مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    97-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    73
  • دانلود: 

    33
چکیده: 

امروزه ازدحام شدآمد در بسیاری از شهر ها مانند تهران به معضلی اساسی تبدیل گردیده است. یکی از راهکار های پیشنهادی استفاده از سیاست های مدیریت تقاضای حمل ونقل با هدف تغییر در تقاضا جهت به حداکثر رسیدن کارایی امکانات و تسهیلات موجود است. ازجمله موثرترین ابزار های سیاست مدیریت تقاضا، قیمت گذاری تراکم است که اصلی ترین مانع اجرای موفق آن، پایین بودن پذیرش عمومی است. در مطالعه حاضر با استفاده از اطلاعات 455 پرسشنامه توزیع شده در مهرماه سال 1397 در محدوده طرح ترافیک و به کارگیری روش تحلیل عاملی اکتشافی و مدل لوجیت ترتیبی به شناسایی عوامل پنهان موثر بر پذیرش طرح دوره مبنای تهران مبادرت می شود. نتایج حاکی از اثرگذاری عوامل نگرشی مانند اثربخشی درک شده از طرح، عملکرد مسیولان، طراحی طرح و نحوه اجرای آن و دغدغه های زیست محیطی در کنار برخی از عوامل اقتصادی-اجتماعی مانند تحصیلات، میزان مالکیت خودرو و الگوی سفر افراد است. همچنین نتایج نشان می دهد احتمال پذیرش طرح قیمت گذاری دوره مبنای تهران در میان افرادی که آشنایی بیشتری با آن دارند، بیشتر است. علاوه بر این، افرادی که میزان استفاده آنان از محدوده طرح ترافیک بیشتر است، تمایل به پذیرش کمتری نسبت به طرح دارند. نتایج این پژوهش می تواند به تصمیم گیران حمل ونقل شهری جهت اتخاذ و اجرای سیاست های مناسب توام با پذیرش حداکثری افراد کمک قابل توجهی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 73

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 33 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    249-259
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    46
  • دانلود: 

    23
چکیده: 

در این تحقیق به سنجش میزان پیاده روی و زمان مناسب پیاده روی برای دسترسی به اهداف و نیازمندی­, های روزانه افراد بر اساس معیارهای منطقه و محله شهر­, ها نظیر ویژگی­, های فردی، اجتماعی، اقتصادی و نیز کالبدی و کاربری­, ها پرداخته شد که نتایج آن می تواند چالشها و کمبود­, ها را بر اساس شاخص­, های تاثیر گذار در نقاط مختلف مورد ارزیابی قرار دهد و در نهایت تدابیر و پیشنهاداتی اتخاذ گردد تا افراد بتوانند با پیاده روی در زمانی مناسب، اهداف و نیازمندی­, های روزانه خود را رفع نمایند. روش تحلیل این تحقیق با استفاده از مدل­, سازی آماری رگراسیون می­, باشد. به منظور دسترسی به این هدف در این تحقیق ابتدا به معرفی شهر گرگان پرداخته شد و سپس نقشه کاربری­, ها و نمودار توزیع کاربری­, ها به تفکیک محلات آورده شد و در ادامه به دموگرافی پاسخ دهندگان به پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت به 4 تیپ مدل سازی جهت اندازه گیری زمان پیاده روی با اهداف مختلف 1-کاری، 2-آموزشی، 3-خرید و4-تفریحی پرداخته شد، با بررسی نتایج مدل­, های زمان پیاده روی در سطح نواحی شهر گرگان با درنظرگیری ضرایب آزمون t و عدد دوربین واتسون که برای تمامی مدل­, ها بین 1. 5 تا 2. 5 بوده و اندازه آن قابل قبول است، متغیرهای مستقل سطح و تراکم کاربری­, های اداری، سن و مالکیت خودرو (برای اندازه­, گیری زمان پیاده­, روی سفرهای کاری)، متغیرهای مستقل سطح کاربری­, های آموزشی، درآمد و سن (برای اندازه­, گیری زمان پیاده­, روی سفرهای آموزشی) متغیرهای مستقل سطح و تراکم کاربری­, های خدماتی، سن، و مالکیت خودرو (برای اندازه­, گیری زمان پیاده روی سفرهای خرید)، سطح کاربری­, های فضای سبز و پارک­, ها و متغیرهای مختلف سطح کاربری­, های ورزشی، و مالکیت خودرو و سن (برای اندازه­, گیری زمان پیاده روی سفرهای تفریحی) تاثیرگذارند و معنادار هستند. در نهایت

