Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

Journal Issue Information

Archive

Year

Volume(Issue)

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1400
  • Volume: 

    11
  • Issue: 

    1
  • Pages: 

    3-12
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    144
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

زمینه و هدف: امروزه با توجه به افزایش انتشار مقاالت در حیطه آموزش پزشکی، تجزیه و تحلیل روند مقاالت منتشر شده در مجالت تخصصی حیطه آموزش پزشکی جهت اتخاذ اقدامات الزم در این حیطه امری مهم و ضروری است. به همین منظور این پژوهش به مطالعه روند مقاالت های منتشر شده در مجالت آموزش علوم پزشکی ایران پرداخته است. روش: این مطالعه با استفاده از رویکرد اکتشافی و توصیفی به تجزیه و تحلیل پژوهشهای منتشر شده در مجالت آموزش علوم پزشکی ایران از سال 2004-2018 با استفاده از فنون متن کاوی پرداخته است. در این پژوهش جهت انجام عملیات متن کاوی از زبان برنامه نویسی پایتون و کتابخانه NLTK استفاده شده است. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که واژگان دانشجویان، پزشکی، آموزش، یادگیری و دانشگاه پرتکرار ترین واژگان در این مقاالت هستند. نتایج حاصل از اجرای الگوریتم خوشه بندی کامینز نشان داده است که تم و گزاره اصلی پنج خوشه موضوعی بدست آمده در این پژوهش، واژگان "آموزش" و یا عبارت "آموزش دانشجویان پزشکی" است و بیشتر موضوع مقاالت منتشر شده مجالت حوزه علوم پزشکی بر محور آموزش متمرکز بوده است. نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان می دهد مقاالت منتشر شده در مجالت آموزش علوم پزشکی ایران بیشتر در موضوعات عمومی آموزش پزشکی مانند برنامه درسی، دانشجویان پزشکی و تدریس در محیط دانشگاهی بوده است و به سایر موضوعات کمتر پرداخته شده است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 144

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1400
  • Volume: 

    11
  • Issue: 

    1
  • Pages: 

    13-17
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    117
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

زمینه و هدف: بکارگیری آموزش زبان فناوری محور در دوره های زبان تخصصی در دهه های اخیر توجه فرهیختگان را به خود جلب کرده است. این امر به طور خاص پس از شیوع بیماری همه گیر کووید 19 اهمیت بیشتری یافت. مطالعه ی حاضر به دنبال بررسی دیدگاه اساتید انگلیسی با اهداف دانشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی در مورد کاربرد آموزش فناوری محور در کالسهای زبان تخصصی بوده است. همچنین، از اساتید خواسته شده است تا در مورد چالش ها و موانع موجود برای تدریس برخط در دوران بیماری همه گیر کووید 19، نظرات خود را ارایه نمایند. روش: با اتخاذ رویکرد ترکیبی کمی و کیفی تحقیق، پرسشنامه و مصاحبه برای گردآوری داده ها مورد استفاده قرار گفتند. از 80 استاد زبان تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی خواسته شد تا پرسشنامه ی مربوطه را تکمیل نمایند. شرکت کنندگان در تحقیق، در سال تحصیلی 1399-1400 مشغول تدریس زبان انگلیسی تخصصی به دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه های دولتی تهران، یزد، تبریز، و مشهد بودند. همچنین، 25 استاد زبان تخصصی در مصاحبه شرکت کردند. مقادیر میانگین برای تحلیل داده های پرسشنامه و تحلیل محتوا برای استخراج موضوعات مطرح شده در مصاحبه بکار گرفته شد. یافته ها: نتایج حاکی از دیدگاه مثبت اساتید زبان انگلیسی با اهداف ویژه نسبت به کاربرد فناوری در کالسهای زبان تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی بود. میانگین های بین 16. 3 تا 79. 4 نشان دهنده ی تمایل اساتید به کاربرد رویکرد آموزش محور در کالسهای زبان تخصصی زبان انگلیسی بود. اساتید در مصاحبه به برخی چالش ها و موانع برای برگزاری کالسهای برخط در دوران بیماری همه گیر کووید 19 اشاره نمودند. نتیجه گیری: یافته ها، اهمیت بازنگری کاربرد و نقش فناوری را در دوره های زبان تخصصی علوم پزشکی روشن ساخت. در این راستا، نتایج مطالعه ی حاضر می تواند برای سیاستگذاران، مولفان و مدرسان دوره های زبان انگلیسی با اهداف دانشگاهی برای دانشجویان علوم پزشکی کاربردهایی داشته باشد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 117

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1400
  • Volume: 

    11
  • Issue: 

    1
  • Pages: 

    18-25
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    187
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

زمینه و هدف: مروری بر مقاالت پزشکی و تعدد مقاالت و مطالعات انجام شده پیرامون حرفه ای گری بصورت عام و در محیط های آنالین بطور اخص، نشانگر توجه دست اندرکاران آموزش پزشکی در سالهای اخیر به این مقوله و تالش برای غلبه بر این تهدیدها می باشد. این مطالعه با هدف انجام مرور جامع شواهد در زمینه حرفه ای گری مجازی با تاکید بر اموزش علوم پزشکی انجام گردیده است. روش: این مطالعه به صورت مرور کلیه متون در زمینه حرفه گری با استفاده ازکلیه موتورهای جستجوگر، در بین سالهای 2000 تا 2018 در زمینه حرفه ای گری مجازی انجام گردید. تحقیقات مرتبط که از لحاظ کیفیت کار از روش کار مناسبی برخوردار بودند بر اساس نمودار پریزما جستجو و طراحی گردید. با قرار دادن نتایج تحلیل بخش های مختلف شواهد استخراج گردید. یافته ها: در بررسی نتایج جستجو 237 مقاله مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی کیفیت و تطبیق عنوان و محتوا، نهایتا 68 مقاله مناسب تشخیص داده شد. بررسی شواهد، مقاالت را در حیطه های زیر طبقه بندی کرده است: تعریف، مفهوم و اهمیت حرفه ای گری مجازی، ابزارهای سنجش حرفه ای گری در محیط مجازی، درک و نگرش افراد به حرفه ای گری در محیط مجازی، رفتارهای نامناسب در استفاده از فضای الکترونیک و شبکه های مجازی، سیاست ها در تبیین حرفه ای گری محیط مجازی و نقش محیط مجازی در تبیین حرفه ای گری پزشکی طبقه بندی گردید. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت حرفه ای گری در محیط مجازی)آگاهی مناسب از محیط، تنظیم و سازماندهی بکار گیری آن، ارزیابی و تحلیل موقعیت و پاسخگویی جهت استفاده و حضور در فضای الکترونیک(در تعاریف، همچنین نظر به اهمیت استفاده از تکنولوژی در اموزش و درمان، لزوم توجه به ابعاد مختلف حرفه ای گری در حرفه پزشکی بیش از پیش احساس میشود. الزم است تا ضمن ایجاد آگاهی از اهمیت و قابلیت های این فضا، زمینه رشد حرفه ای گری در بکار گیری ان نیز فراهم گردد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1400
  • Volume: 

    11
  • Issue: 

    1
  • Pages: 

    26-31
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    278
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

زمینه و هدف: با توجه به اینکه ترسیم نقشه مفهومی با کمک تکنولوژی زیرمجموعه ای از آموزش الکترونیک و به عنوان یک استراتژی انتخابی برای ارایه اطلاعات و مهارتهای تدریس در آموزش در نظر گرفته شده است. لذا، این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش نقشه مفهومی با تلفن همراه بر خلاقیت دانشجویان پرستاری درکارورزی مراقبت ویژه صورت پذیرفت. روش: مطالعه حاضر از نوع کارآزمایی کنترل شده تصادفی دو گروهه با طرح پیش آزمون-پس آزمون است. 68 نفر از دانشجویان سال چهارم پرستاری به روش کل شماری انتخاب و با تخصیص تصادفی بلوک بندی طبقه ای به دو گروه مداخله (تعداد=34) و کنترل (تعداد=34) تخصیص یافتند. در گروه مداخله، آموزش بهروش نقشه مفهومی با تلفن همراه و در گروه کنترل تدریس بهروش سنتی ارایه شد. خلاقیت فراگیران قبل و بعد از مداخله با "آزمون سنجش خلاقیت عابدی" سنجیده شد. تحلیل داده ها با کمک آزمون تی زوجی و تحلیل کوواریانس چند متغیره و با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. یافته ها: بین دو گروه از نظر متغیرهای دموگرافیک تفاوت معنی داری وجود نداشت (999. 0 > p). میانگین نمره کل خلاقیت و کلیه خرده مقیاسها در هر دو گروه نسبت به قبل از مداخله کاهش داشت. میانگین نمره خرده مقیاسهای بسط (046. 0) ابتکار (022. 0 = p) و نمره کل خلاقیت (036. 0 = p) بین دو گروه مداخله و کنترل تفاوت معنی داری داشت اما از نظر خرده مقیاسهای سیالی (080. 0 = p) و انعطاف پذیری (143. 0 = p) تفاوت آماری معناداری مشاهده نشد. نتیجه گیری: گرچه نگرش مثبت و دسترسی آسان فراگیران به تلفن همراه، استفاده از این شیوه را در آموزش دانشجویان پرستاری مفید جلوه می دهد، اما انجام مطالعات بیشتر باحجم نمونه بالاتر و با سایر ابزارهای سنجش خلاقیت پیشنهاد میگردد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 278

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1400
  • Volume: 

    11
  • Issue: 

    1
  • Pages: 

    32-38
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    131
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

زمینه و هدف: پژوهشگران توافق دارند که یکی از مهمترین موفقیتها در هر زمینه آموزشی، ارتقاء رشد حرفه ای معلمان است. با توجه به این نکته، این اثر به بررسی اشتراک دانش در اساتید EAP پرداخت. عالوه بر این، ما به دنبال این بودیم که آیا درک اساتید EAP نسبت به اشتراک دانش، پیشرفت حرفه ای آنها را پیش بینی میکند یا خیر؟ روش: در این مطالعه 94 مدرس انگلیسی برای اهداف خاص از دانشگاه های مختلف علوم پزشکی سراسر کشور دعوت شدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه "درک اساتید انگلیسی برای اهداف خاص از اشتراک دانش" و "پیشرفت حرفه ای معلمان" استفاده شد. همچنین یک مصاحبه نیمه ساختار یافته برای بررسی نظرات شرکت کنندگان در مورد موانع تشکیل گروه های یادگیری معلمان انجام شد. یافته ها: یافته ها نشان داد میانگین ادراک مربیان EAP نسبت به اشتراک دانش در گروه نمونه 90/2 با انحراف استاندارد 3385/0 بود که پایین تر از میانگین نظری)3)بود. همچنین بین درک اساتید EAP با اشتراک دانش با توجه به سطح معناداری (000 = 0 = sig) بدست آمده و میزان خطای 01/0 با پیشرفت حرفه ای آنها رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. بررسی رگرسیون چندگانه نیز نشان داد متغیرهای فرهنگی، تامل، شخصی، هزینه و اشتراک و سازمانی دارای 05. 0 متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 131

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1400
  • Volume: 

    11
  • Issue: 

    1
  • Pages: 

    39-44
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    603
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

زمینه و هدف: هدف تحقیق حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مدیریت زمان بر موفقیت تحصیلی و تاب آوری دانشجویان دختر رشته ی پرستاری بود. روش: روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون– پس آزمون با گروه کنترل بود که در آن 30 دانشجوی دختر رشته ی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 1397-1398 به صورت در دسترس انتخاب شدند. همه ی دانشجویان پرسشنامه ی مقیاس تابآوری کانر و دیویدسون را تکمیل کردند، سپس به شکل تصادفی در گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. به گروه آزمایش در 10 جلسه (هرجلسه 60 دقیقه) آموزش مدیریت زمان داده شد در حالیکه گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. پس از اتمام جلسات مجددا همهی دانشجویان مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون را پر کردند. داده ها با استفاده از SPSS (ورژن 24) و MANCOVA تحلیل شدند. یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد با توجه به اندازه اثر، آموزش مدیریت زمان 57 %از واریانس متغیر موفقیت تحصیلی و 80 %از واریانس متغیر تاب آوری را پیش بینی میکند. نتیجه گیری: میتوان گفت آموزش مدیریت زمان در موفقیت تحصیلی دانشجویان موثر بوده و تابآوری آنها را افزایش میدهد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 603

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1400
  • Volume: 

    11
  • Issue: 

    1
  • Pages: 

    45-49
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    286
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

زمینه و هدف: با افزایش تعداد مبتالیان به بیماریهای مزمن، سیستمهای ارایه دهنده خدمات بهداشتی-درمانی در بلندمدت دچار مشکلات عدیدهای در زمینه ارایه خدمات مراقبتی به این افراد شده اند. لذا به منظور سازماندهی این بیماران و تسهیل کارها توصیه میشود که برخی مراقبتها توسط خود افراد انجام گیرد. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش حضوری و غیر حضوری بر خودمراقبتی بیماریهای غیر واگیر در بهورزان انجام گردید. روش: اطلاعات از طریق پرسشنامه جمعآوری شد. جامعه آماری شامل بهورزان مراکز بهداشت شهرستانهای خواف و سرخس بودند. بر اساس فرمول کوکران، 45 بهورز از هر یک از مراکز بهداشت خواف و سرخس به طور تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. از مداخله آموزش حضوری خود مراقبتی در مرکز بهداشت سرخس و از آموزش غیر حضوری خودمراقبتی در مرکز بهداشت خواف استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 24 انجام شد. یافته ها: بر اساس یافته های حاصل از آزمون تی زوجی مشخص گردید که روش آموزش حضوری بر خودمراقبتی بیماریهای غیرواگیر در بهورزان شهرستان سرخس موثر بوده است (001/0 = p) اما روش آموزش غیرحضوری بر خود مراقبتی بیماریهای غیرواگیر در بهورزان شهرستان خواف بیتاثیر بوده است (1/0=p). همچنین نتایج آزمون مقایسه میانگین دو روش آموزش حضوری و غیر حضوری نشان داد که اختالف معناداری بین میانگینهای نمرات بهورزان در دو روش آموزش حضوری و غیر حضوری وجود دارد (001/0 = p) و مداخله آموزش حضوری موثرتر از آموزش غیر حضوری بوده است. نتیجه گیری: آموزش خود مراقبتی بیماریهای غیر واگیر در بهورزان به شیوه حضوری موثرتر از شیوه آموزش غیرحضوری است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 286

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1400
  • Volume: 

    11
  • Issue: 

    1
  • Pages: 

    50-55
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    248
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

زمینه و هدف: کارآفرینی در بسیاری از بخش های اقتصادی و اجتماعی و به صورت ویژه نظام سلامت اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از مشکالت موجود، نبود ابزار استاندارد برای سنجش وضع موجود کارآفرینی در دانشگاه های علوم پزشکی است. لذا مطالعه حاضر با هدف طراحی ابزار سنجش کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی شده است. روش: این مطالعه ترکیبی (کمی-کیفی) می باشد در دو مرحله بررسی متون و نظر سنجی از خبرگان به روش دلفی انجام شده است. در مرحله اول، با بررسی متون مرتبط، متغیرهای های موثر بر کارآفرینی سازمانی، استخراج شدند. سپس متغیرهای استخراج شده با استفاده از روش دلفی و پس از رسیدن به اجماع نظر خبرگان نهایی شدند. پس از این در بخش کمی پرسشنامه مرتبط با ابعاد نهایی تهیه و برای تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته ها: شش بعد برای پرسشنامه کارآفرینی شناسایی شده و ابعاد کارآفرینی تعداد 39 مولفه گزارش شد. نتایج تحقیق نشان داد، عوامل زیادی بر کارآفرینی موثر هستند از جمله عوامل موثر بر کارآفرینی عبارتند از عوامل انسانی، فرهنگ کارآفرینی، عوامل انگیزشی، متغیرهای تسریع کننده، فناوری های اطلاعات و متغیرهای توانبخش. نتیجه گیری: ابزار طراحی شده می تواند به شناخت وضعیت موجود کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی کمک نماید. با توجه به نیاز سازمان های کنونی به بهره مندی از مزایای حاصل از حرکت به سمت مدیریت کارآفرینی، مدیران از طریق توجه ویژه به ابعاد موثر بر این سبک مدیریت که در مطالعه حاضر شناسایی شده اند، تامین منابع، امکانات و تمهیدات لازم برای دست یابی به این ابعاد، می توانند در راستای بهبود مستمر سازمان قدم بردارند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 248

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button