Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (62)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    451
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (62)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    348
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 348

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    793
  • دانلود: 

    729
چکیده: 

یکی از دلایل ضعف در سیستم مدیریت فرودگاهی و یا عدم پاسخگویی ظرفیت بعضی از بخش های فرودگاه، عدم ارزیابی میزان خدمت دهی بخش ها و عدم اطلاع از میزان رضایت مسافران در بخش های مختلف است. برای مدیریت صحیح نیازمند آگاهی از میزان رضایتمندی مسافران و همچنین مقایسه با استانداردهای فرودگاه کلاس-جهانی هست. با توجه به اینکه هدف از این تحقیق اولویت بندی المان های فرودگاه امام خمینی (ره) جهت ارتقاء به فرودگاه کلاس-جهانی است، ابتدا با استفاده از پیشنهاد دپارتمان ASQ1 و یاتا 26 المان تعیین می شوند، سپس به بررسی المان ها به سه روش بررسی برخی از المان ها بر اساس برداشت های محقق و مقایسه با محدودیت ها، بررسی برخی دیگر از المان ها بر اساس پرسشنامه ی نظرسنجی و با توجه به تجربیات مسافران، بررسی مابقی المان ها بر اساس مقایسه با فرودگاه های برتر جهان پرداخته می شود و در آخر بر اساس المان های غیر قابل قبول پرسشنامه ی مقایسه زوجی به روش تحلیل سلسله مراتبی(AHP)2 طراحی و توسط مسافران پر می شود. پس از تحلیل اولویت بندی تمامی المان ها بدست می آید؛ که خدمات برای مسافران معلول و ناتوان و مدت زمان انتظار در بخشمحوطه کنترل بلیت و پذیرش بار با 7/11 درصد و 5/10 درصد دارای بیشترین اهمیت ها، و مراکز خرید و رستوران ها با 4/2درصد و 3 درصد دارای کمترین اهمیت ها و ارجحیت ها برای اصلاح است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 793

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 729 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    15-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    466
  • دانلود: 

    301
چکیده: 

ترک های خستگی یکی از رایج ترین خرابی ها در روسازی های آسفالتی هستند. از این رو عملکرد خستگی مخلوط های آسفالتی از مهم ترین پارامترهای طرح اختلاط و طرح سازه ای روسازی های آسفالتی به شمار می آید. که توجه نکردن به آن منجر به وجود ترک، شیارشدگی و شکست رویه آسفالتی می شود. در این تحقیق از آزمایش تیر خستگی برای پیش بینی رفتار خستگی مخلوط آسفالتی حاوی سرباره فولادی یا استفاده از آزمایش تیر خستگی با بارگذاری 4 نقطه ای در حالت کرنش ثابت در دو سطح کرنش 600 و 800 میکرو استرین با موج نیمه سینوسی و فرکانس 10 هرتز، انجام گردید. در این پروژه سربار جایگزین سنگدانه های درشت دانه، ریزدانه و تمامی سنگدانه ها شد. در مقایسه ای که انجام شد، مشاهده گردید که مخلوط های سرباره ای عموما عمر خستگی بیشتری نسبت به مخلوط های شاهد هستند و مخلوط حاوی ریزدانه سرباره ای دارای بیشترین عمر خستگی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 466

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 301 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    27-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    564
  • دانلود: 

    706
چکیده: 

