Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    74
  • دانلود: 

    380
چکیده: 

در دنیای امروز که پویایی داده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، استفاده از زیرساخت داده مکانی (SDI) می تواند بستری را برای به اشتراک گذاری داده های مکانی به وجود آورد. جایگزین نمودن SDI به جای GIS در ژیومارکتینگ فصل جدیدی از بازاریابی الکترونیکی بر مبنای اطلاعات مکانی را ایجاد می نماید. ژیومارکتینگ مبتنی بر SDI نقایص و ضعف های عدم به هنگام بودن لایه های اطلاعات مکانی در ژیومارکتینگ مبتنی بر GIS را برطرف می-سازد. در این پژوهش مدل جدیدی از بازاریابی مکان محور ارایه شده که برای اولین بار از زیرساخت داده های مکانی بهره می گیرد. در این راستا بر اساس داده های مکانی موجود ابتدا شهر سمنان به 139 حوزه آماری یا منطقه شهری تقسیم شده است. با به اشتراک گذاری پایگاه های داده دستگاه های اجرایی متولی در بستر زیر ساخت داده مکانی شاخص های اصلی جمعیتی و اقتصادی مرتبط با بازاریابی بانک ها انتخاب گردید. از طریق روش های آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیره شاخص های موثر بر تعداد شعب بانکی محاسبه شده است. شاخص تعداد کسب و کار با ضریب 0. 598 بیشترین تاثیر را در تعداد شعب بانک ها در هر منطقه داشته است. در نهایت با استفاده از شاخص های جمعیتی، اقتصادی و جغرافیایی مورد اشاره و بهره گیری از روش تاپسیس مناطق شهر سمنان از لحاظ شاخص-های بازاریابی بانک ها اولویت بندی شد که منطقه70 دارای اولویت نخست می باشد. نتایج مدل تصمیم گیری چند شاخصه به عنوان یک متغیر مکانی وابسته در مدل ژیومارکتینگ مبتنی بر SDI لحاظ گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 74

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 380 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    27-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    53
  • دانلود: 

    165
چکیده: 

در سال های اخیر با توجه به محدودیت منابع، نگرانی های زیست محیطی از یک سو و اهمیت عملکرد اجتماعی شرکت ها، قوانین و تشدید فشارهای دولتی و توجه فعالان اجتماعی و حقوق بشری از سوی دیگر، شبکه های لجستیک یا زنجیره تامین حلقه بسته و پایدار مورد توجه روزافزون پژوهشگران قرار گرفته است. شبکه لجستیک یا زنجیره تامین حلقه بسته شامل هر دو شبکه لجستیکی مستقیم و معکوس می باشد و هدف از طراحی آن ترکیب نمودن ملاحظات و محدودیت های زیست محیطی از طریق جمع آوری و بازیافت محصولات استفاده شده یا معیوب و اقدامات لازم جهت استفاده مجدد با زنجیره تامین سنتی می باشد. در طراحی شبکه های مذکور اهداف اجتماعی همچون افزایش اشتغال به عنوان یک هدف و مسیله بسیار مهم اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد. در پژوهش حاضر یک مدل چندهدفه ریاضی با رویکرد فازی شهودی جهت بهینه سازی شبکه لجستیک حلقه بسته با تاکید بر توسعه اشتغال و توسعه واحدهای بازیافت در صنایع لاستیک و پلاستیک استان بوشهر ارایه می گردد. در این راستا ابتدا اهداف متنوع موجود در پیشینه پژوهش با تکنیک دلفی فازی ارزیابی می گردد و سه هدف اولویت دار در استان بوشهر تایید و معرفی می گردد. سپس اهداف سه گانه با رویکرد فازی شهودی وزن دهی گردیده و مدل سه هدفه با تاکید بر هدف توسعه اشتغال با روش ال-پی متریک و نرم افزار گمز حل می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 53

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 165 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    61-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    114
  • دانلود: 

    47
چکیده: 

با توجه به نقش کلیدی و اهمیت استفاده از ابزارهای مدل سازی و شبیه سازی مبتنی بر عامل در کاربردهای مختلف، مانند مدیریت و برنامه ریزی شهری، شبکه های اجتماعی، بازارهای مالی، جریان های ترافیکی و مدیریت بحران، ارزیابی و مقایسه کمی این ابزارها بر اساس یک چارچوب استاندارد خوش تعریف، ارزشمند است. تاکنون پژوهش های متعددی به بررسی و مقایسه ی ابزارهای مدل سازی و شبیه سازی مبتنی بر عامل از جنبه های مختلف پرداخته اند. با این وجود، هیچ یک از این بررسی ها بر اساس یک چارچوب استاندارد خوش تعریف و به صورت کمی (عددی) انجام نشده است. به منظور پر کردن این شکاف تحقیقاتی، در این مقاله پنج مورد از پرکاربردترین ابزارهای مدل سازی و شبیه سازی مبتنی بر عامل شامل AnyLogic، NetLogo، Repast، GAMA و MASON، بر اساس استاندارد شناخته شده ی ایزو 25010 در خصوص سنجش کیفیت نرم افزار در عمل و به روش هدف-پرسش-معیار با یکدیگر مقایسه و مورد ارزیابی قرار گرفته اند. نتایج ارزیابی نشان می دهد که ابزار AnyLogic در مقایسه با دیگران، از کیفیت بهتری برخوردار است و این موضوع، بیش تر به جذابیت ابزار از دیدگاه کاربر و تلاش کمتر برای توسعه ی یک برنامه ی مبتنی بر عامل در مقایسه با سایر ابزارها، باز می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 114

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 47 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    88-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    52
  • دانلود: 

    357
چکیده: 

یکی از مفروضات کارایی بازار سرمایه این است که سرمایه گذاران به طور منطقی عمل می کنند، ولی نتایج پژوهش های محققان نشان می دهد در بسیاری از موارد سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار دارای رفتار غیر منطقی می باشند که از این حیث مقاله حاضر نیز رفتار غیر منطقی را در برخی سهامداران نشان می دهد. در مقاله حاضر دو نوع شخصیت برای سهامداران در بورس اوراق بهادار در نظر گرفته شده است. اولین گروه دارای شخصیت آنی گر و گروه دوم دارای شخصیت نوسان گیر می باشند. معامله گرانی که دارای شخصیت آنی گر هستند با افزایش قیمت سهام به خرید سهام مبادرت و با کاهش قیمت به فروش اقدام می نمایند. در نقطه مقابل، نوسان گیرهایی هستند که با کاهش قیمت به خرید گروهی روی آورده و با افزایش قیمت سهام به فروش اقدام می نمایند. نوآوری پژوهش حاضر، ارایه مدلی پویا برای تحلیل رفتار سرمایه گذاران با در نظر گرفتن مدل سازی عامل بنیان رفتار سهامداران و در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی متنوع ایشان و تحلیل حساسیت رفتار معامله گری تحت محیط نرم افزاری نت لگو است. در نهایت، مدل پس از طراحی مورد اعتبارسنجی و برازش قرار گرفت که نتایج حاکی از اعتبار بالای مدل طراحی شده در محیط شبیه سازی است. نتایج پژوهش نشان می دهد، درصد سهامداران با شخصیت نوسانگیر و هیجانی در تعادل قیمتی به ترتیب به 52 و 48 درصد بین سهامداران هیجانی و نوسان گیر توزیع شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 52

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 357 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    116-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    89
  • دانلود: 

    38
چکیده: 

کنترل آماری فرآیند و مدیریت نگهداری و تعمیرات دو ابزار کلیدی برای مدیریت عملیات هستند. هر چند این دو ابزار در ادبیات موضوع و نحوه عمل متفاوتند، اما اهداف مشترکی را دنبال می کنند. مهمترین اهداف این سیستم ها افزایش بهره وری تجهیزات، کاهش زمان از کار افتادگی و کاهش هزینه با کنترل تغییرات فرآیند تولید است که تحقق این اهداف منجر به افزایش سطح اطمینان از کیفیت محصول خواهد شد. استفاده از این دو ابزار بصورت یکپارچه می تواند کارایی بهتری از نظر هزینه و کیفیت برای سازمان داشته باشد؛ از اینرو در این مقاله، مدل یکپارچه کنترل فرآیند آماری و مدیریت نگهداری و تعمیرات با در نظر گرفتن هزینه های دو ابزار در شرکت صنایع چوب کیش طراحی شده است. معیار بهینه سازی حداقل کردن متوسط هزینه کل در واحد زمان این دو سیستم است. بدین منظور، از نرم افزار متلب و رویکرد جستجوی گریدی جهت یافتن مقادیر بهینه اندازه نمونه (n)، پهنای حدود کنترل (L)، بازه نمونه برداری (h) و تعداد دفعات نمونه برداری در فاصله زمانی تعمیرات برنامه ریزی شده (k) استفاده شده است. مقادیر بهینه n، h، L و k برای فرآیند روکش کاری، به ترتیب 5، 1، 9/2 و 30 محاسبه شدند. نتایج این بهینه سازی در فرآیند مورد مطالعه نشان می دهد که طول دوره تعمیرات برنامه ریزی شده نسبت به برنامه موجود باید افزایش یابد و این موضوع می تواند ناشی از انجام تعمیرات جبرانی در زمان اعلام هشدار نادرست خارج از کنترل بودن فرایند باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 89

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 38 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    134-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    89
  • دانلود: 

    189
چکیده: 

در این پژوهش یک مدل برنامه ریزی غیرخطی عدصحیح مختلط (MINLP) جهت مدلسازی زنجیره تامین حلقه بسته صنایع لبنی در سطوح تولید، توزیع و فروش ارایه شده است. مدل ریاضی پیشنهادی تحقیق شامل دو تابع اقتصادی و زیست محیطی است. تابع هدف اقتصادی بر اساس حداکثرسازی سود کل و تابع هدف زیست محیطی به منظورحداقل سازی انتشار CO2 و میزان COD تعریف شده است. هم چنین در بخشی از مدل که بیانگر رابطه بین توزیع کننده و مشتری است مسیله مسیریابی وسیله نقلیه سبز درنظر گرفته شده که شامل چند محصول، چند انبار، چند نوع وسیله نقلیه و چند دوره زمانی است. با توجه به پیچیدگی مسیله و ماهیت NP-hard آن در این پژوهش از الگوریتم فراابتکاری NSGAII جهت حل مسیله استفاده شده است. به منظور بررسی کارایی این الگوریتم نیز چند مسیله در ابعاد کوچک طراحی و در نرم افزار لینگو حل شده و پاسخ های به دست آمده با جواب های حاصل از روش فراابتکاری مقایسه گردید. درنهایت اثر میزان هدر رفت چربی به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر آلودگی فاضلاب لبنی نیز مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها بیانگر کارایی الگوریتم NSGAII و نیز نشان دهنده اثر مستقیم میزان هدر رفت چربی بر آلودگی فاضلاب بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 89

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 189 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    198-223
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    52
  • دانلود: 

    32
چکیده: 

در دنیای رقابتی امروز که شرکتها با حجم انبوهی از اطلاعات مشتریان به علت رشد و پیشرفت فناوری های اطلاعاتی و ایجاد پایگاه های داده ای مختلف مواجه اند استفاده از ابزار مدیریت ارتباط با مشتری که بتواند به درستی و به موقع نیازها و انتظارات مشتریان را شناسایی و رصد کند بیش از پیش ضرورت می یابد؛ یکی از تکنیک هایی که می تواند در این برهه نقشی کلیدی و اساسی ایفاکند داده کاوی پایگاه داده هاست. هدف این پژوهش تحلیل داده های مشتریان بر پایه مدل WRFM به کمک روش های داده کاوی غیرنظارتی است؛ پژوهشگران درصددند که با کشف الگوهای موجود به ارایه استراتژی های موثرتری برای هر گروه از مشتریان و خصوصا مشتریان کلیدی بپردازند تا برای سازمان سودآوری و عملکرد بهتری در برداشته باشد. . جامعه آماری این پژوهش مشتریان محصولات بهداشتی و آرایشی دربازه زمانی سال های1397-1398 است که به روش نمونه گیری هدفمند در دسترس تعداد 64858 نمونه از پایگاه داده مشتریان انتخاب شده است. به کمک 3 تن از خبرگان (مدیران ارشد) فروش شرکت وزن شاخص های مدل WRFM تعیین شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار کلمنتاین وSPSS استفاده شده است. با توجه به مدل پژوهش، 4دسته مشتری: خاص و کلیدی، طلایی بالقوه، نامطمین ازدست رفته، نامطمین جدید شناسایی و نامگذاری شدند که برای هر یک از این دسته ها استراتژی های متفاوتی ارایه شده است. ضمنا نتایج نشان می دهد که خوشه بندی K-میانگین شش خوشه ای با خلوص 0/744درصد نسبت به دیگر روش ها عملکرد بهتری داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 52

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 32 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0