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 46

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 23 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    190
  • دانلود: 

    32
چکیده: 

مخلوط های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای یا آسفالت ماستیکی (SMA) از جمله مخلوط های آسفالتی داغ است که در سال های اخیر استفاده از آن در کشورهای مختلف به لحاظ ویژگی های خاص آن و به منظور افزایش توان باربری روسازی ها و افزایش اصطکاک سطح آنها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده زیاد قیر در این مخلوط ها موجب تشکیل غشا نسبتا ضخیم قیر بر روی مصالح سنگی شده و باعث بوجود آمدن ویژگیهای خاص برای این مخلوطها در مقایسه با مخلوط های بتن آسفالتی می گردد. روش های مختلفی برای تقویت مقاومت مخلوط آسفالتی همانند استفاده از انواع افزودنی بکار گرفته شده است. فیلر خاکستر پوسته برنجیکی از افزودنی هایی است که علاوه بر جنبه زیست محیطی جهت بهبود اتصال بین پیوند آسفالت و مصالح بکار پیشنهاد شد. برای این منظور در این مقاله، مجموع نه نوع مخلوط آسفالتی ماستیکی در درصدهای مختلف قیر 70/60 و با درصد جایگزینی فیلر مصالح سنگی با 0%، 25%، 50%، 75% و 100% فیلر پوسته برنج آماده شده، و آزمایش مارشال روی آنها انجام شد. نتایج خواص مکانیکی نشان داد که افزودن فیلر پوسته برنج سبب بهبود چسبندگی بین قیر و مصالح سنگی شده و با افزایش مقاومت مارشال، مقاومت در برابر شیارشدگی را نیز افزایش داد. افزایش وزن مخصوص و درصد فضای پر شده با قیر به دلیل افزایش ضخامت غشای قیری اطراف مصالح سنگی و به دلیل وجود فیلر پوسته برنج از دیگر نتایج این تحقیق بود. در نهایت نتیجه شده که جایگزین شدن فیلر مصالح سنگی با فیلر خاکستر پوسته برنج در درصدهای مختلف و در درصد قیر 6. 5 درصد منجر به نتایج بهتر شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 190

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 32 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    13-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    186
  • دانلود: 

    94
چکیده: 

هدف از این مقاله بررسی افزودنی پودر لاستیک و پودر قیر معدنی گیلسونایت بر خواص ریولوژیکی و عملکردی قیر می باشد. در این تحقیق از پودر قیر معدنی گیلسونایت به عنوان افزودنی در درصدهای (0%، 10%، 20%، 30% و 40%) در قیر استفاده شد. هم چنین به منظور محدود کردن کاهش درجه نفوذ قیر از 30 دهم میلی متر در دمای 25 درجه سانتی گراد، درصد گیلسونایت به میزان 30% ثابت در نظر گرفته شده و درصدهای پودر لاستیک به میزان (5%، 10%، 15%، 20%) متغیر در نظر گرفته شده است. جهت بررسی خصوصیات عملکردی قیر آزمایشات درجه نفوذ، نقطه نرمی، مقاومت خاصیت انگمی، حساسیت دمایی، ریومتر برش دینامیکی، ریومتر تیرچه خمشی، ویسکومتر دورانی و آزمایش خزش-باربرداری با تنش چندگانه (MSCR) انجام شد. نتایج نشان داد نتایج نشان داد پارامتر G*/Sind با افزودن گیلسونایت افزایش می یابد. همچنین پودر لاستیک سبب افزایش مقدار پارامتر G*/Sind می گردد و به ازای افزایش درصد افزودنی روند افزایشی برای پارامتر شیارشدگی اتفاق می افتد. همچنین اضافه کردن پودر گیلسونایت سبب افزایش مقادیر G*. Sind و اضافه نمودن پودر لاستیک سبب کاهش مقادیر G*. Sind می گردد. پارامتر (Jnr) با افزودن گیلسونایت و پودر لاستیک کاهش می یابد. مقادیر کمتر (Jnr) نشان دهنده مقاومت بیشتر مخلوط ساخته شده با آن قیر یا حساسیت کمتر مخلوط نسبت به شیارشدگی می باشد. نتایج مقادیر بهتری را برای افزودنی پودر لاستیک نسبت به گیلسونایت به تنهایی نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 186

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 94 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    31-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    100
  • دانلود: 

    38
چکیده: 