هدف از این مطالعه ارزیابیرقابت پذیری گردشگری کشورهای خاورمیانه به لحاظ برخورداری از زیرساخت های حمل ونقل هوایی، زمینی و بندریو خدمات گردشگری است. این ارزیابی در دو مرحله انجام شده است. اول، امتیاز کشورها به طور جداگانه در هر زیرساخت با استفاده از مدل پرومته محاسبه شده است. دوم، وضعیت کلی کشورها محاسبه و امتیازات بدست آمده در سال 2015 و 2017 مقایسه شده است. یافته هایتحقیق نشان داد که زیرساخت های زمینی و بندری به نسبت زیرساخت حمل ونقل هوایی و زیرساخت خدمات گردشگری در بین کشورهای خاورمیانه از وضعیت بهتری برخوردار است. همچنین یافته ها حاکی از آن دارد کهبه جز کشور قبرس همه کشورهای مورد مطالعه روند رو به بالایی در توسعه زیرساخت های حمل و نقل گردشگری به نسبت سال 2015 داشته اند با این حال تنها کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، عربستان سعودی و قطر از وضعیت مطلوبی برخوردارند. کشور امارات متحده عربی در هر دو دوره در صدر کشورهای بهره مند از زیرساخت حمل و نقلگردشگری خاورمیانه قرار داشته است. خروجی این پژوهش می تواند راهبردی برای برنامه ریزان توسعه گردشگری در کشورهای خاورمیانه و به ویژه ایران ارایه دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 564

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 706 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    47-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1204
  • دانلود: 

    222
چکیده: 

کی از مهمترین اهداف یک سیستم مدیریت روسازی، تعیین اولویتها و زمان بهینه برای تعمیرات، از طریق پیشبینی وضعیت روسازی است. در واقع هدف سیستم مدیریت روسازی PMS، ترمیم و نگهداری در مراحل نخستین خرابی و صرفه جویی در هزینه هاست. از این رو در این پژوهش به منظور تعیین شاخص وضعیت روسازی PCI، دو مدل رگرسیون خطی چندگانه و شبکه عصبی انتشار برگشتی را برازش داده و قدرت تخمین آنها مقایسه گردید. در این راستا خرابی ای سه آزادراه کربلا، پل زال و تهران – قم مورد بررسی قرار گرفته، تا بدین وسیله بتوان روش مناسب برای پیشبینی شاخص وضعیت روسازی، به منظور شناسایی بهینهترین زمان تعمیر و نگهداری در جهت کاهش هزینه های آن، شناسایی گردد. برای دستیابی به هدف مورد نظر برای ارزیابی قطعات واحدهای نمونه از نرم افزارهای Micropaver و برای ساخت مدلها از نرم افزار MATLAB و SPSS استفاده گردید. به منظور برداشت خرابی های واحدهای نمونه به فواصل 100 متر و قطعات به فواصل 500 از این مسیر برداشت شد. متغیرهای مورد بررسی در تحلیل مدلها شامل: طول عمر قطعه در زمان بازرسی ماه، عرض واحد نمونه، متوسط AADT در طول عمر قطعه، متوسط درصد وسا لی هینقل یسنگ ن در طول عمر قطعه یشیب، نه دما در طول عمر قطعه در سال 1396، یکم نه دما در طول عمر قطعه در سال 1396 و ضخامت روسازی سانتیمتر میباشد. بر اساس نتایج به دست آمده میزان عملکرد مدل شبکه عصبی بر اساس شاخص میانگین مربعات خطا MSE و همچنین شاخص R 2 که به ترتیب برابر است با 95, 0 و 87, 0 میباشد که در مقایسه با مدل رگرسیون خطی چندگانه 139, 0 دارای اعتبارسنجی بیشتری جهت پیش بینی وضعیت آینده روسازی میباشد. علاوه بر آن با توجه به مدل شبکه عصبی میتوان دریافت طول عمر قطعه بیشترین اهمیت را در ساخت شبکه عصبی داشته 55, 0 و پس از آن بیشینه دما 122, 0 و درصد وسایل نقلیه سنگین 120, 0 متغیرهای مهم بعدی در پیشبینی وضعیت روسازی راه ها میباشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 222 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    61-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    548
  • دانلود: 

    168
چکیده: 

در این مقاله با مدلسازی بوژی CCDZC42در واگن های نسل اولمتروی تهران، به بررسی رفتار دینامیکی این بوژی بر روی خط مستقیم پرداخته شده است. شبیه سازی دینامیکی در نرم افزار (Universal Mechanism) انجام شده است. در ابتدا با شبیه سازی قطعات مختلف بوژی در نرم افزار مدل سازی سه بعدی، ممان اینرسی ادوات بوژی و جرم های مختلف قسمت های بوژی به دست آمده است و سپس بوژی به طور کامل در نرم افزار گرافیکی مونتاژ شده است. در شبیه سازی دینامیکی واگن مترو، شبیه سازی سیستم تعلیق اولیه و ثانویه با توجه به تفاوت این دو سیستم تعلیق اولیه و ثانویه این واگن نسبت به واگن های معمول که از فنر های لول بهره می برند، نیاز به شبیه سازی دقیقی دارند. سپس با وارد کردن قطعات به نرم افزار دینامیکی مدل واگن و بوژی تکمیل شده است و سپس اقدام به به دست آوردن سرعت بحرانی واگن و شتاب های عمودی بدنه شده است. با توجه به تفاوت سیستم تعلیق ثانویه به کار رفته در این ناوگان در انتها اقدام به شبیه سازی سیستم تعلیق فنر هوایی و سپس ارزیابی نیروهای دینامیکی واگن و شتاب های خروجی اعمال شده بر بدنه صورت گرفته است. در انتها اندیس راحتی سفر واگن مترو تهران به دست آورده شده است. با توجه به روش های مختلف به دست آوردن معیار راحتی سفردر واگن های مسافری مقدار اندیس راحتی سفر به دست آمده از شبیه سازی دینامیکی با مقادیر مجاز موجود مقایسه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 548

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 168 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حیدرزاده توحید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    71-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    665
  • دانلود: 

    584
چکیده: 

حمل ونقل جاده ای به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر رونق اقتصادی، از طریق جابجایی بار و مسافر، زمینه های امکان دسترسی به رفاه و تسهیلات ملی را افزایش می دهد. بنابراین، توجه به بخش حمل ونقل جاده ای کشور و شناخت وضعیت آن به لحاظ کمی و کیفی، در تصمیم گیری ها و برنامه ریزیها در سطوح مختلف کلان و خرد، اهمیت به سزایی دارد. هدف این پژوهش بررسی رابطه میان نیروی کار و رشد اقتصادی در بخش حمل ونقل جاده ای و برآورد تابع تولید در بخش حمل ونقل جاده ای کشور با استفاده از تابع تولید ترانسلوگ طی دوره زمانی 94-1353 می باشد. نتایج نشان می دهد که اگر نهاده موجودی سرمایه یک درصد افزایش یابد، ارزش افزوده بخش حمل ونقل جاده ای به میزان 17/0 درصد افزایش خواهد یافت. کشش جزئی نهاده نیروی کار54/0 می باشد که نشان می دهد که افزایش یک درصدی در نیروی کار بخش حمل ونقل جاده ای، ارزش افزوده بخش حمل ونقل جاده ای به میزان 54/0 درصد رشد خواهد نمود. یکی دیگر از متغیرهای اثرگذار بر عوامل تولید در بخش حمل و نقل جاده ای انرژی می باشد که اثر مثبتی دارد و میزان اثرگذاری آن 22/0 بوده که حاکی از آن است که افزایش یک درصدی در مصرف انرژی این بخش، ارزش افزوده بخش حمل ونقل جاده ای 22/0درصد رشد خواهد کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 665

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 584 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    83-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    447
  • دانلود: 

    504
چکیده: 

