Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1354
  • دانلود: 

    585
چکیده: 

هدف از این پژوهش، مقایسه فاکتور های تکنیکی و تاکتیکی چهار تیم برتر هندبال جوانان جهان با تیم ملی جوانان جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی 2011 یونان بود. در این پژوهش چهار تیم برتر هندبال جوانان جهان در جام جهانی 2011 یونان که به ترتیب شامل آلمان، دانمارک، تونس، مصر بودند با تیم ملی هندبال جوانان جمهوری اسلامی ایران که دارای رتبه دوازدهم آن مسبقات بود، از نظر فاکتور های تکنیکی و تاکتیکی مورد مقایسه قرار گرفتند. این مقایسه با استفاده از آمار جامع ارائه شده از بازی های این مسابقات توسط فدراسیون جهانی و کشور میزبان، صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد از 24 فاکتور موثر هندبال میان چهار تیم برتر و تیم ملی ایران این فاکتورها (شوت های منطقه عقب، شوت های منطقه 6 متر، شوت های سه گام جفت، پنالتی، شوت های ضدحمله، خطا 2 دقیقه گرفته از حریف و 2 دقیقه داده به حریف، گل زده نیمه اول، گل زده نیمه دوم، مجموع گل زده هر دو نیمه، دریافت شوت های منطقه عقب، شوت های منطقه 6 متر، شوت های از گوش، شوت سه گام جفت و مجموع شوت های دریافتی) معنی دار نبوده اند، ولی فاکتورهایی از قبیل (پاس های منجر به گل، پاس های اشتباه، شوت از گوش ها، مجموع گل ها از شوت ها، گل خورده نیمه اول، گل خورده نیمه دوم، مجموع گل خورده در دو نیمه، دریافت توپ در ضدحمله و پنالتی توسط دروازبان) معنی داری بوده اند، و باعث برتری این چهار تیم شده است. بنابراین به نظر می رسد، وقت، انرژی و توجه بیشتری برای این تمرینات تدارک دیده شود تا نواقصی و کمبودهای تکنیکی و تاکتیکی تیم ایران برطرف گردد، تا در سال های آتی تیم ایران به کسب نتایج بهتری نایل گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 585 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    13-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2339
  • دانلود: 

    968
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف تبیین نقش انواع رسانه ها به عنوان یکی از ابزار موثر در جهاد اقتصادی در عرصه ورزش، مبتنی بر هشت راهکار منتخب توسعه ورزش قهرمانی کشور انجام گرفت. دیدگاه 75نفر از 104 نفر دستاندرکاران فدراسیون های ورزشی که بر اساس جدول حجم نمونه کوهن انتخاب شده بودند جمع آوری شد. ابزار اندازه گیری پرسش نامه 56 سوالی محقق ساخته با روش دلفی بود. روایی پرسش نامه به شکل صوری و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0.87 تایید گردید. برای اولویت بندی میزان نقش هر یک از هفت نوع رسانه در راهکارهای هشت گانه، توسعه ورزش قهرمانی و برای تعیین سهم هر یک از رسانه ها در هشت راهکار توسعه ورزش از آزمون کروسکال والیس بهره گرفته شد. بر اساس یافته های تحقیق، رسانه های نوشتاری بیشترین نقش را در توسعه ورزش زنان و رسانه های دیداری نوین (اینترنت، ....) بیشترین نقش را در پیشرفت بازاریابی، توسعه علمی ورزش، میزبانی رقابت های بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی داشته است. همچنین رسانه های دیداری، بیشترین نقش را در شایسته سالاری و تخصص گرایی، جذب سرمایه گذاری داخلی و خصوصی سازی داشته اند. از طرفی، رسانه ها می توانند بیشترین نقش را در جذب سرمایه های خارجی و سپس به ترتیب در میزبانی رقابت های بین اللملی و بازاریابی ورزشی ایفا می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2339

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 968 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2520
  • دانلود: 