یکی از راه های صرفه جویی در مصرف انرژی، استفاده گسترده تر از حمل ونقل عمومی به خصوص راه آهن و مترو است. روند رو به رشد استقبال از شبکه ریلی و مترو توسط دولت ها از یک سو و مصرف قابل توجه انرژی یک قطار در طول سال از سوی دیگر ضرورت بررسی انرژی مورد استفاده در قطار را نشان می دهد. هر قطار در حال حرکت در هر لحظه، یکی از وضعیت های شتاب گیری، خلاص، سرعت ثابت و یا ترمزگیری را دارد. از این رو روش های بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به شیب و فراز مسیر و محدودیت های سرعت قطار، به دنبال نقاط بهینه شتاب گیری، خلاصی و سرعت ثابت یا به زبان دیگر پروفیل سرعتی هستند که حداقل مصرف انرژی را به دنبال داشته باشد. در این مقاله ابتدا مروری بر مدل های بهینه سازی انرژی قطار با خصوصیات مختلف و به دنبال آن الگوریتم های بکار گرفته شده جهت یافتن پروفیل بهینه سرعت و دقت روش ها انجام شده است و سپس الگوریتم جستجوی ممنوعه به عنوان روش جدیدی در بهینه سازی سرعت قطار جهت صرفه جویی در مصرف انرژی بررسی شده است. در این روش با تعیین نقاط مناسب شتاب گیری، خلاصی و ترمزگیری پروفیل سرعتی ارایه شده که قطار مسیر بین دو ایستگاه را با حداقل مصرف انرژی طی کند. این نقاط متغیرهای تغییر استراتژی حرکت قطار نامیده می شوند. در این مطالعه شبیه سازی ها در نرم افزار متلب پیاده سازی و با الگوریتم ژنتیک مقایسه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 100

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 38 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حسن زاده خباز احسان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    49-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    114
  • دانلود: 

    51
چکیده: 

از آنجا که آسفالت اصلاح شده SBS معایب هزینه اولیه بالا، پردازش دشوار و ثبات ذخیره سازی ضعیف را دارد، بسیاری از تحقیقات آزمایش هایی را بر روی آسفالت اصلاح شده مرکب انجام داده اند تا عملکرد روسازی رضایت بخش تری به دست آورند. این مطالعه یک مخلوط آسفالت اصلاح شده با نانوسیلیکا، آسفالت سنگ و SBS را پیشنهاد کرد. آزمون های عملکرد پایه آسفالت، تست های شیارافتادگی، تست های خمش با دمای پایین، تست های حساسیت رطوبت، تست های خستگی و تست های دوام مخلوط های آسفالت اصلاح شده با SBS، آسفالت سنگ، نانوسیلیکا / آسفالت سنگ و نانوسیلیکا / آسفالت سنگ / SBS برای ارزیابی عملکرد آسفالت آن ها انجام شد. مقایسه این آزمایش ها با خواص مخلوط آسفالت اصلاح نشده، نانو سیلیکا و آسفالت سنگ باعث بهبود عملکرد آسفالت می شود. مخلوط آسفالت نانو سیلیس / گیلسونایت / SBS اصلاح شده پایداری دما، مقاومت ترک در دمای پایین، حساسیت رطوبت و دوام بالاتر از آسفالت اصلاح شده با 5 % SBS به جز عمر خستگی مشابه داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 114

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 51 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    61-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    88
  • دانلود: 

    31
چکیده: 

امروزه رشد روزافزون جمعیت در کلان شهرها سبب افزایش تقاضای حمل ونقل شده است. به همین دلیل توسعه متداوم و متناسب زیرساخت های حمل ونقل یکی از الزامات مدیریت شبکه های حمل ونقل درون شهری می باشد. ارزیابی فنی-اقتصادی طرح های متعدد گامی اساسی در راستای تحقق این هدف است. همواره به منظور اثرسنجی طرح های کلان توسعه شبکه معابر، خصوصا معابر و اتصالات بزرگراهی، از نرم افزارهای ترافیکی کلان نگر مدل سازی تقاضا استفاده می شود. این نرم افزارها قابلیت پیش بینی توزیع تقاضا در شبکه های بزرگ مقیاس را داشته و با توجه به مدل های ریاضی به کار رفته، توانایی و دقت قابل قبولی در این حوزه دارند. این نرم افزارها که به نرم افزارهای استاتیکی نیز معروف هستند، در پیش بینی وضعیت تردد جریان ترافیک در مقیاس های کوچک و در شرایط وجود تداخلات شدید جریان ترافیک با خطا همراه هستند. لذا، ارزیابی طرح های توسعه شبکه معابر بزرگراهی صرفا بر اساس نتایج مدل سازی کلان نگر، ممکن است سبب انتخاب طرحی شود که منافع پیش بینی شده از آن در عمل تحقق نیابد. در این مقاله، به منظور راستی آزمایی نتایج حاصله از نرم افزارهای کلان نگر، رویکردی ترکیبی از مدل سازی کلان نگر و خردنگر پیشنهاد شده است. به منظور ارزیابی روش پیشنهادی، طرح تکمیل اتصالات در تقاطع بزرگراه های شهید اشرفی اصفهانی و شهید همت در شهر تهران مورد ارزیابی قرار گرفته است و نشان داده شده است که به دلیل خصوصیات مدل سازی در نرم افزارهای کلان نگر، بکارگیری رویکرد ترکیبی پیشنهادی جهت تضمین موفقیت طرح ها امری اجتناب ناپذیر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 88

