Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

76
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

400
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاریابی مکان محور بانکها با استفاده از مدل جدید ژئومارکتینگ مبتنی بر زیرساخت داده مکانی(SDI) (مطالعه موردی: شهر سمنان)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

کلیدواژه

زیرساخت داده مکانی (SDI)Q1

چکیده

 در دنیای امروز که پویایی داده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است, استفاده از زیرساخت داده مکانی (SDI) می تواند بستری را برای به اشتراک گذاری داده های مکانی به وجود آورد. جایگزین نمودن SDI به جای GIS در ژیومارکتینگ فصل جدیدی از بازاریابی الکترونیکی بر مبنای اطلاعات مکانی را ایجاد می نماید. ژیومارکتینگ مبتنی بر SDI نقایص و ضعف های عدم به هنگام بودن لایه های اطلاعات مکانی در ژیومارکتینگ مبتنی بر GIS را برطرف می-سازد. در این پژوهش مدل جدیدی از بازاریابی مکان محور ارایه شده که برای اولین بار از زیرساخت داده های مکانی بهره می گیرد. در این راستا بر اساس داده های مکانی موجود ابتدا شهر سمنان به 139 حوزه آماری یا منطقه شهری تقسیم شده است. با به اشتراک گذاری پایگاه های داده دستگاه های اجرایی متولی در بستر زیر ساخت داده مکانی شاخص های اصلی جمعیتی و اقتصادی مرتبط با بازاریابی بانک ها انتخاب گردید. از طریق روش های آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیره شاخص های موثر بر تعداد شعب بانکی محاسبه شده است. شاخص تعداد کسب و کار با ضریب 0. 598 بیشترین تاثیر را در تعداد شعب بانک ها در هر منطقه داشته است. در نهایت با استفاده از شاخص های جمعیتی, اقتصادی و جغرافیایی مورد اشاره و بهره گیری از روش تاپسیس مناطق شهر سمنان از لحاظ شاخص-های بازاریابی بانک ها اولویت بندی شد که منطقه70 دارای اولویت نخست می باشد. نتایج مدل تصمیم گیری چند شاخصه به عنوان یک متغیر مکانی وابسته در مدل ژیومارکتینگ مبتنی بر SDI لحاظ گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، رضا، وظیفه دوست، حسین، و وفایی نژاد، علیرضا. (1401). بازاریابی مکان محور بانکها با استفاده از مدل جدید ژئومارکتینگ مبتنی بر زیرساخت داده مکانی(SDI) (مطالعه موردی: شهر سمنان). پژوهش های نوین در تصمیم گیری، 7(1 )، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/1045962/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده رضا، وظیفه دوست حسین، وفایی نژاد علیرضا. بازاریابی مکان محور بانکها با استفاده از مدل جدید ژئومارکتینگ مبتنی بر زیرساخت داده مکانی(SDI) (مطالعه موردی: شهر سمنان). پژوهش های نوین در تصمیم گیری[Internet]. 1401؛7(1 ):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/1045962/fa

    IEEE: کپی

    رضا عبداله زاده، حسین وظیفه دوست، و علیرضا وفایی نژاد، “بازاریابی مکان محور بانکها با استفاده از مدل جدید ژئومارکتینگ مبتنی بر زیرساخت داده مکانی(SDI) (مطالعه موردی: شهر سمنان)،” پژوهش های نوین در تصمیم گیری، vol. 7، no. 1 ، pp. 1–25، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1045962/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا