در پژوهش حاضر کاربری های مختلف جهانی شدن اعم از : 1- مکان های اقتصادی (الف- بازار بورس، ب- بانک های خارجی ج- شعبات مرکزی بانک ها که تبادلات ارزی انجام می دهند د- شرکت های تضامنی) 2- زیرساخت های ارتباط راه دور (الف- شرکت های جهانگردی و سفرهای هوایی خارجی ب- شرکت های اینترنتی ج- مراکز مخابراتی ارائه کننده خدمات راه دور د- ادارات پست مرکزی) 3- مکان عرضه صنایع دیجیتال (موبایل، GPS و ماهواره) از نظر چگونگی پراکنش نسبت به یکدیگر و همچنین در ارتباط با هسته تجاری (CBD) و جمعیت شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.نتایج تحقیق نشان می دهد که رابطه معکوس بین تراکم جمعیتی و مکان یابی کاربری های جهانی شدن وجود دارد، همچنین این نمودها بیشتر گرایش به مکان یابی در خارج از هسته تجاری شهر دارند. در ارتباط با تمرکز کاربری ها یا پیوستگی مکانی آنها نیز می توان گفت که بیشتر این کاربری ها نسبت به خود و سایر شاخص های جهانی شدن گرایش به همگرایی (تمرکز) دارند. این عامل نشان می دهد که هنوز ارتباطات مستقیم و چهره به چهره در روند جهانی شدن تهران و فعالیت های مرتبط با آن وجود دارد، بنابراین پژوهش حاضر با حذف انحراف در پراکنش مکانی این کاربری ها، یک الگوی فاصله استاندارد و بهینه را برای دسترسی فعالان و مشتریان این بخش ارائه کرده است.