در حملات شناختی سایبری موضوع تحلیل انتشار اطلاعات در شبکه های اجتماعی برخط بسیار حائز اهمیت است که یکی از شاخه-های اصلی در تحلیل انتشار اطلاعات یافتن عامل های پرنفوذ می باشد. در بازاریابی ویروسی نیز تحت عنوان یافتن موثرترین عامل ها مطرح می شود. در این مقاله ضمن معرفی و محاسبه دو نوع عامل پر اهمیت در انتشار اطلاعات (عامل های مرجع و فعال)، روشی برای یافتن این دودسته عامل های پراهمیت در انتشار اطلاعات در شبکه های اجتماعی برخط مبتنی بر نظریه آنتروپی ارائه و پیاده سازی شده است. روش پیشنهادی در این مقاله مبتنی است بر ارزیابی آنتروپی گراف شبکه اجتماعی برخط حاصل از انتشار اطلاعات با حذف مجموعه پرتاثیرترین عامل ها که بر اساس معیار درجه گره و معیار آنتروپی گره اندازه گیری شده است. آزمایش های این مقاله نشان می دهد که الگوریتم پیشنهادی نسبت به روش های قبلی، توانایی بیشتری در شناسایی مجموعه گره های پرنفوذ دارد، به طوری که مجموعه باقیمانده گره ها از همگنی قابل تنظیمی در معیار نفوذ برخوردار می شوند و همچنین معیاری را جهت مشخص نمودن تعداد گره های شاخص ارائه می کند.