Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1158
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی شرایط و حوزه های استقرار مربی گری در فعالیت های آموزش و بهسازی منابع انسانی پرداخته است. این پژوهش در چهارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحقیق تحلیل محتوا صورت گرفته و ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختاریافته بود. نتایج پژوهش حاضر که حاصل مصاحبه با 7 نفر از خبرگان آموزش است، حاکی از آن است که برای استقرار مربی گری در یک سازمان وجود برخی شرایط لازم و اساسی است. این شرایط عبارت اند از: شرایط و الزامات سازمانی (ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، فرهنگ حمایتی، شناسایی و وجود سیستم های اطلاعاتی، برنامه ریزی آموزشی و سیستم های ارزیابی عملکرد)، شرایط و ویژگی های مربیان (مهارت های اطلاعاتی و آموزشی و مهارت های ارتباطی و انگیزشی)، شرایط و الزامات فردی (پذیرش، و تعهد و مسئولیت پذیری). هم چنین نتایج این پژوهش نشان داد که حوزه های استقرار مربی گری را می توان در چهار مقوله اصلی به شرح زیر طبقه بندی نمود: توسعه مدیران و مشاغل مدیریتی، توسعه برنامه های جانشین پروری، برنامه های تغییر و تحول سازمانی، رسیدگی به حل مشکلات محیط کار.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1158

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

یاسینی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    49-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    530
  • دانلود: 

    700
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 530

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    71-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1146
  • دانلود: 

    604
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر، شناسائی شاخص های پذیرشی موثر در موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی و مدیریت در دوره های آموزش الکترونیکی و تدوین آنها در قالب یک مدل پیش بینی بود.روش: طرح مطالعه حاضر از نوع همبستگی است. شرکت کنندگان، کلیه پذیرفته شدگان در دوره های کارشناسی ارشد مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایران بودند که تا پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391حداقل، یک نیمسال، نمرات ثبت شده داشته اند. شیوه ورود به دوره کارشناسی ارشد، نوع دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، نوع رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و معدل کل مقطع کارشناسی به عنوان متغیرهای پیش بین و معدل کل واحدهای اخذ شده در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان متغیر ملاک جمع آوری شدند. و داده ها با مدل رگرسیون تحلیل شدند.یافته ها: از میان متغیرهای پیش بین وارد شده در تحلیل، رشته تحصیلی مقطع کارشناسی (مهندسی)، پذیرش از طریق آزمون اختصاصی (با وزن منفی)، معدل کل مقطع کارشناسی، نوع دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی (دولتی) و رشته تحصیلی مقطع کارشناسی (علوم پایه)، به ترتیب، به عنوان مؤثرترین عوامل یا پیش بینی کننده های موفقیت در مقطع کارشناسی ارشد شناسائی شدند.نتیجه گیری: با توجه به توان پیش بین نسبتاپائین ملاک های موجود پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش الکترونیکی در دانشگاه مورد مطالعه توصیه می شود از متغیرهای بیشتری به منظور پیش بینی قوی تر، استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1146

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    83-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1402
  • دانلود: 

    1069
چکیده: 

علی رغم آن که اکثریت پژوهش ها در زمینه توسعه حرفه ای، به بررسی نقش این متغیر بر بهبود یادگیری دانش آموزان پرداخته اند؛ هدف از این پژوهش، بررسی الگوی مفهومی پیامدهای توسعه حرفه ای معلمان از بعد فردی بوده است؛ به صورت خاص این پژوهش به بررسی نقش ادراک از توسعه حرفه ای بر روی دلبستگی شغلی، فلات محتوایی شغل و فرسودگی شغلی معلمان پرداخته است. روش این پژوهش، توصیفی از نوع رابطه ای بوده است. نمونه آماری این پژوهش 180 نفر از معلمان مدارس ابتدایی شهرستان کاشان می باشند که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. برای جمع آوری اطلاعات چهار پرسشنامه شامل پرسشنامه دلبستگی شغلی کانونگو (1982)، پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش (2001)، پرسشنامه فلات محتوایی از میلیمان (1992) و ادراک از توسعه حرفه ای از چامبرلاین (2008) مورد استفاده قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات در سطح توصیفی از نرم افزار SPSS-20 و جهت بررسی برازش مدل مفهومی و بررسی فرضیه های پژوهش از نرم افزار Amos-20 استفاده گردید. نتایج حاصل از بررسی الگوی مفهومی پژوهش، برازش خوب داده ها به مدل مفهومی را نشان داد و مدل مفهومی پژوهش به صورت کلی تأیید گردید؛ بررسی فرضیه های پژوهش نیز نشان داد که ادراک از توسعه حرفه ای بر دلبستگی شغلی (b=0.41 p<0.01)، فلات محتوایی شغل (b=-0.25, p <0.01) و فرسودگی شغلی معلمان (b=-0.30, p<0.01) اثرگذار می باشد. هم چنین نتایج نشان داد که دلبستگی شغلی و فلات محتوایی شغل نقش میانجی را در رابطه بین ادراک از توسعه حرفه ای و فرسودگی شغلی معلمان دارند. بنابراین با توجه به اهمیت ادراک از توسعه حرفه ای بر روی پیامدهای فردی، لزوم توجه بیشتر و برنامه ریزی در راستای ارتقای برنامه های توسعه حرفه ای معلمان بیش از پیش اهمیت می یابد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1402

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1069 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    105-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2418
  • دانلود: 

    1298
چکیده: 

هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل موانع اشتغال در رشته ی علوم تربیتی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد شهر تهران است. این تحقیق با روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گرایش های مختلف علوم تربیتی شاغل به تحصیل در دانشکده علوم تربیتی تهران بوده که تعداد 250 نفر از آنها به عنوان نمونه آماری از طریق نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. پرسشنامه به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS بهره گرفته شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که فقدان یا کمبود حمایت دولتی از مشاغل علوم تربیتی مهم ترین مانع برای اشتغال فارغ التحصیلان در بخش علوم تربیتی است. ضمن اینکه تحلیل عاملی موانع کارآفرینی در دانشگاه به دسته بندی این موانع در پنج عامل اصلی منجر شد که مهم ترین عامل شناخته شده عامل پیشتیبانی می باشد، این عامل دربرگیرنده موانعی مثل کمبود امکانات، تجهیزات علوم تربیتی برای کار عملی، کمبود وسایل آموزشی و کمک آموزشی و نیز کمبود امکانات و تجهیزات بوده است. پس از این عامل به ترتیب عوامل آموزشی، برنامه ریزی، سیاست گذاری و عامل انسانی بیشترین مقدار واریانس کل را تبیین نموده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2418

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1298 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button