نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

KETABI SAEEDEH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2013
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (3)
  • صفحات: 

    1-2
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    264
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

Welcome to the most recent issue of Applied Research on English Language (formerly known as Applied Research in English). In the past few months since we published the first issue of the journal, the following developments have taken place:1) We have been declared Elmi-Pazhuheshi by the Iranian Ministry of Science, Research and Technology, which means that the papers we have published up to this point are all of scientific quality.2) Dr. Reza Pishghadam and Dr. Shiva Keivanpanah have joined our team.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کپلن رابرت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1912
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

برنامه ریزی زبانی را می توان به نحوی هم قدمت با تمدن انسان دانست. هر زمان که یک گروهی به قلمرو دیگری تجاوز می کند، زبان فاتح بر زبان فتح شونده تحمیل می شود. رومی ها زبان خود را بر تمام جهان متمدن اطراف خود تحمیل کردند. در قرن بیست و یکم، برنامه ریزی زبانی به طور روزافزونی به یک عمل پیچیده مبدل شده است. زبان انگلیسی، در نتیجه یک سری اتفاقات به زبان بین المللی تبدیل و این باعث ایجاد یک انفجار در آموزش زبان انگلیسی شده است، فعالیتی که آنچنان که باید بر اساس تصمیم گیری و برنامه ریزی آگاهانه بنا نشده است. اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1912

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اسکات کلایو

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    13-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    533
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مقاله به بحث در مورد قواعد و راه کار هایی برای ترجمه اشعار آپولینر می پردازد که ابعاد زیادی از این راهکار ها بازتاب اعتقادات و باورهای شخص آپولینر می باشد. اما هدف اصلی این مقاله این است که به بحث در مورد تکلیف ترجمه پرداخته و آن را ورود متن اصلی به آینده اش در نظر بگیرد نه صرفا عملی برای نگهداری یا بهتر کردن متن. این مقاله با ارجاع به افکار بونفوی دنبال شده و تفاوت بین معنا و احساس را نیز دربر می گیرد. قسمت پایانی در ارتباط با نقشی است که در پروژه های ترجمه ای چندزبانه توسط عکاسی و به خصوص کلاژهای قطعه های عکاسی شده ایفا می شود. اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رانلز یودیت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    25-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    526
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

نسخه ژاپنی چهارچوب ارجاع متداول در اروپا در اصل نسخه اصلاح شده چهارچوب ارجاع متداول در اروپا است که برای بهبودبخشی بهتر به نیازهای زبان آموزان ژاپنی طراحی شده است. هدف از معرفی این سیستم این بود که موسسات ژاپنی به سمت تدریس زبان های خارجی استانداردشده و منسجم حرکت کنند. نسخه ژاپنی چهارچوب ارجاع متداول در اروپا مانند نسخه چهارچوب ارجاع متداول در اروپا از توصیفگرهای گویا، که به عبارات انجام شدنی معروف اند، استفاده می کند که اهداف دستیابی را برای پنج مهارت (شنیدین، خواندن، تولیدات شفاهی، مکالمات شفاهی و نوشتن)، به جای 6 سطح قدیمی نسخه چهارچوب ارجاع متداول در اروپا، در 12 سطح توصیف کرده است. هدف مطالعه پیش رو فراهم کردن شواهدی برای مناسب بودن این سیستم در پنج مهارت ذکرشده در پنج زیرسطح جدید می باشد: 1) با سنجیدن این موضوع که آیا دشواری مهارت ها همزمان با سطوح مختلف اضافه می شود و 2) با تعیین کردن این نکته که آیا تفاوت چشمگیری بین رتبه های بدست آمده در سطوح مختلف وجود دارد یا نه. نتیجه به دست آمده نشان می دهد که در بیشتر مهارت ها، چیدمان رتبه ها در سطوح مختلف شبیه به سلسله مراتب نسخه چهارچوب ارجاع متداول در اروپا می باشد اما تفاوت چشمگیر بین سطوحی که به یکدیگر نزدیک تر هستند مشاهده نشد. در ادامه به بحث در این مورد پرداخته می شود که کسانی که از این سیستم استفاده می کنند چگونه می توانند بین ویژگی های بارز هر سطح و محدودیت هایی که به نظام انجام شدنی به دست می آید تفاوت بگذارند. اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 526

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    33-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    716
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

