Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1048
  • دانلود: 

    620
چکیده: 

سازمان تربیت بدنی به عنوان متولی امر ورزش در کشور و پرورش نسلی سالم که زیربنای رشد و توسع مملکت است، باید بکوشد به بالاترین میزان بهره وری در چهارچوب اهداف اصلی خود دست یابد؛ و از آنجا که این نوع سازمان ها جز سازمان های انسان مدار است، ضروری است مدیران این سازمان ها مهارت های لازم ازجمله مهارت های ارتباطی داشته باشند. این پژوهش نیز به منظور «بررسی رابط مهارت های ارتباطی مدیران و میزان بهره وری در ادارات تربیت بدنی استان کرمان» اجرا شد. روش پژوهش، توصیفی همبستگی بوده و جامع آماری را مدیران (30 نفر) و کارمندان (136نفر) تشکیل می داده که جامع آماری مدیران، به صورت تمام شماری و درمورد جامع آماری کارمندان 100 نفر بر اساس فرمول کوکران و به شیو تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه های مهارت های ارتباطی بارتون جی. ای. و پرسشنامه محقق ساخت بهره وری سازمان بود؛ روایی هر دو پرسشنامه با نظر استادان مدیریت ورزشی، و مدیریت و پایایی هر دو پرسشنامه نیز ازطریق ضریب آلفای کرونباخ سنجیده شد که برای مهارت های ارتباطی 0.90 و برای بهره وری سازمان 0.91 به دست آمد؛ از آزمون همبستگی پیرسون هم جهت بررسی ارتباط بین متغیرها استفاده شد.نتایج نشان داد که 10 درصد مدیران مهارت های ارتباطی پایین، 54 درصد (16نفر) مهارت های ارتباطی متوسط و 36 درصد مهارت های ارتباطی بالا دارند؛ 21 درصد کارمندان بهره وری سازمان را پایین، 63 درصد بهره وری سازمان را متوسط و 16 درصد بهره وری سازمان را بالا ارزیابی کردند. همچنین، نتایج بیانگر آن بود که بین مهارت های ارتباطی مدیران و میزان بهره وری در ادارات تربیت بدنی استان کرمان و نیز بین مهارت های ارتباطی، مهارت های کلامی و مهارت های شنیداری مدیران با بهره وری، اثربخشی و کارآیی سازمان رابط معنی داری وجود داشت اما بین مهارت های بازخور مدیران و بهره وری، اثربخشی و کارآیی سازمان رابط معنی داری وجود نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1048

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 620 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    11-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    856
  • دانلود: 

    507
چکیده: 

هدف از این تحقیق، بررسی رابط اثربخشی فعالیت های ورزشی اوقات فراغت با کسب عناوین قهرمانی است. تحقیق از نوع توصیفی همبستگی و ازنظر هدف کاربردی است؛ و جامع آماری آن را کلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه افسری امام خمینی (ره) دربر می گیرد (N=431) با بهره گیری از جدول حجم نمون کوهن، دیدگاه 205 نفر در این زمینه جمع آوری شد. ابزار اندازه گیری، پرسشنام 27 سوالی محقق ساخته با روش دلفی و برمبنای مقیاس پنج ارزش لیکرت است. روایی پرسشنامه به شکل صوری و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ محاسبه شد و عدد 0.87 به دست آمد. برای بررسی رابط بین متغیرها، از آزمون رو اسپیرمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که اثربخشی فعالیت های فوق برنام ورزشی دانشگاه امام خمینی (ره) با عناوین قهرمانی در مسابقات رابط مثبت و معنی داری دارد. بر این اساس، هر چه فعالیت های ورزشی فوق برنامه جدی تر دنبال شود، امید کسب موفقیت در میادین مسابقات ورزشی و درنتیجه توسع ورزش قهرمانی و تولید ثروت بیشتر می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 856

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 507 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    17-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    710
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