مصالح سنگی درشت دانه ساختار اصلی مخلو ط های آسفالتی SMA را تشکیل می دهند. ایجاد قفل و بست و اتصال مناسب بین مصالح سنگی درشت دانه که با انتخاب نوع دانه بندی، نوع و درصد مناسب الیاف، قیر و مصالح سنگی صورت می گیرد، عامل تعیین کننده ای در افزایش مقاومت شیارافتادگی این مخلوط است. به منظور تثبیت مخلو ط های آسفالتی SMA از الیاف یا اصلاح کننده های پلیمری استفاده می شود. متداول ترین افزودنی پلیمری مورد استفاده در مخلوط های SMA، SBS است که نیاز به فرایند سخت و هزینه بری برای اختلاط با قیر و مصالح سنگی دارد. در این تحقیق به بررسی یکی از افزودنی های بکار رفته در آسفالت نیمه گرم به نام ساسوبیت به عنوان جایگزین برای SBS در مخلوط های با استخوان بندی سنگدانه ای پرداخته شده است. بدین منظور ویژگی های قیر و خواص مقاومتی مخلوط های حاوی درصدهای مختلف این افزودنی با انجام آزمایش های مورد نیاز از جمله نقطه نرمی قیر، ویسکوزیته قیر، مدول برجهندگی و کشش غیر مستقیم مخلوط و در نهایت آزمایش خزش برای ارزیابی مخلوط در برابر شیارافتادگی بررسی شد. نتایج حاصل از آزمایش ها نشان داد که مخلوط های حاوی ساسوبیت می تواند جایگزین مناسبی برای مخلوط های حاوی پلیمر SBS باشد. همچنین استفاده از تکنولوژی آسفالت نیمه گرم، علاوه بر مزایای فنی، باعث کاهش هزینه های تولید و تراکم و همچنین کاهش انتشار گازهای مضر می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 447

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 504 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    103-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    612
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

مدیریت پورتفولیوی پروژه ها روشی مطمئن است که سازمان ها به کار می بندند تا منابع کمیاب خود را با بیشترین ارزش خروجی ممکن به کار گیرند و باعث حرکت سازمان به سمت اهداف استراتژیک خود شوند. یکی از مهمترین مباحثی که در مدیریت پورتفولیوی پروژه ها مطرح است تشکیل پورتفولیوی بهینه برای پروژه ها است. انتخاب صحیح پروژه های پورتفولیو متضمن حسن عملکرد مدیریت پورتفولیوی پروژه است و هر چه این ترکیب مناسب تر و اصلح انتخاب شود تحقق ماموریت سازمان محتمل تر خواهد بود. بخش های مختلف شرکت راه آهن ج. ا. ا. برای تحصیل اهداف استراتژیک در افق 1400 باید سرمایه گذاری های خویش را انتخاب و مدیریت کنند و پروژه های خود را به صورت عاقلانه انتخاب و اجرا نمایند، یکی از بخش های مهم راه آهن ج. ا. ا. بخش ارتباطات و علائم الکتریکی است که حدود 120 پروژه در این بخش تعریف شده است. در این مقاله یک مدل دو هدفه برای انتخاب بهینه پورتفولیوی پروژه ها بر اساس اهداف استراتژیک، هزینه و زمان ارایه شده است به گونه ای که حل این مدل ها باعث به دست آوردن ترکیبی مناسب از پروژه ها برای دستیابی حداکثری به اهداف استراتژیک با حداقل هزینه در افق زمانی تعیین شده، می شود. با پیاده سازی مدل ارایه شده در این مقاله، برای پروژه های این بخش از راه آهن، 81 پروژه از مجموع 120 پروژه تعریف شده برای اجرا تا افق 1400 به گونه ای انتخاب و زمانبندی شدند که نخست بیشترین ارزش را با توجه به اهداف استراتژیک راه آهن ج. ا. ا. تا افق زمانی تعیین شده داشته باشند و در ثانی حداقل هزینه را برای این بخش از راه آهن فراهم آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 612

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    127-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    586
  • دانلود: 

    155
چکیده: 

