Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2021
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    41
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

Introduction and Aim: Conventional psychiatric therapies have shortcomings in the treatment of schizophrenia spectrum disorders and have little effect on skills and community-based areas. Therefore, the present study aimed to investigate the role of community return program (CRP) as a community-based complementary therapy method in increasing readiness for discharge and post-discharge adjustment in patients with schizophrenia. Methods: The statistical population in this randomized clinical trial (RCT) was all patients with schizophrenia spectrum disorders who were admitted to Razi Psychiatric Hospital in 2017. Eighty patients were selected by simple random sampling and randomly assigned to experimental and control groups. The intervention method was CRP along with conventional psychiatric treatment in the experimental group, while patients in the control group received only conventional psychiatric treatment. The measurement tools included a demographic data form, CRP test, CRP daily Schedule, and World Health Organization Disability Assessment Schedule. The frequency of patients 'aggression after discharge from the hospital was also determined and recorded at one, three, and six months after discharge from the hospital through telephone interviews with patients' families. Results: Implementation of CRP along with conventional psychiatric treatment was more effective than control group on the components of discharge readiness (discharge readiness, and awareness of disease, relapse symptoms and medication information) (p=0. 01) and coping capacity (increase ability and performance improvement, ability to daily scheduling, aggression rate (p=0. 01). Conclusion: In order to compensate for the weakness of conventional psychiatric treatment in increasing preparedness for discharge and post-discharge coping of patients with schizophrenia, non-pharmacological complementary therapies such as CRP can be used.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 41

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    16-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    77
  • دانلود: 

    494
چکیده: 

مقدمه و هدف: بلند کردن بار، تکلیف دینامیکی پیچیدهای است که اندام فوقانی و تحتانی را درگیر میسازد. بلند کردن بار و وزنه در فعالیت های ورزشی و روزانه، ممکن است افراد را در معرض شرایط فیزیکی نامطلوب قرار دهد و به صدمه منجر شود. هدف از این پژوهش، مقایسه فعالیت الکتریکی و هم انقباضی عضلات منتخب اندام تحتانی طی وظیفه بلند کردن دستی بار با سه تکنیک متفاوت بود. روش کار: این مطالعه از نوع نیمه تجربی بود. تعداد 18 آزمودنی مرد سالم (وزن: 6/56 ±,73/6 کیلوگرم، قد: 5/51 ±,176/7 سانتی متر، سن: 1/68 ±, 2 /26سال) به صورت تصادفی انتخاب شدند. آزمودنی ها وظیفه بلند کردن دستی بار را با سه تکنیک متفاوت (اسکات، استوپ و فری استایل) انجام دادند. فعالیت الکتریکی عضلات راست رانی، پهن خارجی، پهن داخلی، دوسر رانی، نیم وتری، دوقلوی داخلی و درشت نیی قدامی آزمودنی ها طی بلند کردن بار با استفاده از دستگاه الکترومایوگرافی ثبت شد. یافته ها: شدت فعالیت عضلات چهار سررانی؛ راست رانی، پهن خارجی، پهن داخلی در تکنیک استوپ به طور معنی داری کمتر (P=0/012, P= 0/023, P= 0/034) و شدت فعالیت عضلات همسترینگ؛ دوسررانی و نیم وتری در تکنیک استوپ بیشتر از دو تکنیک دیگر بود(P<0/05) همچنین هم انقباضی عمومی در تکنیک استوپ کمتر از تکنیک اسکات (P<0/001)و فری استایل (P=0/009) است. هم انقباضی جهت دار اکستنسوری-فلکسوری در تکنیک استوپ به طور معنی داری کمتر از دو تکنیک دیگر بود (P<0/05). نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده، تکنیک اسکات نسبت به تکنیک فری استایل و استوپ، تکنیک بهتری برای برداشتن دستی بار بوده و بکارگیری مناسب عضلات اطراف مفصل زانو باعث میشود نیروهای مکانیکی وارده و ریسک آسیب دیدگی این مفصل کاهش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 77

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 494 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    25-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    356
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

مقدمه و هدف: شناسایی درمان های روانشناختی موثر در بهبود درد بیماران مبتلا به درد عضلانی-اسکلتی ضروری است، بنابراین هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر ادراک درد و خودکارآمدی درد در بیماران مبتلابه درد مزمن عضلانی-اسکلتی بود. روش کار: پژوهش حاضر، نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل تمامی افراد مبتلا به درد مزمن عضلانی-اسکلتی بودند که در تابستان 1399 جهت درمان به مراکز بیمارستانی، کلینیک های فیزیوتراپی و ارتوپدی شهر تربت جام ارجاع شده بودند. از بین افراد واجد شرایط که داوطلب مشارکت در پژوهش بودند، 30 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش در 8 جلسه 90دقیقه ای آموزش درمان پذیرش و تعهد واولس و سورل شرکت کردند، اما گروه گواه درمان روتین دریافت کرد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه های درد مک گیل و خودکارآمدی درد نیکولاس بودند. یافته ها: نتایج نشان داد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بطور معناداری موجب کاهش ادراک درد و افزایش خودکارآمدی درد در بیماران مبتلابه درد مزمن عضلانی-اسکلتی میشود (P<0/001). نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر بر اهمیت درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در بیماران مبتلا به درد مزمن عضلانی-اسکلتی و ارایه افق های جدید در مداخلات بالینی تاکید دارد. بنابراین درمان پذیرش و تعهد به عنوان درمان مکمل میتواند با ایجاد تغییر مثبت و مناسب در بیماران مبتلا به درد مزمن عضلانی-اسکلتی مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 356

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    35-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    148
  • دانلود: 

    545
چکیده: 

مقدمه و هدف: در سالمندان، میزان تبعیت از رژیم دارویی به علت کهولت سن و کاهش حافظه، میزان یادآوردن چگونگی دستورات دارویی و مصرف صحیح آنها پایین است که این امر باعث نتایج درمانی ضعیف میشود. هدف این مطالعه تعیین رابطه دانش داروهای ضدانعقاد با تبعیت از رژیم دارویی در بیماران قلبی سالمند مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی میباشد. روش کار: مطالعه مقطعی حاضر در سال 1398 بر روی 110 بیمار سالمند 60تا 89 سال مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بر اساس تشخیص پزشک بستری در بخش قلب و مراقبت های ویژه قلب بیمارستان توحید سنندج که رضایت به همکاری داشتند با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انجام شد. برای سنجش سطح دانش ضد انعقادها از پرسشنامه تبعیت دارویی 8 آیتمی موریسکی M orisky Medication Adherence Scale-8 (MMAS-8) و پرسشنامه دانش ضدانعقادها AKT استفاده شد. پایایی پرسشنامه دانش ضدانعقادها AKT از روش باز آزمون با تکمیل مجدد توسط 15بیمار بعد از یک ماه، ضریب همبستگی 99/4 بدست آمد، که نشان دهنده پایایی پرسشنامه میباشد. برای تایید روایی پرسشنامه دانش ضدانعقادها AKT در اختیار متخصصان قلب و پرستاران قرار گرفت. روایی و پایایی ابزار تبعیت دارویی 8 آیتم موریسکی در مطالعات قبلی اثبات شده است. یافته ها: میانگین سطح دانش ضدانعقادها در بیماران 9/36±, 17/82 بود که سطح متوسط محسوب میشود. میانگین نتیجه تبعیت ازدرمان در این پژوهش 1/54±, 6 بود که تبعیت از رژیم درمانی متوسط محسوب میشود. بین دانش ضدانعقادها با تبعیت از درمان رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد(p=0/02). نتیجه گیری: میانگین نمره دانش بیماران در زمینه داروهای ضد انعقاد در سطح متوسطی بود. تبعیت از رژیم دارویی و دانش در مورد ضد انعقادها در افراد با تحصیلات بالاتر بیشتر بود. بکارگیری برنامه های آموزشی برای سالمندان بصورت ساده و قابل فهم در این زمینه میتواند کمک کننده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 148

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 545 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    45-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    167
  • دانلود: 

    574
چکیده: 

