مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی بر کاهش علائم سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 36

چکیده

 این پژوهش با هدف مطالعه اثربخشی نوروفیدبک با بازی های شناختی بر کاهش مشکلات سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. تعداد 20 نفر از دانش آموزان پسر مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی به شیوه نمونه گیری هدفمند در دو گروه آزمایش (میانگین سنی 10.2 و انحراف معیار 1.03) و کنترل (میانگین سنی 9.2 و انحراف معیار 0.91) به تصادف گمارده شدند. کلیه آزمودنی ها قبل و بعد از درمان با مقیاس تشخیصی اختلال بیش فعالی- کم توجهی کودکان کانرز بزرگسالان (فرم والد و فرم معلم) در دو مرحله (پیش آزمون و پس آزمون) ارزیابی شدند. تحلیل داده ها با آزمون تحلیل کوواریانس بیانگر تغییرات نمرات شرکت کنندگان از پیش آزمون به پس آزمون است. به نحوی که آموزش نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی باعث بهبود مشکلات سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی شده است (P<0.01). این تحقیق نشان داد که میانگین اندازه اثر 20 جلسه آموزش نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی بر کاهش مشکلات سلوک به میزان 37 درصد بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبی، سوران، و مرادی، نزهت الزمان. (1396). اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی بر کاهش علائم سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(4 )، 13-36. SID. https://sid.ir/paper/250128/fa

    Vancouver: کپی

    رجبی سوران، مرادی نزهت الزمان. اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی بر کاهش علائم سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛8(4 ):13-36. Available from: https://sid.ir/paper/250128/fa

    IEEE: کپی

    سوران رجبی، و نزهت الزمان مرادی، “اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی بر کاهش علائم سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 4 ، pp. 13–36، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250128/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button