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 31 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    75-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    97
  • دانلود: 

    18
چکیده: 

عوامل یا پارامترهای زیادی بر تراکم میدانی مخلوط آسفالتی، تاثیر می گذارد از آنجا که تعداد متغیرهای موثر بر تراکم زیاد و برخی بر یکدیگر اثر می گذارند، تعیین یک رابطه ی درونیابی ثابت تقریبا غیر ممکن است. داده کاوی و تکنیک های آن راهکاری برای کشف دانش پنهان بین متغیرهای وابسته و مستقل است، همچنین روابط غیر مستقیم و غیر خطی را می تواند با تقسیم بندی داده ها در گروه ها یا برگ، در درخت تصمیم شناسایی کند. در این مطالعه، تکنیک های رایج داده کاوی در مهندسی عمران، شامل شبکه عصبی، رگرسیون خطی و درخت تصمیم، به عنوان ابزار تحلیلی مورد استفاده قرار می گیرد. با تاکید بر کاربرد روش درخت تصمیم، با هدف بررسی مدل های کشف دانش و ارایه پیش بینی، سایر ابزار های داده کاوی نامبرده برای کمک به ساخت وارزیابی مدل ساخته شده، بکار گرفته می شوند. متغیر های توضیحی که در سه ابزار آماری این مطالعه مورد استفاده قرار می گیرند، شامل: درصدفضای خالی، مقاومت مخلوط آسفالتی، دانه بندی سنگدانه ها، درصدقیر، نرمی مخلوط آسفالتی می باشد. نتایج نشان می دهد متغیرهای درصدفضای خالی مصالح سنگی، درصد عبوری الک شماره ی 200 و شماره ی4 و درصدقیر تاثیر بیشتری بر نتایج تراکم و چگالی مخلوط آسفالتی داشته اند. همچنین مدل رگرسیون خطی چندگانه با ضریب همبستگی نزدیک به یک بین چگالی مخلوط آسفالتی و متغییرهای تاثیرگذار بر آن ارایه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 97

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 18 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    89-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    141
  • دانلود: 

    28
چکیده: 

تصادفات ترافیکی یکی از اصلی ترین علل مر گ و‍, ‍,میر و جراحات در سرتاسر جهان به شمار می روند. سرعت به عنوان یکی از عوامل انسانی، نقش مهمی در این تصادفات دارد. برای کنترل سرعت غیر مجاز و کاهش میزان تصادفات و تلفات، متناسب با نقش معابر راهکارهای مختلفی تاکنون ارایه و مورد بررسی قرار گرفته اند. استفاده از دوربین های هوشمند کنترل سرعت(سیستم کنترل سرعت هوشمند) از جمله این راهکارهاست که برای راه ها با نقش بزرگراهی پیشنهاد گردیده است. به گونه ای که استفاده از آن ها نشان داده که بکارگیری آن ها می تواند سرعت خودرو و همچنین تصادفات جاده ای را به شکل محسوس و قابل توجهی در نزدیکی مکان های نصب دوربین های کنترل سرعت کاهش دهد. هدف از انجام این تحقیق ارزیابی ایمنی دوربین های کنترل سرعت بزرگراهی مشهد به روش ساده و ساده اصلاح شده می باشد. در تحقیق پیشرو کل شبکه بزرگراهی مشهد به طول 1/65 کیلومتر مورد مطالعه قبل و بعد قرار گرفته و ضریب اصلاح تصادفات دوربین های کنترل سرعت بزرگراهی برای اولین بار برای این دوربین ها در شهر مشهد محاسبه شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که این دوربین ها در کاهش تصادفات کاربران غیر آسیب پذیر موثرتر هستنداگرچه که در کاهش تصادفات آسیب پذیر نیز موثر می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 141

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 28 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2021
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65)
  • صفحات: 

    97-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    33
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Nowadays traffic congestion in metropolitan areas like Tehran has become a critical issue requiring transportation demand management policies as solutions to reduce demand and maximize facilities efficiency. An effective transportation management measure is congestion pricing, which needs special attention to be performed successfully because of its low public acceptance. In this study, based on the data gathered from 455 face-to-face questionnaires through a surveys conducted at restricted traffic areas of Tehran in 2018, we analyze latent factors affecting acceptance of Tehran peak-based scheme. Exploratory factor analysis and ordinal logit models are used for our purpose. Results show that attitudinal factors like perceived effectiveness of the scheme, officials’,performance, scheme design and the way it is performed and environmental concerns besides some socioeconomic factors like education, car ownership and travel patterns are among the most effective items. Results also show that congestion pricing acceptability among people with more information about this program is more, and less for regular users of restricted traffic areas. This research can assist transportation decision makers in taking appropriate measures and policies with maximum acceptance level.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 33

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    113-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    95
  • دانلود: 

    38
چکیده: 

نوسانات نرخ ارز و نااطمینانی حاصل از آن یکی از مهم ترین متغیرهای اقتصاد کلان است که از جنبه های گوناگون، بخش های مختلف اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد. نظر به این که این نوسانات و نااطمینانی حاصل از آن بر کلیه بخش های اقتصادی تاثیر مشابه و یکسان ندارد، لذادراینتحقیقبه بررسی اثرات نااطمینانی نرخ ارز بر رشد بخش حمل ونقل جاده ایطیدورهزمانی97-1368پرداخته شده است. هدف از این مطالعه بررسی اثرات تغییرات نرخ ارز بر رشد بخش حمل ونقل جاده ای کشور می باشد. برای این منظوراز مدل EGARCH برای محاسبه تغییرات نرخ ارز استفاده شده و جهت برآورد مدل اصلی از الگوی خودرگرسیون با وقفه های توزیعی استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که نااطمینانی نرخ ارز تاثیر منفی و معنی داری هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت بر رشد اقتصادی بخش حمل ونقل جاده ای دارد. همچنین نتایج ضریب تصحیح خطا نشان می دهد سرعت تعدیل مدل آهسته و مدل تصحیح خطا تنها قادر است 4/43 درصد از نوسانات نرخ ارز را توضیح دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 95

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 38 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    127-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    83
  • دانلود: 

    28
چکیده: 

بررسی اثر افزایش قیمت حمل و نقل بر شاخص قیمت بخش های اقتصادی و همچنین جایگاه حمل و نقل با توجه به ارتباط های پسین و پیشین و شاخص های قدرت انتشار و حساسیت از مباحث مهم به شمار می رود. در این راستا این مقاله ابتدا به بررسی جایگاه حمل و نقل در اقتصاد ایران پرداخته و سپس اثرات مستقیم ناشی از افزایش قیمت حمل و نقل بر قیمت بخش های مختلف را مورد بررسی قرار داده است. برای این هدف از جدول داده-ستانده سال 1390 مرکز آمار ایران استفاده شده، که ابتدا جدول متقارن به قیمت ثابت محاسبه و سپس زیر بخش های مختلف اقتصادی با هم ادغام شده و جدول داده-ستانده 25 بخشی در نظر گرفته شده است. برای بررسی اثر افزایش قیمت حمل و نقل سه سناریوی 20، 30 و 40 درصدی در نظر گرفته شده است. نتایج نشان می دهد در همه سناریوها بیشترین تاثیر افزایش حمل و نقل بر شاخص قیمت بخش های بازرگانی و هتلداری، پست و مخابرات، فرآورده های نفتی و محصولات شیمیایی و کشاورزی و دامپروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 83

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 28 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محجوب امیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    145-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    61
  • دانلود: 

    24
چکیده: 