توجه به عوامل موثر در ایمنی عابران پیاده یکی از مهمترین مولفه های مطالعات ایمنی شبکه حمل و نقل درون شهری محسوب می شود. تقاطعات بدون چراغ، به دلیل ایجاد موقعیت های تداخلی مختلف بین وسیله نقلیه و عابران پیاده همیشه به عنوان یک مکان با ریسک بالای برخورد باید مورد مطالعه قرار گیرند. در این تحقیق متغیرهای مختلف ایمنی عابران پیاده بر اساس شاخص زمان پس از تخطی در تقاطع بدون چراغ اثرسنجی شده است. ارزیابی مورد نظر با استفاده از مدلسازی رگرسیون خطی انجام شده است. برای این منظور از اطلاعات تردد تقاطع بدون چراغ خیابان های وصال شیرازی و بزرگمهر در تهران استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد متغیرهای نوع وسیله یعنی تاکسی بودن با ضریب 08/0-و توقف غیر معمول عابران پیاده با ضریب 38/0 با درصد قابلیت اعتماد 95 درصد در شاخص زمان پس از تخطی تاثیر دارند. همچنین، تعداد عابران پیاده و وجود تداخل قبلی برای وسیله نقلیه پیش از تداخل با عابر به ترتیب با ضرائب 04/0 و 05/0-با درصد قابلیت اعتماد 90 درصد از مهمترین متغیرها محسوب می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 586

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 155 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    143-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    436
  • دانلود: 

    511
چکیده: 

امروزه گسترش به کارگیری قیرهای اصلاح شده در روسازی موجب شده است تا خواص مخلوط ازجمله عملکرد خستگی بهبود یابد. در کنار اثر این افزودنی ها، پدیده ای به نام خودترمیمی آسفالت نیز منجر به افزایش عمر خستگی مخلوط می گردد. ازآنجاکه تاکنون تحقیقات گسترده ای بر روی اثر خودترمیمی صورت نگرفته است، در طراحی ها معمولا عمر خستگی کمتر از ظرفیت مخلوط در نظر گرفته می شود و این اقدام، علاوه بر اضافه شدن هزینه، عملکرد مخلوط در دمای بالا را تحت تاثیر قرار می دهد. در این پژوهش مخلوط های آسفالتی اصلاح شده با پودر لاستیک، استایرن بوتادین رابر، استایرن بوتادین استایرن و پلی اتیلن در دو دسته مقدار قیر و فضای خالی یکسان تهیه شده و تحت آزمایش خستگی تیر چهار نقطه ای قرار گرفتند. نتایج نشان داد که پلیمر الاستومر SBR با افزایش خاصیت الاستیکی قیر بیشترین قابلیت بازیابی (85 درصد) را برای نمونه های آسفالتی فراهم آورده است. پس ازآن پلیمر SBS با ایجاد 60 درصد قابلیت بازیابی دارای بیشترین عمر خستگی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 436

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 511 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    157-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    506
  • دانلود: 

    558
چکیده: 

روسازی راه ها همواره تحت تاثیر عواملی متعددی دچار خرابی می شوند، از این رو سازمان های بهره بردار راه به طور سالانه، پروژه هایی را جهت مرمت و اصلاح این خرابی ها تعریف می کنند که اجرای آن ها نیازمند تامین آسفالت از کارخانه آسفالت های در دسترس می باشد. کارخانه آسفالت مطلوب جهت تامین آسفالت مورد نیاز هر پروژه علاوه بر نزدیکی به محل پروژه می بایست ظرفیت تولید خالی متناسب با میزان تقاضا آن پروژه را داشته باشد، دوری کارخانه از محل پروژه موجب افزایش هزینه حمل و به تبع آن افزایش هزینه اجرا و عدم ظرفیت تولید خالی موجب تاخیر در تحویل آسفالت و افزایش زمان پروژه می گردد. یک سیستم متمرکز و یکپارچه برنامه ریزی تولید و توزیع برای کارخانه های مختلف می تواند بهینه ترین توازن را بین تقاضا و ظرفیت تولید کارخانه های مختلف تامین کننده، ایجاد نماید. این مقاله یک مدل برنامه ریزی یکپارچه تولید و توزیع آسفالت (بیتا) برای کارخانه های مختلف آسفالت ارائه کرده است که به اختصار مدل بهینه سازی بیتا نامیده می شود، در این مدل پارامتر های، میزان آسفالت مورد نیاز هر پروژه (Dai)، ظرفیت تولید هر یک از کارخانه های آسفالت (Capj)، فواصل حمل بین کارخانه و محل پروژه (dtij)، هزینه های حمل در مسیر های مختلف (Ctij) و هزینه فروش آسفالت هر کارخانه به هر پروژه (Cpij) به عنوان ورودی به مدل ارائه شده، سپس مدل در نرم افزار بهینه سازی GAMS کد نویسی شده و متغیر میزان آسفالت تخصیص یافته از هر کارخانه به هریک از پروژه ها در هر دوره زمانی (Xijt)، به عنوان خروجی مدل با استفاده از Solver CPLEX محاسبه می شود. در انتهای مقاله نیز جهت بیان نحوه استفاده از این مدل، یک مثال کاربردی در خصوص یکپارچه سازی برنامه ریزی تولید و توزیع بین20 کارخانه آسفالت و 15 محل نیازمند آسفالت در استان خوزستان در طول یک سال اریه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 506