    972
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش هوش هیجانی و خودکارآمدی برسبک مدیریت کلاس درس معلمان تربیت بدنی بود. به همین منظور نمونه ای مشتمل بر 250 نفر از جامعه 1700 نفری معلمان تربیت بدنی مناطق 22گانه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای از بین معلمان زن و مرد پنج منطقه انتخاب شدند. سپس پرسشنامه های خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی (مارتین، 2003)، هوش هیجانی شوت و همکاران (1998)، روش های مدیریت کلاس معلمان تربیت بدنی (مک کورماک، 1997) و اطلاعات دموگرافیک بطور همزمان در مورد افراد نمونه به اجرا درآمد. داده های جمع آوری شده برای انجام تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم افزار SPSS داده پردازی شد که با توجه به سوالات و فرضیات پژوهش، از آزمون های رگرسیون چند متغیری برای تعیین قوت پیش بینی مولفه های هوش هیجانی و خودکارآمدی در برآورد ابعاد مدیریت کلاس و آزمون t برای گروه های مستقل زنان و مردان استفاده شد. نتایج این بررسی نشان داد که هر سه فرضیه پژوهش که در مورد پیش بینی سبک های مدیریتی حمایتی، اصلاحی و پیشگیرانه معلمان بودند در سطح آماری (p<0.05) مورد تایید قرار گرفته و متغیرهای هوش هیجانی و خودکارآمدی از قدرت پیش بینی معتبری برای تبیین سبک مدیریتی معلمان تربیت بدنی برخوردارند. همچنین بین معلمان زن و مرد در هر سه سبک مدیریتی (حمایتی، اصلاحی و پیشگیرانه) تفاوت معناداری وجود نداشت. اما در برخی ابعاد هوش هیجانی و خودکارآمدی تفاوت معنادار مشاهده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2520

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 972 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    29-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1082
  • دانلود: 

    641
چکیده: 

هدف از این پژوهش، رابطه بین فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی در اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کارشناسان و مدیران این اداره است که به علت محدود بودن جامعه تحت بررسی، از اعضا به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش پژوهش از نوع همبستگی بوده و ابزار اندازه گیری شامل سه پرسشنامه، مشخصات دموگرافیک (محقق ساخته)، فرهنگ سازمانی دنیسون (DOCS) (نسخه 2007) و پرشسنامه کارآفرینی سازمانی (صمدآقایی،1378) بود. پرسش نامه کارآفرینی سازمانی تحلیل عاملی اکتشافی گردید تا شاخص های آن تعیین شود. به منظور برآورد پایایی درونی ابزار تحقیق ازآلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب پایایی درونی برای پرسشنامه فرهنگ سازمانی 0.99 و برای کارآفرینی سازمانی 0.95 به دست آمد. در این تحقیق از آمار توصیفی به منظور سازمان دادن، خلاصه کردن، طبقه بندی کردن نمرات خام و توصیف داده ها و در بخش آمار استنباطی از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. توصیف آماری فرهنگ سازمانی نشان داد که میانگین نمره فرهنگ سازمانی 191.63±32.40 (از حداکثر نمره ممکن 300) بود که نشان می دهد فرهنگ سازمانی در سطح مطلوبی قرار دارد. توصیف آماری کارآفرینی سازمانی نیز نشان داد که میانگین نمره کارآفرینی سازمانی برابر با 102.86±25.17 (از حداکثر نمره ممکن 118) بوده که نشان دهنده کارآفرینی سازمانی مناسبی است، اما ایده آل نیست. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد که فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی (p<0.05 و r=0.881) همبستگی مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج آزمون فرضیه ها مشخص ساخت که فرهنگ سازمانی با شاخص های کارآفرینی سازمانی؛ (ساختار r=0.748، اهداف واستراتژی r=0.684، حمایت مدیریت r=0.851و سیستم پاداش و تشویق r=0.747) که در سطح (p<0.05) همبستگی مثبت و معناداری دارد اما مقدار همبستگی به دست آمده بین فرهنگ سازمانی و سیستم اطلاعات (r=0.495)، در سطح (p<0.05)، معنادار بوده ولی همبستگی بالایی را نشان نمی دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1082

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 641 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    37-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1226
  • دانلود: 