یکی از عمده ترین دلایل تخریب پل های رودخانه ای، آبشستگی زیر پی سطحی کوله در اثر سیلاب است. در برخی موارد جهت مقابله با این پدیده، بستر با مصالح سنگچین مقاوم سازی می گردد. استفاده از این روش دارای مزایا و معایب متعددی است. یکی از معایب استفاده از سنگچین همتراز با بستر طبیعی این است که زبری ناهمگون سنگچین در مقابل زبری مواد طبیعی بستر، سبب ایجاد اختلال در جریان شده و جریان های قوی ثانویه ایجاد می کند. جریانات مذکور می تواند منجر به افزایش تنش برشی و عمق آبشستگی در بستر محافظت نشده گردد. جهت مطالعه موضوع، مدل مفهومی تعیین نسبت تنش برشی در بستر محافظت نشده در دو حالت با و بدون سنگچین بررسی شده است. در استخراج مدل مفهومی، از آزمون های شبیه سازی عددی در بستر انعطاف پذیر استفاده شده است. در ادامه ضمن ارایه صحت سنجی عملکرد مدل عددی Flow3D، از مدل مذکور جهت شبیه سازی جریان در دو حالت با و بدون سنگچین در بستر صلب استفاده شده است. در شرایط بستر صلب هزینه های محاسباتی و سخت افزاری به طور قابل توجهی نسبت به شرایط بستر انعطاف پذیر کاهش می یابد. نسبت تنش برشی در بستر محافظت نشده محاسبه گردیده و معادله چند جمله ای درجه دو برازش شده برای نسبت های مختلف زبری ارایه گردیده است. ضریب تعیین در هر مورد نشان از تطابق مناسب نسبت تنش در دو حالت بستر انعطاف پذیر و صلب دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 61

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 24 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    157-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    105
  • دانلود: 

    43
چکیده: 

تسهیم ریسک درآمد پروژه های راهسازی مشارکت عمومی-خصوصی مساله ای چالشی است که تیوری اختیارات یکی از رویکردهای متداول حل آن محسوب می شود. هدف این پژوهش، با چشم اندازی فراتر از اختیارات استاندارد رایج در مدلسازی راهکارهای این مساله، پیشنهاد تعدادی از اختیارات نامتعارف کاربردی در طراحی مکانیزم های تسهیم ریسک درآمد این پروژه ها و روش ارزیابی و مقایسه آن ها است. در این پژوهش، طی مجموعه مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای، نظرات خبرگان درباره بازتاب اختیارات نامتعارف پیشنهادی در تسهیم ریسک درآمد پروژه های آزادراهی مشارکت عمومی-خصوصی دریافت شد. سپس با تحلیل محتوای حاصل از مصاحبه ها، کاربرد این اختیارات در تسهیم ریسک درآمد پروژه های مورد مطالعه روشن، و مکانیزم های پیشنهادی طراحی شد. پیش بینی درآمدهای پروژه طی بهره برداری، طبق مدل حرکت براونی هندسی و ارزیابی مقدار پرداختی اختیارات حاضر در این مکانیزم ها، با شبیه سازی مونت کارلو انجام شد. نهایتا، کاربرد مکانیزم های پیشنهادی در یک پروژه واقعی آزموده شد. نتایج این پژوهش به عنوان تمهیداتی نوین در تسهیم ریسک درآمد پروژه، از دولت و بخش خصوصی، به عنوان ذینفعان اصلی پروژه های آزادراهی مشارکت عمومی-خصوصی در مسیر الف) طراحی مکانیزم های کارآمد و دقیق تسهیم ریسک درآمد، ب) شبیه سازی درآمدها طی بهره برداری، پ) محاسبه پرداختی نهایی مکانیزم ها با الگوی اختیارات و ت) ارزیابی طیف ریسک ذینفعان با ترجیحات متنوع ریسک پذیری در مکانیزم های مختلف، پشتیبانی می کنند. این پژوهش نشان می دهد که اختیارات نامتعارف می توانند دقت، قابلیت و انعطاف مکانیزم های تسهیم ریسک درآمد پروژه های آزادراهی مشارکت عمومی-خصوصی را بهبود ببخشند و دولت و بخش خصوصی را به وضعیت برد-برد، از مسیر مکانیزمی که انتظارات و استراتژی های هر دو طرف را برآورده می کند، هدایت کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 105

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 43 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    177-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    140
  • دانلود: 

    82
چکیده: 

