Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    3-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    57
  • دانلود: 

    25
چکیده: 

مواد پلیمری به طور گسترده در طول عمر کاربری خود در معرض انواع مواد شیمیایی، مورد استفاده قرار می گیرند. از این جهت، مطالعه رفتار نفوذ ملکول های حلال از این مواد بسیار حایز اهمیت است. مطالعات صورت گرفته در زمینه نفوذ کوچک ملکول ها به درون آلیاژهای پلیمری از درک عمیقی برخوردار نیستند. در کامپوزیت ها و آلیاژهای پلیمری تغییرات کسرحجمی اجزاء باعث تغییر رفتار انتقال نفوذکننده می شود. در آلیاژهای پلیمری با تغییر در کسرحجمی اجزای آلیاژ انتقال فاز بین فاز ماتریس و پرآکنده شده اتفاق می افتد که می تواند باعث تغییر رفتار انتقال ملکول های نفوذکننده در اثر تغییرات کسرحجمی آلیاژ شوند. مدل های مختلفی برای مدلسازی اثر تغییرات کسرحجمی بر مشخصه های انتقال ملکول های حلال به درون سیستم های دو جزیی پلیمری توسط پژوهشگران مختلف ارایه شده است. از میان این مدل ها، مدل رابسون و مدل جعبه مدل کلارک(EBM)، کاملترین مدل های پیش بینی کننده رفتار انتقال ملکول های حلال به درون کامپوزیت ها و آلیاژهای پلیمری هستند. نتایج مطالعات صورت گرفته برروی اختلاف میانگین داده های مدلسازی شده با داده های آزمایشگاهی برای آلیاژ NR/NBR نشان می دهد که مدل رابسون با 1. 4 درصد کمترین اختلاف را با داده های آزمایشگاهی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 57

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 25 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    19-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    48
  • دانلود: 

    390
چکیده: 

به طورمتداول بیشترین آمیز ه های تایر با مخلوط کن های داخلی مماسی تولید شده اند. کیفیت تجهیزات اختلاط یک عامل بسیار مهم درفرآورش کامپاند می باشد و برای شرکت های تولید کننده افزایش کیفیت وتولید به بهینه سازی پارامترهای فرآیند و ماشین آلات وابسته است. هدف از این تحقیق، طراحی شکل هندسی جدید و بهینه سازی شده به جای آزمایش های سنتی با استفاده از شبیه سازی عددی بود که یک آزمایش تاییدی در پایان از روتورهای جدید توسعه یافته انجام شده است. دراین تحقیق نتایج مطالعات تجربی برروی مخلوط کن های داخلی GK50 UKبررسی و شکل هندسی روتوراستاندارد قدیمی برای مخلوط کن های داخلی مماسی (OS geometry)با شکل هندسی روتورجدید توسعه یافته مقایسه شده بود) (MDSC geometry. کارایی اختلاط پراکنشی وتوزیعی روتورها به عنوان مهم ترین عوامل برای دستیابی به یک فرآیند اختلاط مورد بحث قرارگرفته وعلاوه براین نتایج استاندارد ها و تست های پیشرفته برروی فرآینده آمیزه کاری ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 48

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 390 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    39-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    103
  • دانلود: 

    421
چکیده: 

ترموپلاستیک الاستومرها (TPEs)، ترکیبی از فرآیندپذیری خوب پلاستیک ها و خواص مکانیکی الاستومرها را که برای طراحان قطعات مهم هستند، به ارمغان می آورند. این مواد به ویژه در صنعت خودرو برای ساخت انواع قطعات از جمله سپرهای مستحکم استفاده می شوند. فرایند تزریق از رایج ترین روش های ساخت این دسته از پلیمرها بوده که امکان تولید انبوه و صنعتی را فراهم می سازد. در این پژوهش، فرایند تزریق سپر ترموپلاستیک الاستومری از جنس پلی پروپیلن/استایرن-بوتادین رابر+لاستیک طبیعی (PP+SBR/NR) به کمک نرم افزار Autodesk Moldflow شبیه سازی شد و مکان مناسب درگاه تزریق، شرایط فرایندی بهینه و عیوب احتمالی تزریق مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. زمان پرشدن قالب تزریق، فشار تزریق، دمای مذاب و قالب، زمان خنک کاری، اعوجاج و شرینکیج از جمله پارامترهایی هستند که در این مطالعه مورد تجزیه و تحلیل واقع شده اند. همچنین موقعیت های احتمالی حبس هوا و خطوط جوش به عنوان رایج ترین عیوب احتمالی تزریق معین گردیدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 421 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    49-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    93
  • دانلود: 

    399
چکیده: 

تشخیص عیوب تایر یک امر مهم در فرآیند اتوماسیون سازی بازرسی تایر است. راهکارهای مختلفی به منظور تشخیص عیوب تایر با استفاده از اطلاعات بافتی و محلی ارایه شده است. این راهکارها در تشخیص انواع عیوب کنترل کیفیت تایر برای شرکت های تولیدی تایر بسیار مهم است. با توجه به اینکه بررسی تصاویر x-ray توسط اپراتور فرایندی زمان گیر و هزینه بر است لذا استفاده از بینایی ماشین و یادگیری ماشین امری مهم در این صنعت به شمار می رود. در این مقاله الگوریتمی برای آشکارسازی عیب در تایر، با استفاده از ارایه می شود. در این مقاله راهکاری جدید به منظور تشخیص عیوب تایر در تصاویر x-ray بر اساس تکنیک های پردازش تصویر ارایه شده است. در روش پیشنهادی، جهت استخراج ویژگی های عیب از تکنیک های الگوی باینری محلی استفاده می شود. به منظور ارزیابی راهکار پیشنهادی مجموعه دادگان تایر با تصاویر x-ray تهیه شد که با اعمال الگوریتم پیشنهادی بر روی این مجموعه دقت خوبی در تشخیص عیب به دست آمد که از کارآیی مطلوبی نیز برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 93