    728
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر، بررسی نقش مهارت های ارتباطی معلمان ورزش بر شکل گیری فرهنگ سازمانی کارشناسی تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش اسلامشهر است. این تحقیق از نوع توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را معلمان تربیت بدنی مرد و زن اسلامشهر تشکیل دادند. حجم جامعه آماری این پژوهش 120 نفر می باشد. نمونه آماری تحقیق به صورت تصادفی از بین جامعه آماری انتخاب شد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد. ابزار اندازه گیری پژوهش، شامل پرسشنامه اطلاعات فردی، مهارت های ارتباطی بارتون جی با پایایی (0.81) و پرسشنامه فرهنگ سازمانی ساشکین با پایایی (0.84) بود. روش آماری شامل تجزیه و تحلیل این پژوهش، در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. نتایج نشان می دهد که بین فرهنگ سازمانی و مهارت های ارتباطی ارتباط معناداری وجود ندارد و معلمان از مهارت های ارتباطی مطلوبی ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 728 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    45-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1019
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

پژوهش حاضر به دنبال تعیین رابطه و سهم نسبی سه حیطه هوش هیجانی (تنظیم هیجان ها، بهره وری از هیجان ها و ارزیابی هیجان ها) معلمان تربیت بدنی استان زنجان در پیش بینی گرایش به رفتار شهروندی سازمانی آنان بوده است. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری نیز شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان زنجان در سال تحصیلی 1389-1388 است. حجم آنها طبق آخرین آمار استان، در سال مذکور، در مجموع 486 نفر بوده است که با استفاده از جدول مورگان 212 نفر نمونه برای انجام پژوهش تعیین و با ملاحظه سهم هر طبقه نمونه انتخاب شده اند، بنابراین روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی بوده است. ابزار گردآوری داده ها دو پرسشنامه استاندارد شده رفتار شهروند سازمانی مقیمی (1384) و هوش هیجانی شاته و همکاران (1998) بوده است. پس از گردآوری داده ها، به منظور تجزیه و تحلیل آماری آنها از روش های آماری توصیفی و استنباطی چون؛ « r» ضریب همبستگی پیرسون و (R) ضریب رگرسیون گام به گام استفاده شده است. نتایج پژوهش به این شرح است: 1-«r» مشاهده شده در سطح (p£0.01) نشان دهنده همبستگی مثبت و معنادار بین هوش هیجانی با رفتار شهروند سازمانی معلمان در کل و همچنین، سه حیطه هوش هیجانی بوده است.-2 (R) اسبه شده از بین سه حیطه هوش هیجانی(متغیرهای پیش بین)؛ متغیر پیش بین بهروری از هیجان ها 0.402، ارزیابی هیجان ها 0.218 و تنظیم هیجان ها 0.184 پیش بینی کننده رفتار شهروند سازمانی معلمان تربیت بدنی استان زنجان بوده است. با توجه به یافته های پژوهش هرچه معلمان هوش هیجانی کلی بالاتری داشته باشند، امکان بروز رفتار شهروند سازمانی در آنها بیشتر خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    55-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1965
  • دانلود: 

    788
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه درک حمایت سازمانی با تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران بود. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران (N=100) تشکیل دادند و نمونه آماری برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های درک حمایت سازمانی (آیزنبرگر: 1986)، تعهد سازمانی (آلن و می یر، 1993) و رضایت شغلی (JDI) استفاده شد. اعتبار پرسشنامه ها با بهره گیری از نظریات اصلاحی استادان مدیریت ورزشی تعیین شد و پایایی هر سه پرسشنامه، با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، به ترتیب 0.76، 0.73 و 0.82 به دست آمد. روش تحقیق با توجه به نوع مطالعه از نوع همبستگی است که به صورت میدانی اجرا شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های توصیفی و آزمون های آماری کلموگروف اسمیرونف، ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد بین درک حمایت سازمانی با تعهد سازمانی (p=0.03، r=0.241)، تعهد عاطفی (p=0.044، r=0.224)، تعهد هنجاری (p=0.021، r=0.256) و تعهد مستمر (p=0.039، r=230) ابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین درک حمایت سازمانی با رضایت شغلی (p=0.041، r=0.227) رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. از طرفی نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که درک حمایت سازمانی توان پیش بینی تمامی متغیرهای مذکور را دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1965

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 788 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button