Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,268
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 ناتوانی یادگیری, تاخیر یا نقص در توانایی فراگیری مهارت های تحصیلی اساسی با توجه به سن, آموزش و مقیاس هوش می باشد. یکی از مشکلات افراد دارای ناتوانی یادگیری, مسائل مربوط به مهارت های اجتماعی است. هدف پژوهش حاضر اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری می باشد. پژوهش حاضر نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه دوم تا ششم دارای ناتوانی یادگیری شهر کرمانشاه بود که نمونه ای به حجم 24 نفر به صورت تصادفی انتخاب, و به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون (1983) بود. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه (هر جلسه 30 دقیقه ), و دو بار در هفته به بازی کلمات احساسی پرداختند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد بازی با کلمات احساسی موجب بهبود مهارت های اجتماعی این کودکان شده است (P<0.001). نتایج پژوهش حاضر نشان داد بازی با کلمات احساسی می تواند به عنوان یکی از روش های مناسب در کمک به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری جهت بهبود مهارت های اجتماعی کمک کند. این نوع از بازی درمانی به افراد در ابراز مناسب هیجان ها, شناخت و همچنین کاربرد آن ها به شکلی مناسب در ارتباط با افراد و همسالان یاری می رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شلانی، بیتا، انصاری، مصطفی، و آبباریکی، اکرم. (1396). اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(4 )، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/250126/fa

    Vancouver: کپی

    شلانی بیتا، انصاری مصطفی، آبباریکی اکرم. اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛8(4 ):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/250126/fa

    IEEE: کپی

    بیتا شلانی، مصطفی انصاری، و اکرم آبباریکی، “اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 4 ، pp. 1–12، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250126/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا