد آور می شود که آگاهی کامل از این آداب و رسوم داشته است. به این وسیله سفره ی گسترده ی واژه ی «جشن» را بیشتر بررسی و در برابر شاهنامه دوستان و شاهنامه پژوهان می گسترم که واژه ی جشن در شاهنامه چه جایگاهی دارد؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 386

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 271 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمدی زکیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3699
  • دانلود: 

    1852
چکیده: 

نقش والدین برای کودک و زندگی حال و آینده ی او بسیار مهم است. در این مقاله سعی بر آن شده که وظایف و نقش های والدین در تربیت فرزندان مورد بررسی قرار گیرد. به همین دلیل ابتدا تعریفی از خانواده و سپس واژه ی تربیت ارایه شده و پس از آن نقش های پدر و مادر در تربیت فرزندان به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است. سرانجام آگاهی والدین از نقش ها و وظایف خود و تلاش بیشتر برای بهتر انجام دادن آنها مهم تلقی شده است. این تحقیق بیشتر بر روش کتابخانه ای معطوف است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3699

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1852 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    57 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    562
  • دانلود: 

    475
چکیده: 

خلاقیت، نوآوری وکارآفرینی لازم وملزوم یکدیگرند. به حدی که کارآفرینی بدون خلاقیت و نوآوری حاصلی به بار نخواهد آورد. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر خلاقیت و هیجان خواهی بر کارآفرینی دانش آموزان می باشد. روش تحقیق در پژوهش حاضر به شیوه توصیفی-تحلیلی برگرفته از منابع و اسناد کتابخانه ای معتبر می باشد که در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان داد باید کارافرینی را به دانش آموزان اموزش داد به طوری که خصوصیات کارآفرینان موفق را نشان دهند. به دلیل اینکه اولاً رشد مهارت های کارآفرینی در سیستم آموزشی منابع کارآفرینان آینده جامعه را افزایش می دهد و این انتقاد را که سیستم آموزشی دانش آموزان را در جهت استخدام شدن و نه شروع یک کار آماده می سازد، رفع می نماید. با توجه به کارافرینی مشکل بیکاری، جلب توجه دانش آموزان به فرصت های تجاری، رشد مهارت های کارآفرینی و دانش و صلاحیت آنها در فرایند خلق یک شغل آنها را برای روبرو شدن با واقعیت های زندگی آماده می سازد در نتیجه دانش آموزان می توانند تجارب و مهارت های زندگی اجتماعی را از طریق عملی یاد بگیرند و عملکردهای عملی و خاص را انجام دهند و با ارزش هنجارهای جامعه سازگار شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 562

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 475 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button