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 558 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    177-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    455
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

افزایش نرخ رشد صنعت حمل و نقل کانتینری در دهه های اخیر و پیش بینی ادامه روند این رشد در سالیان آتی، نشان دهنده اهمیت حمل و نقل کانتینری و نقش کلیدی کانتینرها در حمل و نقل دریایی است. با ورود کانتینر به عرصه حمل و نقل کالا، این حوزه دچار تحول عظیمی شده است. اما تا به امروز همچنان مشکل عدم توازن بین ورودی و خروجی کانتینر به بنادر پا بر جاست. این ناهماهنگی بین واردات و صادرات کالا، معضلی به نام کانتینر خالی را به وجود آورده است. دراین مقاله به بررسی مساله تغییر موقعیت کانتینر خالی در شرایط عدم قطعیت، پرداخته شده است. از رویکرد استوار سناریویی مبتنی بر اثر ریسک ادغام، به منظور مد ل سازی عدم قطعیت برخی از پارامترهای مساله، تحت سناریوهای مختلف استفاده شده است. در نهایت نتایج محاسباتی حاصل نشان دهنده عملکرد مناسب مدل پیشنهادی تحت شرایط عدم قطعیت و اهمیت استفاده از رویکرد استوار در حل مساله تغییر موقعیت کانتینر خالی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 455

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    185-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    351
  • دانلود: 

    477
چکیده: 

بررسی عوامل موثر در انتخاب های سفرهای درون شهری از موضوعات مهم در برنامه ریزی شهری است. تا کنون رفتار سفر بزرگسالان با اهداف مختلف، به طور گسترده توسط برنامه ریزان حمل و نقل و پژوهشگران شهری بررسی شده و مدل های مفهومی زیادی به این دلیل توسعه یافته است اما به سفرهای تحصیلی دانش آموزان توجه کمتری شده است. از طرفی، اخیرا مطالعاتی در انتخاب وسیله سفر برای دانش آموزان در کلان شهرهایی همچون تهران و مشهد صورت پذیرفته است ولی برای شهرهای میانی که جمعیت کمتر و بافت سنتی تری دارند، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در این پژوهش به بررسی عوامل موثر در انتخاب وسیله برای سفرهای تحصیلی دانش آموزان برای شهر میانی بزرگ (اردبیل) پرداخته شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395 جمعیت شهر اردبیل 529374 نفر در قالب 158627 خانوار بوده است که 8/14 این جمعیت بین 7 الی 13 سال (کلاس اول تا ششم) هستند به طوری که 64/7 درصد پسران و 17/7 درصد دختران هستند. در این راستا داده های سفر دانش آموزان با پرسشگری گردآوری شد. در این پرسشگری 600 پرسشنامه توزیع شده تعداد 496 پرسشنامه بازگشت از بین آن ها 411 پرسشنامه قابل استفاده بودند. پس از تحلیل اولیه داده، با به کارگیری مدل لوجیت چندگانه با تجزیه ضریب تصادفی به مدل سازی انتخاب شیوه ی سفرهای تحصیلی دانش آموزان شهر اردبیل پرداخته شد. نتایج مطالعات نشان می دهد که، ویژگی های اقتصادی-اجتماعی خانوار والدین تاثیر قابل توجهی در شیوه انتخاب وسیله سفر دانش آموزان دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 351