مقدمه و هدف: این مطالعه با هدف تعیین تاثیر و ماندگاری برنامه اصلاحی عصبی-عضلانی بر وضعیت فرود، تعادل ایستا و پویا ورزشکاران مبتلا به نقص والگوس داینامیک زانو انجام شد. روش کار: جامعه آماری این پژوهش نیمه تجربی شامل ورزشکاران نوجوان رشته فوتبال مبتلا به نقص والگوس پویا زانو بود که به صورت هدفدار انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل (سن: 0/67±, 12/50 سال، قد: 0/06±,1/70 متر، وزن: 5/46±, 56/41 کیلو گرم، شاخص توده بدنی: 1/57 ±, 19/49 کیلوگرم بر متر مربع) و تمرینی (سن: 0/59±,12/23 سال، قد: 0/10±, 1/67 متر، وزن: 8/96 ±,53/07 کیلو گرم، شاخص توده بدنی: 1/54 ±,18/83 کیلوگرم بر متر مربع) قرار گرفتند. والگوس پویا زانو با آزمون اسکات و زاویه والگوس و فلکشن زانو با آزمون فرود-پرش و با کمک نرم افزار کینوا ارزیابی شد. تعادل ایستا و پویا با آزمون بس استیک و آزمون Y ارزیابی شد. پس از ارزیابی متغیرها در پیش آزمون، آزمودنی های گروه تمرینی تمرینات عصبی-عضلانی را به مدت 8 هفته انجام دادند و گروه کنترل تنها در این دوره در برنامه آمادگی جسمانی اختصاصی تیم شرکت داشتند. یافته ها: نتایج بدست آمده در گروه تمرینی نشان داد برنامه اصلاحی عصبی-عضلانی اثر معنی داری بر متغیرها(0/01≥, p) به غیر از زاویه فلکشن زانو در انتهای فرود (p=0/06) داشت. اما نتایج تمرین پس از 1 ماه بی تمرینی در متغیرهای والگوس در لحظه فرود، تعادل ایستا و پویا ماندگار نبود. همچنین نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی در متغیرهای بررسی شده (0/01≥, p) به غیر از متغیرهای زاویه فلکشن زانو در انتهای فرود (p=0/14) تفاوت معنی داری بین دو گروه نشان داد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج استفاده از برنامه اصلاحی عصبی-عضلانی میتواند به عنوان یک برنامه موثر در پیش از بلوغ به ورزشکاران رشته فوتبال مبتلا به والگوس پویا زانو با منشا مچ پا پیشنهاد شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 167

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    58-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    120
  • دانلود: 

    510
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی توانبخشی شغلی مبتنی بر چشم انداز زمانی آینده بر کنشهای اجرایی و فراظرفیت های شغلی شامل انطباق پذیری شغلی و استخدام پذیری در دانشجویان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی(ADHD) میباشد. روش کار: روش پژوهش حاضر تک آزمودنی با طرح A-B-A بود. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه بجنورد در سالهای تحصیلی1398 تا 1400 بودند که مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی می باشند. نمونه پژوهش شامل 4 دانشجوی مبتلا به این اختلال است که با استفاده از نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیدند. از مقیاس های درجه بندی اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی بزرگسالان بارکلی، نارسایی ها در کنش وری اجرایی بارکلی، مصاحبه تشخیصی اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی، انطباق پذیری شغلی ساویکاس و استخدام پذیری خودادراکی/ بلندپروازی راسویل و همکاران برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردید. مداخلات بر مبنای پروتکل توانبخشی شغلی مبتنی بر چشم اندازه زمانی آینده که برای دانشجویان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی، متناسب سازی شده و از روایی محتوایی مطلوبی برخوردار بود، اجرا گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل های درون موقعیتی و بین موقعیتی انجام شد. یافته ها: هر 4 دانشجوی مبتلا به ADHD در هر 3 متغیر انطباق پذیری شغلی، استخدام پذیری و کنش های اجرایی، شاخص تغییر میانگین موقعیت خط پایه به مداخله و مداخله به پیگیری، اثربخشی شغلی مبتنی بر چشم انداز زمانی آینده را تایید نمود. همچنین شاخص درصد داده های غیرهمپوش از موقعیتهای خط پایه به مداخله و از مداخله به پیگیری، در مورد هر چهار مراجع بین 66/66 تا 100 درصد محاسبه شد، به استثنای مراجع چهارم در موقعیت مداخله به پیگیری در متغیر انطباق پذیری شغلی، این مقادیر بیانگر اثربخشی مداخلات است. نتیجه گیری: توانبخشی شغلی مبتنی بر چشم انداز زمانی آینده به واسطه تمرکز بر زمان آینده و کمک به افراد مبتلا به ADHD برای طرح ریزی و جهت گیری معطوف به آینده، میتواند کنش های اجرایی و فراظرفیت های شغلی این افراد را بهبود بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 120