حمل و نقل زمینی (جاده ای-ریلی) کالای خطرناک با وجود نقش موثری که در توسعه مبادلات تجاری و رفع نیازهای صنعتی دارد؛ دارای خطری بالقوه برای جان و مال انسان ها و سلامت محیط زیست است. از این رو در مقررات ملی و بین المللی به منظور پیشگیری از وقوع حادثه و به حداقل رساندن تاثیرات آن، الزامات ویژه ای برای اشخاص دخیل در حمل این نوع کالا پیش بینی شده است. الزامات مزبور اعم از تصریح یا عدم تصریح بدان در قرارداد، جزء مقررات امری است که بر قرارداد بار می شود و از آثار آن به شمار می آید. حمل کننده کالای خطرناک یکی از طرفین قرارداد حمل است که نقش مهمی در کنترل مخاطرات ناشی از حمل این نوع کالا در طول مسیر حمل دارد. از این رو پژوهش حاضر درصدد است به روش توصیفی-تحلیلی هر یک از وظایف ویژه حمل کننده کالای خطرناک و ویژگی آن ها را با توجه به قرارداد حمل و مقررات بین المللی حاکم بر حمل و نقل زمینی تبیین کرده و به بررسی تطبیقی با مقررات ایران بپردازد. نتایج این پژوهش حاکی از این است که حمل کننده آگاه به ماهیت خطرناک کالا، ملزم به رعایت حداکثر مراقبتاز ایمنی فرایند حمل به منظور پیشگیری از خسارت و حفظ نفع عمومی است. وی مکلف است در انتخاب کارکنان مجرب و آموزش دیده، بارگیری، بارچینی و تخلیه مناسب کالا، استفاده از وسیله نقلیه مجهز و متناسب با ماهیت کالا و بازرسی شرایط ظاهری محموله نیز مراقبت حداکثری داشته باشد. البته در برخی مقررات حداکثر مراقبت برای استفاده از وسیله نقلیه سالم و مناسب کافی نبوده بلکه حمل کننده تنها با اثبات علت خارجی و غیرقابل اجتناب از مسیولیت معاف می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 140

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 82 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    195-212
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    130
  • دانلود: 

    53
چکیده: 

با وجود این که یکی از موفق ترین اصلاحات انجام شده در قیرهای راهسازی، ترکیب قیر و پودر لاستیک با استفاده از فرآیند تر معمولی بوده است، مشکلات این نوع قیرهای لاستیکی از قبیل جدایی فاز و کارایی موجب شده است که فرآیندی به نام فراترکیبی جهت ترکیب مناسب تر قیر و پودر لاستیک معرفی شود. طی فرآیند فراترکیبی پودر لاستیک کاملا در قیر تجزیه می شود که بروز این پدیده می تواند منجر به کاهش گرانروی و ضعف عملکرد قیر لاستیکی فراترکیبی در دمای بالا نسبت به قیر لاستیکی معمولی گردد. جهت کاهش مشکلات قیر لاستیکی فراترکیبی، اصلاح آن یکی از ضروریات است. هدف اصلی این مطالعه، اصلاح قیر لاستیکی فراترکیبی با استفاده از 2 و 4 درصد نانورس است. در ابتدا پس از آماده سازی هفت نمونه قیر، ساختار نانوکامپوزیت آماده شده با استفاده از آزمایش های پراش اشعه ایکس و میکروسکوپ الکترونی روبشی ارزیابی و تحلیل شد. سپس مشخصات پیرشدگی، ریولوژیکی و فیزیکی نانوکامپوزیت قیر لاستیکی فراترکیبی ارزیابی گردید. نتایج نشان داد که اصلاح قیر لاستیکی فراترکیبی با استفاده از نانورس منجر به کاهش حساسیت حرارتی و جداشدگی فاز آن گردید. از طرف دیگر مشاهده شد که نانوکامپوزیت قیر لاستیکی فراترکیبی نسبت به قیر لاستیکی فراترکیبی اولیه، دارای گرانروی، نقطه نرمی و مقاومت پیرشدگی بالاتری است و همچنین عملکرد دمای بالای آن بهبود یافته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 53 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    213-234
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    130
  • دانلود: 

    83
چکیده: 

به دنبال افزایش جمعیت و گسترش روزافزون شهرها، نیاز به سامانه ی حمل و نقل عمومی به منظور سهولت در جابجایی شهروندان و دسترسی آن ها به فعالیت ها و خدمات ضروری می نماید. یکی از انواع سامانه های حمل و نقل عمومی مترو می باشد که نقش موثری در کاهش ترافیک شهرها دارد و مکان یابی مناسب ایستگاه های آن با توجه به شرایط محیطی اطراف آن می تواند نقش مهمی در افزایش کارایی و عملکرد سامانه مترو داشته باشد. هدف از این مقاله تحلیل تطبیقی ایستگاه های مترو امام حسین و جابر انصاری در شهر اصفهان و کیفیت محیط پیرامونی آن ها می باشد. در این راستا اطلاعات موردنیاز از طریق روش های اسنادی و میدانی (مشاهده ای، پرسشنامه ای و مصاحبه ای) گردآوری شده است و برای این منظور از روش نمونه گیری تصادفی با جامعه آماری نامحدود استفاده و 122 پرسشنامه توزیع گردیده است. همچنین به منظور تحلیل مولفه ها و سنجه های مورد بررسی از آزمون های آماری T تک نمونه ای و یو-من ویتنی در نرم افزار SPSS و به منظور مشخص نمودن وضعیت نهایی دو ایستگاه از روش سلسله مراتبی AHp از طریق نرم افزار Expert Choice استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که بر اساس مولفه های امنیت، عدالت، ایمنی، پویایی اقتصادی، پویایی اجتماعی، کاربری و دسترسی و سنجه های مربوطه و همچنین میزان اهمیت هر یک از آن ها، به طور کلی ایستگاه امام حسین در وضعیت بهتری به لحاظ محیط پیرامونی نسبت به ایستگاه جابرانصاری به سر می برد و این وضعیت عمدتا ناشی از قرارگیری ایستگاه امام حسین در یکی از مراکز مهم و سرزنده شهر و قرارگیری ایستگاه جابر انصاری در بطن یک محله مسکونی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 83 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65 پیاپی)
  • صفحات: 

    235-245
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    135
  • دانلود: 

    59
چکیده: 

در سازه های مهندسی و ساختمان های بزرگ به دلیل تنش زیاد ناشی از بار سازه و یا ظرفیت باربری ناکافی خاک، استفاده از شمع در زیر پی سطحی توصیه می گردد. رفتار شمع ها در بارگذاری های مختلف به خصوص بارگذاری لرزه ای یک مسیله مهم است که توسط محققین مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. شمع ها به صورت تک شمع یا گروه شمع می توانند مورد استفاده قرار گیرند و رفتار آنها در خصوص انتقال نیروی و جابجایی مورد ارزیابی قرار گیرد. از اینرو در این تحقیق به بررسی و مقایسه رفتار تک شمع و گروه شمع معادل آن (به لحاظ میزان آرماتور، حجم بتن ریزی با تک شمع برابر است) پرداخته شده است. در این بررسی تک شمع و گروه شمع تحت اثر بارگذاری قایم یکسانی قرار گرفته اند و سپس نیروی دینامیکی سه زلزله طبس، بم و لوماپریتا بر آنها اعمال گردیده است. سپس نشست، جابجایی و نیروهای ایجاد شده در آنها با هم مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد نشست گروه شمع در مقابل تک شمع در حدود 30 درصد کاهش می یابد، اما نسبت نیروی برشی در آنها تقریبا برابر یک می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 135

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 59 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

Choubdar Amin | Farajollahi Amin

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2021
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (65)
  • صفحات: 

    247-259
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    40
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

In this research, the duration and appropriate time of walking to reach the routine destinations and meet the needs of individuals based on the different criteria of city districts and neighborhoods including individual, social, economic, and physical ones as well as land uses. The results can evaluate challenges and deficiencies based on the affecting indicators in different regions, and finally, they can lead to the adoption of measures and propositions so that people can fulfill their purposes and needs by walking over a proper time. The analysis method performed here was to by using statistical regression modelling. To reach the goal of this study, first, the city of Gorgan, Golestan province, Iran, was introduced, then, the land use map and land use distribution diagram by neighborhood were given, and next, the demography of the respondents to the questionnaire was investigated. Finally, four modelling types were addressed to measure the walking time for different purposes,1) occupational, 2) educational, 3) shopping, and 4) recreational. By investigating the results of walking time models in different districts of Gorgan and by considering the t-test coefficients and Watson coefficient, being 1. 5-2. 5 for all the models which is acceptable, the independent variables of the area and concentration of office land uses, age, and car ownership (to measure the walking time of occupational travels), the independent variables of the area of educational land uses, income, and age (to measure the walking time of educational travels), the independent variables of the area and concentration of service land uses, age, and car ownership (to measure the walking time of shopping travels), the area of greenbelts and parks, and different variables of the area of sporting land uses, car ownership, and age (to measure the walking time of recreational travels) were determined to be significant. At last, tables showing the coefficients of independent variables and the constant of the prediction model for the walking time of each type of travel were presented.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 40

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button