یادگیری بسیاری از نکات گرامری انگلیسی در یک محیط خارجی مشکل می باشد. افعال وجهی یکی از این ساختارهایی است که معمولا یادگیری آن برای دانش آموزان دشوار است. افعال وجهی نه تنها از نظر معنایی سخت و پیچیده هستند بلکه در بعضی موارد که کلمه های معادل آن ها در زبان مادری وجود ندارد مشکلات بزرگتری را برای دانش آموختگان زبان انگلیسی بوجود می آورند. یکی از این زبان ها زبان مالایی است که در کشور مالزی صحبت می شود و به همین دلیل دانش آموزان مالزیایی در استفاده از افعال وجهی در زبان انگلیسی مشکل دارند و یادگیری آن ها به میزان زیادی بستگی به نوع آموزشی دارد که این دانش آموزان دریافت می کنند. این مقاله ابتدا افعال وجهی موجود در یک مجموعه ساخته شده از کتاب هایی که در مالزی تدریس می شود را با مجموعه مرجع مقایسه کرده و به این نتیجه رسید که این افعال از نظر کثرت وقوع با مجموعه مرجع متفاوت بوده است. سپس مجموعه ساخته شده از کتاب های تدریس شده در مالزی با مجموعه ساخته شده از انشاهای نوشته شده دانش آموزان سال چهارم متوسطه مقایسه شد و محققین به این نتیجه رسیدند که نه تنها کثرت وقوع افعال وجهی در دو مجموعه بسیار با هم تفاوت دارند بلکه دانش آموزان مالزیایی غلط های بسیاری در ساختار این افعال دارند. دلایل احتمالی این عدم تطبیق و همچنین چگونگی مفید واقع شدن این اطلاعات برای معلمین و نویسندگان کتاب در این مقاله بحث شده است. اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    45-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    695
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف اصلی این مقاله بررسی اعتبار زبان و عوامل هوشی به منظور طبقه بندی عملکرد انشانویسی در فراگیران زبان انگلیسی ایرانی می باشد. از شرکت کنندگان ایرانی این مطالعه سه آزمون به منظور بررسی دستور زبان، وسعت و عمق واژگان، و دو آزمون به منظور بررسی هوش کلامی و روایتی گرفته شد. همچنین شرکت کنندگان تعدادی انشای تحلیلی در پاسخ به نمونه آیلتس انجام دادند. تعدادی تحلیل تابع تفکیکی برای بررسی قدرت طبقه بندی پنج متغیر با هدف تمایز بین توانایی بالا و پایین نویسندگان زبان خارجی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که در میان عوامل زبانی، عمق واژگان (دانش هم نشینی) بهترین عملکرد تفکیک را تولید می کند. به طور کلی، هوش روایتی قابل اطمینان ترین پیش بینی کننده برای عضویت در گروه های پایین و بالا ارزیابی شد. همچنین مشخص شد که در میان پنج زیرسازه هوش روایتی، «طراحی داستانی» بالاترین ارزش طبقه بندی را داراست. در نهایت، کاربردهای این پژوهش برای پژوهشگران زبان خارجی، متخصصان علوم شناختی و زبانشناسان کاربردی مورد بحث قرار گرفت. اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 695

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

احمدیان محمدجواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    61-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    877
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

روش میکروژنتیک یک روش خاص برای بررسی تغییر در توانایی ها، دانش، و درک از طریق مشاهدات متراکم و در یک دوره نسبتا طولانی است. در این مقاله تلاش خواهد شد مروری کوتاه درباره روش میکروژنتیک ارائه شود. همچنین مزایا و معایب بالقوه آن در زمینه فراگیری زبان خارجی برشمرده خواهند شد. به منظور نشان دادن سودمندی روش میکروژنتیک در تحقیقات فراگیری زبان خارجی، به یکی از حوزه های تحقیقاتی که می تواند از طریق این روش مورد بررسی قرار بگیرد اشاره می شود. اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 877

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

الخلصی ایناس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    69-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    898
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این تحقیق به بررسی تاثیر پیچیدگی زبان و اندازه گروه بر ساخت دانش در دو بحث آن لاین می پردازد. ساخت دانش از طریق مدل تجزیه ارتباطات گوناواردنا و دیگران (1997) سنجیده شد. پیچیدگی زبان از طریق تقسیم تعداد کلمات خاص بر کل کلمات به دست آمده و به تغییر لغوی اشاره دارد. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که ساخت دانش و اندازه گروه به طور چشمگیر و البته به شکلی منفی با هم مرتبط اند که بیان کننده این موضوع است که هر چه اندازه گروه کوچک تر باشد میزان ساخت دانش بالاتر می رود. نتایج همچنین نشان می دهد که ساخت دانش و پیچدیگی زبان به طور چشمگیر و مثبتی با هم مرتبط اند که مشخص کننده این موضوع است که هرچه تغیرات لغوی بالاتر باشد ساخت دانش نیز بالاتر می رود. به علاوه، این تحقیق ثابت کرد که پیچیدگی زبان بیانگر ساخت دانش در بحث های آنلاین است. کارهای متفاوتی می تواند صورت بگیرد تا پیچیدگی زبان در بحث های آنلاین افزایش یابد، برای مثال: دادن تکلیف های خواندنی و نوشتنی به شرکت کنندگان. اندازه گروه ها نیز باید محدود شده تا از خستگی و کم کاری دانش آموزان در بحث های آنلاین جلوگیری شود. اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی، در بخش انگلیسی قابل رویت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 898

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button