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 510 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    73-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    79
  • دانلود: 

    498
چکیده: 

مقدمه و هدف: پرستار، زمانی یک فرد حرفه ای، کارآمد و موثر است که بتواند استانداردهای مراقبتی را در عمل اجرا کند. یکی از این استانداردها، استفاده از فرآیند پرستاری است. با توجه به کاستی های موجود ناشی از عدم تناسب روش ارزیابی فرآیند پرستاری بیماران توانبخشی، آموزش مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری تعدیل شده توانبخشی و تاثیر اجرای آن بر خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بیمارستان توانبخشی رفیده در این مطالعه بررسی شد. روش کار: در این مطالعه شبه تجربی، 30 پرستار شاغل از 4 بخش بیمارستان توانبخشی رفیده در سال 1399 به صورت در دسترس انتخاب شدند. بیمارستان رفیده، نخستین بیمارستان توانبخشی در کشور است. مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری تعدیل شده توانبخشی به مدت 3 ساعت و به صورت مجازی آموزش داده شد. در این مطالعه از 2 پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه روا و پایای خودکارآمدی عملکرد بالینی استفاده شد. خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران قبل از آموزش و یک ماه پس از اجرای فرآیند پرستاری تعدیل شده توانبخشی سنجیده شد. یافته ها: در این مطالعه 24 پرستار زن (80 درصد) با میانه سنی 27/5 سال و و میانگین سابقه کار 25/6 ماه مشارکت داشتند. نتایج نشان میدهد اختلاف آماری معناداری در حیطه های بررسی بیمار (p=0/027)، اجرای برنامه مراقبتی (p=0/025)، تشخیص های پرستاری-برنامه ریزی (p=0/034) و ارزشیابی برنامه مراقبتی (p=0/005) قبل و بعد از آموزش وجود دارد. نتیجه گیری: نظر به ارتباط تنگاتنگ ارزیابی دقیق بیمار با خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران، لزوم آموزش مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری توانبخشی مبتنی بر شواهد علمی، توصیه میشود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 79

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 498 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

  • شماره: 

  • صفحات: 

    80-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    90
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

مقدمه و هدف: ارتقا رفتارهای خودمدیریتی و کنترل عوامل شناختی مانند همجوشی شناختی، در بیماران مبتلا به دیابت یکی از مهمترین اهداف مداخلات و برنامه های روان درمانی این بیماران میباشد. هدف مطالعه حاضر تعیین اثربخشی گروهدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر همجوشی شناختی و رفتارهای خودمدیریتی بیماران دیابتی نوع دو بود. روش کار: روش پژوهش حاضر، شبه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه به همراه دوره پیگیری بود. جامعه آماری شامل تمامی بیماران مبتلابه دیابت نوع دو مراجعه کننده به کلینیک دیابت بیمارستان دی شهر تهران در 6 ماه دوم سال 1399 بودند. از افراد واجد شرایط 40 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی ساده در دو گروه (20 نفر آزمایش و 20 نفر گروه گواه) جای داده شدند. افراد گروه آزمایش در 8 جلسه درمان پذیرش و تعهد هیز و همکاران (2011) شرکت کردند، اما گروه گواه در لیست انتظار قرار داشتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه همجوشی شناختی گیلاندرز و همکاران(2014) و رفتارهای خودمدیریتی توبرت و گلاسگو (1994) بود. یافته ها: نتایج نشان داد که درمان پذیرش و تعهد بر کاهش همجوشی شناختی (0/01

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 90

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button