مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

80
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اجرای مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری تعدیل شده بر خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بیمارستان توانبخشی رفیده

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 79

چکیده

 مقدمه و هدف: پرستار, زمانی یک فرد حرفه ای, کارآمد و موثر است که بتواند استانداردهای مراقبتی را در عمل اجرا کند. یکی از این استانداردها, استفاده از فرآیند پرستاری است. با توجه به کاستی های موجود ناشی از عدم تناسب روش ارزیابی فرآیند پرستاری بیماران توانبخشی, آموزش مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری تعدیل شده توانبخشی و تاثیر اجرای آن بر خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بیمارستان توانبخشی رفیده در این مطالعه بررسی شد. روش کار: در این مطالعه شبه تجربی, 30 پرستار شاغل از 4 بخش بیمارستان توانبخشی رفیده در سال 1399 به صورت در دسترس انتخاب شدند. بیمارستان رفیده, نخستین بیمارستان توانبخشی در کشور است. مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری تعدیل شده توانبخشی به مدت 3 ساعت و به صورت مجازی آموزش داده شد. در این مطالعه از 2 پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه روا و پایای خودکارآمدی عملکرد بالینی استفاده شد. خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران قبل از آموزش و یک ماه پس از اجرای فرآیند پرستاری تعدیل شده توانبخشی سنجیده شد. یافته ها: در این مطالعه 24 پرستار زن (80 درصد) با میانه سنی 27/5 سال و و میانگین سابقه کار 25/6 ماه مشارکت داشتند. نتایج نشان میدهد اختلاف آماری معناداری در حیطه های بررسی بیمار (p=0/027), اجرای برنامه مراقبتی (p=0/025), تشخیص های پرستاری-برنامه ریزی (p=0/034) و ارزشیابی برنامه مراقبتی (p=0/005) قبل و بعد از آموزش وجود دارد. نتیجه گیری: نظر به ارتباط تنگاتنگ ارزیابی دقیق بیمار با خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران, لزوم آموزش مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری توانبخشی مبتنی بر شواهد علمی, توصیه میشود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افتخاری، نگین، ارسلانی، نرگس، محمدی شاه بلاغی، فرحناز، و نوروزی، مهدی. (1400). تاثیر اجرای مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری تعدیل شده بر خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بیمارستان توانبخشی رفیده. پژوهش توانبخشی در پرستاری، 8(1 )، 73-79. SID. https://sid.ir/paper/1003896/fa

    Vancouver: کپی

    افتخاری نگین، ارسلانی نرگس، محمدی شاه بلاغی فرحناز، نوروزی مهدی. تاثیر اجرای مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری تعدیل شده بر خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بیمارستان توانبخشی رفیده. پژوهش توانبخشی در پرستاری[Internet]. 1400؛8(1 ):73-79. Available from: https://sid.ir/paper/1003896/fa

    IEEE: کپی

    نگین افتخاری، نرگس ارسلانی، فرحناز محمدی شاه بلاغی، و مهدی نوروزی، “تاثیر اجرای مرحله ارزیابی فرآیند پرستاری تعدیل شده بر خودکارآمدی عملکرد بالینی پرستاران شاغل در بیمارستان توانبخشی رفیده،” پژوهش توانبخشی در پرستاری، vol. 8، no. 1 ، pp. 73–79، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1003896/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button