Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2235
  • دانلود: 

    1273
چکیده: 

ناتوانی یادگیری، تاخیر یا نقص در توانایی فراگیری مهارت های تحصیلی اساسی با توجه به سن، آموزش و مقیاس هوش می باشد. یکی از مشکلات افراد دارای ناتوانی یادگیری، مسائل مربوط به مهارت های اجتماعی است. هدف پژوهش حاضر اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری می باشد. پژوهش حاضر نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه دوم تا ششم دارای ناتوانی یادگیری شهر کرمانشاه بود که نمونه ای به حجم 24 نفر به صورت تصادفی انتخاب، و به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون (1983) بود. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه (هر جلسه 30 دقیقه )، و دو بار در هفته به بازی کلمات احساسی پرداختند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد بازی با کلمات احساسی موجب بهبود مهارت های اجتماعی این کودکان شده است (P<0.001). نتایج پژوهش حاضر نشان داد بازی با کلمات احساسی می تواند به عنوان یکی از روش های مناسب در کمک به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری جهت بهبود مهارت های اجتماعی کمک کند. این نوع از بازی درمانی به افراد در ابراز مناسب هیجان ها، شناخت و همچنین کاربرد آن ها به شکلی مناسب در ارتباط با افراد و همسالان یاری می رساند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2235

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1273 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    13-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2175
  • دانلود: 

    1429
چکیده: 

این پژوهش با هدف مطالعه اثربخشی نوروفیدبک با بازی های شناختی بر کاهش مشکلات سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. تعداد 20 نفر از دانش آموزان پسر مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی به شیوه نمونه گیری هدفمند در دو گروه آزمایش (میانگین سنی 10.2 و انحراف معیار 1.03) و کنترل (میانگین سنی 9.2 و انحراف معیار 0.91) به تصادف گمارده شدند. کلیه آزمودنی ها قبل و بعد از درمان با مقیاس تشخیصی اختلال بیش فعالی- کم توجهی کودکان کانرز بزرگسالان (فرم والد و فرم معلم) در دو مرحله (پیش آزمون و پس آزمون) ارزیابی شدند. تحلیل داده ها با آزمون تحلیل کوواریانس بیانگر تغییرات نمرات شرکت کنندگان از پیش آزمون به پس آزمون است. به نحوی که آموزش نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی باعث بهبود مشکلات سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی شده است (P<0.01). این تحقیق نشان داد که میانگین اندازه اثر 20 جلسه آموزش نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی بر کاهش مشکلات سلوک به میزان 37 درصد بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2175

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1429 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    37-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1317
  • دانلود: 

    865
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه ای گفتار با خود در مدل مفهومی رابطه رشد زبان و دلبستگی ایمن با خودتنظیمی رفتاری کودکان است. در این مطالعه همبستگی 128 کودک 3 الی 7 ساله از مهدکودک های شهر تهران انتخاب شدند. نسخه فارسی آزمون رشد زبان (حسن زاده و مینایی، 1380)، مصاحبه اختلال در دلبستگی (اسمایک و زینه، 1999)، مقیاس گفتار با خود (امرایی، 1394)، پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی (شهیم و یوسفی، 1378) و مشاهده ساختارمند خودتنظیمی (پونیتز و همکاران، 2008) بر روی کودک و مادران آنها اجرا شد. از تحلیل مسیر به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مدل تجربی دارای شاخص های برازش مطلوبی است و رشد زبان و دلبستگی ایمن اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر خودتنظیمی رفتاری دارند. علاوه بر این، گفتار با خود در رابطه رشد زبان و دلبستگی ایمن و خودتنظیمی نقش واسطه ای دارد. در نهایت اینکه، پژوهش حاکی از پیش بینی خودتنظیمی رفتاری کودکان بر اساس رشد زبان و دلبستگی ایمن با نقش واسطه ای گفتار با خود است، که توجه به رشد مهارت های زبانی در کودکان و تاکید بر سبک دلبستگی در راستای خودتنظیمی و کاهش مشکلات رفتاری را پیشنهاد می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1317

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 865 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button