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 399 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    59-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    52
  • دانلود: 

    394
چکیده: 

این پژوهش باهدف بررسی تاثیر ویژگی های فردی بازاریابان بر رفتار خرید مصرف کنندگان با نقش میانجی گری رضایت بازاریابان در صنایع لاستیک انجام گرفت. مفهوم ویژگی های فردی را به عنوان جمع کل راه هایی می دانند که یک نفر بدان وسیله در برابر دیگران از خو د واکنش نشا ن می دهد، یا به وسیله آن روابط متقابل ایجاد می کند. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت و روش از شاخه تحقیقات توصیفی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 110 نفر از مدیران و کارکنان خبره شرکت لاستیک کیان تایر می باشند. با توجه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده، در این تحقیق برای تعیین نمونه آماری از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انجام گردیده است و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است که تعداد نمونه آماری 86 نفر تعیین گردید. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه مبتنی بر مقیاس لیکرت جمع آوری شدند و برای تجزیه وتحلیل داده های تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش حاضر، ویژگی های فردی بازاریابان بر رفتار خرید مصرف کنندگان تاثیر دارد، همچنین متغیر ویژگی های فردی بازاریابان بر رضایت بازاریابان تاثیر دارد و متغیر میانجی رضایت بازاریابان بر رفتار خرید مصرف کنندگان تاثیر دارد. این پژوهش نشان داد که تاثیر ویژگی های فردی بازاریابان بر رفتار خرید مصرف کنندگان با نقش میانجی گری رضایت بازاریابان در صنایع داروسازی کشور با توجه رقابت روزافزون بین شرکت های داروسازی تاثیر خواهد داشت و این امر با داشتن کارکنان باانگیزه که از شغل خود رضایت دارند در مجموعه میسر خواهد بود کارکنانی که بتوانند سازمان را با تغییرات و پیشرفت ها همگام کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 52

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 394 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    79-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    706
  • دانلود: 

    831
چکیده: 

در حال حاضر رقابت بین زنجیره های تامین است. در محیط های تجاری مدرن، یک مدیریت موثر زنجیره تامین SCM)) برای تداوم تجارت بسیار مهم است. رقابت بین زنجیره های عرضه ((SCجایگزین رقابت سنتی بین شرکت ها شده است. الگوی ناب، چابک، انعطاف پذیر و سبز (LARG) به عنوان پایه و اساس یک مدیریت زنجیره تامین رقابتی حمایت می شوند. امروزه شرکت ها به علت تغییرات سریع محیطی، انتظارات مشتری و رقبا، مجبور به بازنگری فرآیند زنجیره تامین می باشند. به همین منظور مدیریت زنجیره تامین لارج رویکردی جامع از ترکیب استراتژی های ناب، چابک، تاب آور و سبز است. پارادایم مدیریت زنجیره تامین لارج، تلاش دارد این چهار رویکرد را در کنار هم بنشاند تا از مزایای تک تک آن ها بهره مند شده و همزمان کاستی های آن ها را بپوشاند. در این مقاله، به بررسی مدل های مدیریت زنجیره تامین لارج که از پارادایم های یکپارچه مدیریت زنجیره تامین ناب، چابک، تاب آور و سبز تشکیل شده خواهیم پرداخت. نتایج این بررسی نشان می دهد که این مدل ها تاثیر مهمی در عملکرد زنجیره تامین و کسب مزیت رقابتی داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 706

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 831 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    89-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    693
  • دانلود: 

    876
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان فروشگاه هایپراستار می باشد که حجم نمونه طبق فرمول کوکران، 374 نفر محاسبه شد. برای ارزیابی فرضیات تحقیق و روابط میان متغیرها در این پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی صوری و محتوایی استفاده شد و به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. در این پژوهش با استفاده از نرم افزار smartPLS و مدل یابی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزیی برای بررسی روابط و فرضیه های تحقیق استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از تایید تمامی فرضیات دارد به عبارت دیگر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند تاثیر مثبت و معنا دار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 693

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 876 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

آندرواژ لیلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    103-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    112
  • دانلود: 

    83
چکیده: 

چابکی فکری اشاره به مجموعه ای از دانش ذخیره شده در کارکنان سازمان دارد که می تواند زمینه ساز ایجاد نوآری در سازمان باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی چابکی فکری بر نوآوری در مشاغل خرد و کوچک با تاکید بر نقش میانجی رهبری کارآفرینانه انجام گرفته است. جامعه اماری پژوهش حاضر مدیران مشاغل خرد شهر تهران بودند که به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 200 نفر از آنان انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه محقق ساخته بود که شامل چهار بخش اطلاعات فردی، سنجش نورآوری، سنجش رهبری کارآفرینانه و سنجش چابکی فکری بود. که روایی آن توسط متخصصین و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ (برای هریک از بخش ها(بالاتر از 80/0) مورد تایید قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست امده از معادلات ساختاری چابکی فکری با نقش میانجی آینده نگری و جامعه سازی بر نوآوری موثر است و نتایج معادلات ساختاری بیانگر معنی داری مدل پژوهش بود. در این پژوهش کلیه تجزیه و تحلیل ها به وسیله نرم افزار IBMSPSS نسخه 24 و LISREL. نسخه 5/8 انجام شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 112

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 83 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button