این تحقیق به منظور بررسی دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشت تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور دربار وضعیت موجود آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، با روش توصیفی و به شکل میدانی اجرا شده است. جامع آماری پژوهش، تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد رشت تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور (319 نفر) را دربر می گرفته که حجم نمون آن بر اساس جدول مورگان 169 نفر بوده است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه ای حاوی 49 پرسش و برمبنای مقیاس پنج ارزشی لیکرت بوده است. روایی پرسش نامه( آلفای کرونباخ) 0.927 گزارش شده است. نتایج ازطریق آمار توصیفی (جدول ها) تجزیه و تحلیل شد. با توجه به نتایج حاصله، 53.4 درصد از دانشجویان موردبررسی را زنان و 46.6 درصد را مردان تشکیل داده اند. بیشترین درصد دانشجویان در گروه سنی 30 25 و کمترین درصد در گروه سنی 40 سال و بالاتر بوده اند. همچنین، بیشترین درصد دانشجویان، ورودی 1388 بوده و در ترم چهارم تحصیل می کرده اند.اکثریت دانشجویان به قصد کسب دانش به تحصیلات عالیه در رشت تربیت بدنی و علوم ورزشی روی آورده و از این عده بیشترین درصد به اهداف موردنظر خود دست یافته اند. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان معتقدند برای آموزش های جنبی در دانشگاه امکانات لازم وجود دارد. درکل، دانشجویان میزان پاسخگویی محتوای دروس دور کارشناسی ارشد به نیازهای تخصصی و انطباق آن با یافته های علمی را در مجموع عوامل اثرگذار نسبتا مطلوب، مهارت استادان دور کارشناسی ارشد تربیت بدنی را در مجموع عوامل اثرگذار بر این شاخص متوسط، میزان وجود وسایل کمک آموزشی در دور کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه را مطلوب، وضعیت دانشکده و فضای کلاس ها را در مجموع عوامل موردبررسی نسبتا مطلوب، رفتار و منش کارکنان در رابطه با الگوسازی علمی را نسبتا مطلوب ، و وضعیت پژوهشی دانشگاه را در حد متوسط توصیف کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 710

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    31-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1702
  • دانلود: 

    721
چکیده: 

هدف از این تحقیق، بررسی ارتباط منبع کنترل (درونی بیرونی) و احساس تنهایی در دختران ورزشکار و غیرورزشکار است. 60 دختر دانشجوی ورزشکار شرکت کننده در تیم های ورزشی و 160 دختر دانشجوی غیرورزشکار، همه در رد سنی 26 19 سال، به عنوان آزمودنی درنظر گرفته شدند. احساس تنهایی با پرسشنامه UCLAو منبع کنترل با پرسشنام لونسون (I, P, C)اندازه گیری و از آزمون t برای گروه های مستقل و ضریب همبستگی پیرسون جهت تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین منبع کنترل درونی ورزشکاران و غیرورزشکاران تفاوت معنی داری وجود دارد؛ همچنین، بین منبع کنترل بیرونی (گرایش به شانس) ورزشکاران و غیرورزشکاران تفاوت معنی داری مشاهده شد و غیرورزشکاران از این نظر وابسته تر بودند. اما بین منبع کنترل بیرونی (گرایش به افراد قدرتمند) دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده نشد. دیگر نتایج نشان داد که بین احساس تنهایی و منبع کنترل درونی و بیرونی رابط مثبت و معنی داری وجود دارد. وجود تفاوت معنی دار بین منبع کنترل درونی در دو گروه بیانگر آن است که ورزشکاران کنترل بیشتری روی زندگی خود دارند و خود را بیشتر مسوول موفقیت ها و شکست های خود می دانند. بیرونی تربودن منبع کنترل غیرورزشکاران نیز به این معنا است که غیرورزشکاران بیشتر از ورزشکاران دلایل وقایع زندگی خود را به دیگران نسبت می دهند. وجود رابطه بین احساس تنهایی و منبع کنترل نیز به معنای آن است که غیرورزشکاران با منبع کنترل بیرونی، با این اعتقاد که کنترل کمی برروی دیدگاه های زندگی خود دارند، بیشتر احساس تنهایی می کنند. تفاوت معنی دار بین احساس تنهایی در دو گروه، اثر مفید روانی اجتماعی فعالیت های ورزشی را تایید می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1702

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 721 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    43-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1756
  • دانلود: 

    817
چکیده: 

عوامل روانی، نقش تعیین کننده ای در افزایش آمادگی جسمانی و موفقیت ورزشکاران ایفا می کند. سرسختی و خودکارآمدی، از عوامل روانی مهم در تعیین موفقیت ورزشکاران محسوب می شود. هدف پژوهش حاضر، مقایس سرسختی روان شناختی و خودکارآمدی در دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار است. پژوهش حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است. جامع آماری این پژوهش را کلی دانشجویان دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد که در سال تحصیلی 1391 1390 مشغول به تحصیل اند، تشکیل می دهد. حجم نمونه در این پژوهش، 677 نفر است که بر اساس فرمول کوکران محاسبه شده است و از این تعداد 106 نفر ورزشکار و 566 نفر غیرورزشکار بودند. در پژوهش حاضر، از پرسشنام سرسختی روان شناختی کوباسا و پرسشنام خودکارآمدی بندورا (GSE) استفاده شد. داده ها با استفاده از روش آمار توصیفی و آزمون های کلموگروف اسمیرنوف، آزمون کای اسکوئر و آزمون t برای مقایس میانگین دو گروه مستقل مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. نتایج نشان داد بین میانگین متغیر سرسختی و ابعاد آن شامل تعهد، مبارزه جویی و کنترل در دو گروه ورزشکار و غیرورزشکار تفاوت معناداری وجود دارد (t=3.16 و p>0.01)، (t=1.623 و p>0.05)، (t=2.227 و p>0.01) و (t=4.276 و p>0.01) نتایج همچنین بیانگر وجود تفاوت معنادار در متغیر خودکارآمدی بین دو گروه ورزشکار و غیرورزشکار است (t=1.978 و p>0.05) ارتقای سختکوشی حاصل از شرکت در فعالیت های ورزشی و کنترل استرس ناشی از مهارانگیختگی هیجانی را می توان به عنوان تبیین های نتایج پژوهش حاضر بیان کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1756

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 817 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    51-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3700
  • دانلود: 

    1448
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی عوامل موثر بر شادابی و نشاط دانش آموزان از دیدگاه دانش آموزان دبیرستان های استان ایلام در سال تحصیلی 80 90 است. نمون آماری این پژوهش 380 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه است که با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای خوشه ای انتخاب شده اند. روش پژوهش، از نوع توصیفی پیمایشی، و ابزار اندازه گیری، پرسشنام محقق ساخته بوده است. برای سنجش اعتبار پرسشنامه، از روش آزمون آزمون مجدد استفاده شد. ضریب همبستگی بین نمرات آزمون با استفاده از آزمون مذکور 0.86 بوده است. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از شاخص های آمار توصیفی و آزمون t تک متغیره و تحلیل واریانس چندمتغیره (مانوا) استفاده شد. در بررسی وضعیت میانگین عوامل موثر بر شادابی و نشاط از نظر دانش آموزان، مشخص شد که به ترتیب اولویت، هر چهار عامل امکانات آموزشگاهی، جو سازمانی مدرسه، محتوای درسی و مشارکت در فعالیت کلاسی در ایجاد نشاط و شادابی دانش آموزان موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3700

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1448 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    61-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    920
  • دانلود: 

    155
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، برآورد سهم نسبی واکنش های رفتاری نامناسب هواداران فوتبال از ابعاد هویتی آنها است. روش پژوهش، توصیفی همبستگی، از شاخ میدانی است. جامع آماری تحقیق شامل کلی تماشاگران عضو کانون باشگاه سپاهان اصفهان در سال 1390 است که تعداد آنها از سوی کانون هواداران باشگاه سپاهان 3089 نفر اعلام شد. حجم نمونه نیز بر اساس فرمول محاسبه شد؛ که با انجام یک مطالع مقدماتی، تعداد 435 نفر به عنوان نمون آماری انتخاب شدند. در بین آنها 440 پرسشنامه توزیع شد و درنهایت 410 پرسشنامه برگشت داده شد. روش نمونه گیری به صورت تصادفی در دسترس بود. ابزارهای اندازه گیری شامل پرسشنام سنجش ابعاد هویت مارسیا (EOM EIS2)  و پرسشنام محقق ساخت 15سوالی برای سنجش واکنش های رفتاری نامناسب تماشاگران بود. جهت پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. به این منظور، یک مطالع مقدماتی انجام گرفت و درنهایت، ضریب پایایی، به ترتیب 0.86 و 0.84 به دست آمد. برای تایید روایی پرسشنامه از نظر متخصصان مدیریت ورزشی استفاده شد. جهت تجزیه وتحلیل اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی(میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی (ضریب همبستگی، رگرسیون، آنالیز واریانس) استفاده شد. نتایج حاصل با نرم افزار spss تجزیه وتحلیل شد. بر اساس نتایج، و r مشاهده شده در سطح 0.5، بین هویت سردرگم، هویت دنباله رو و شکل نایافته با واکنش های رفتار نامناسب هواداران همبستگی مثبت و معنادار اما با هویت شکل یافته همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. باتوجه به نتایج می توان رفتارهای تماشاگران را ازطریق ابعاد هویتی آنها تشخیص داد و از حضور تماشاچیان با شخصیت های هویتی که باعث بروز تشنج در ورزشگاه می شوند، جلوگیری کرد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 920

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 155 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button