مقدمه: هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین حمایت عاطفی و هیجان تحصیلی با بهداشت روانی دانش, آموزان مقطع متوسطه منطقه 5 شهر تهران بود. روش کار: نمونه پژوهش براساس جدول مورگان و کرجسی 270 نفر می, باشند که شامل 180 دانش, آموز دختر و 90 دانش, آموز پسر با شیوه نمونه, گیری خوشه, ای چند مرحله, ای انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسش, نامه بهداشت روانی گلدبرگ و هیز (1972)، پرسش, نامه حمایت اجتماعی فیلیپس (1986) و پرسش, نامه هیجان تحصیلی پکران و همکاران (2005) که بر روی گروه نمونه اجرا شد و به, منظور تحلیل نتایج از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون همزمان استفاده شد. نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که بین حمایت اجتماعی و هیجان تحصیلی با بهداشت روانی دانش, آموزان مقطع متوسطه شهر آق, قلا رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و می, توانند بهداشت روانی را پیش, بینی کنند. همچنین بین تمامی خرده, مقیاس, های حمایت اجتماعی با بهداشت روانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و خرده, مقیاس, های هیجان تحصیلی با تمامی خرده, مقیاس, های بهداشت روانی رابطه مثبت و معناداری دارد. بین تمامی خرده, مقیاس, های هیجان تحصیلی و حمایت اجتماعی در دانش, آموزان رابطه معناداری وجود دارد.