در دنیای امروز که پویایی داده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، استفاده از زیرساخت داده مکانی (SDI) می تواند بستری را برای به اشتراک گذاری داده های مکانی به وجود آورد. جایگزین نمودن SDI به جای GIS در ژیومارکتینگ فصل جدیدی از بازاریابی الکترونیکی بر مبنای اطلاعات مکانی را ایجاد می نماید. ژیومارکتینگ مبتنی بر SDI نقایص و ضعف های عدم به هنگام بودن لایه های اطلاعات مکانی در ژیومارکتینگ مبتنی بر GIS را برطرف می-سازد. در این پژوهش مدل جدیدی از بازاریابی مکان محور ارایه شده که برای اولین بار از زیرساخت داده های مکانی بهره می گیرد. در این راستا بر اساس داده های مکانی موجود ابتدا شهر سمنان به 139 حوزه آماری یا منطقه شهری تقسیم شده است. با به اشتراک گذاری پایگاه های داده دستگاه های اجرایی متولی در بستر زیر ساخت داده مکانی شاخص های اصلی جمعیتی و اقتصادی مرتبط با بازاریابی بانک ها انتخاب گردید. از طریق روش های آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیره شاخص های موثر بر تعداد شعب بانکی محاسبه شده است. شاخص تعداد کسب و کار با ضریب 0. 598 بیشترین تاثیر را در تعداد شعب بانک ها در هر منطقه داشته است. در نهایت با استفاده از شاخص های جمعیتی، اقتصادی و جغرافیایی مورد اشاره و بهره گیری از روش تاپسیس مناطق شهر سمنان از لحاظ شاخص-های بازاریابی بانک ها اولویت بندی شد که منطقه70 دارای اولویت نخست می باشد. نتایج مدل تصمیم گیری چند شاخصه به عنوان یک متغیر مکانی وابسته در مدل ژیومارکتینگ مبتنی بر SDI لحاظ گردیده است.