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 477 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    195-205
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    545
  • دانلود: 

    543
چکیده: 

در طول دهه های پیشین با توجه به رشد و توسعه بنادر بزرگ در سطح کشور، بنادر کوچک نقش خود را در سطح منطقه ای و ملی از دست داده و به یک بندر محلی تبدیل شده اند. این درحالی است که این بنادر با توجه به پتانسیل های خاص خود می توانند به عنوان جزئی از کل به سازمان بنادر و دریانوردی کشور در تحقق چشم اندازهای آن کمک نمایند. ایده شبکه سازی بنادر از ایده های نسبتا نوینی است که در سالهای اخیر مورد توجه کشورهای پیشرو در حمل و نقل دریایی قرار گرفته است. در رویکرد شبکه سازی، بنادر کوچک و بزرگ می توانند در قالب خوشه های عملکردی ایفای نقش نمایند. هر یک از بنادر به عنوان یک گره عملکردی در یک شبکه بزرگتر به عنوان جزیی از کل در راستای تحقق اهداف و چشم اندازهای کلان عمل می نمایند. در این پژوهش، تمرکز بر بنادر استان خوزستان شامل بنادر امام خمینی، آبادان، خرمشهر، اروندکنار، چوئبده، شادگان و سجافی می باشد. ابتدا معیارهای ارزیابی بنادر در دو رویکرد کالبدی و اقتصادی، حمل و نقل چندوجهی و زیرساختی، به روش دلفی تعیین شده، سپس ویژگی های مد نظر هر یک از بنادر بر اساس شاخص های تعیین شده و با جزییات معرفی و تشریح می شوند. بر این اساس هر یک از بنادر با استفاده از روش ارزش گذاری، در سه سطح طبقه بندی شده است. در نهایت با تکیه بر الگوهای شبکه سازی، بهترین شبکه ارتباطی بنادر کوچک استان خوزستان ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 545

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 543 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    1 (پیاپی 62)
  • صفحات: 

    207-216
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    579
  • دانلود: 

    546
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش کاهش دمای تولید و اجرای مخلوط آسفالت ماستیک درشت دانه بهمراه بهبود خصوصیات عملکردی آن می باشد. کاهش پتانسیل شیارشدگی مهم ترین ویژگی مکانیکی مخلوط آسفالت ماستیک درشت دانه می باشد. لذا، جهت دست یابی به این هدف تاثیرات نانو زئولیت و گرانول زئولیت بر نتایج آزمایش های مقاومت کششی غیرمستقیم (ITS)، حساسیت رطوبتی (TSR) و آزمایش ویلتراک (Wheel Track) مورد ارزیابی قرار گرفت. زئولیت ها موارد مصرف متفاوتی در صنایع مختلف دارند و به طورمعمول در آسفالت های نیمه گرم جهت کاهش ویسکوزیته و درنتیجه دمای ساخت مورد استفاده قرار می-گیرند. نتایج آزمایش ها نشان داد که استفاده از این مواد موجب کاهش پتانسیل شیارشدگی به خصوص در نمونه های ساخته شده با نانو زئولیت می گردد. مشاهده شد در حالی که افزودن نانو زئولیت موجب افزایش مقاومت کششی غیرمستقیم خشک می گردد، گرانول زئولیت منجر به کاهش کشش غیر مستقیم در نمونه های تر و خشک می شود. به طور کلی افزایش درصد نانو و گرانول زئولیت، منجربه کاهش حساسیت رطوبتی نمونه ها در محدوده حداقل مقدار قابل قبول آیین نامه ای (75 درصد) می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 579

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 546 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0