هدف از این تحقیق طراحی مدل تاثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری (سی.آر.ام) بر رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات بر اساس مدل سروکوال در باشگاه های بدنسازی و ایروبیک شهرستان بیرجند بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بود. 210 نفر از مشتریان باشگاه های بدنسازی و ایروبیک شهر بیرجند ابزار این پژوهش را تکمیل کردند: 1. پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری و 2. پرسشنامه رضایت مشتریان سروکوال به ترتیب مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مندی مشتریان را در باشگاه های بدنسازی ارزیابی می کنند. برای تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف و آمار توصیفی و معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه داده ها با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس و لیزرل در سطح معناداری p≤0.05 تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که متغیرهای وضعیت فیزیکی (b=0.18, t=2.14)، پاسخگویی (b=0.36, t=4.43)، اطمینان (b=0.28, t=1.04)، تضمین (b=0.28, t=3.07) و همدلی (b=0.19, t=2.13) تاثیر معناداری بر متغیر رضایت مندی مشتریان دارند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد می شود که مدیران باشگاه ها از رضایت مشتریان جهت بهبود جایگاه رقابتی و کسب مزیت رقابتی بهره ببرند و از تمامی مولفه های رضایت مندی به صورت مساوی استفاده کنند.