ارزیابی سازه روسازی یکی از بخش های مهم سیستم مدیریت روسازی در سطح شبکه و پروژه می باشد که به طور متداول با استفاده از دستگاه افت وخیزسنج ضربه ای (FWD) انجام می شود. در استفاده از دستگاه FWD معمولا مقاومت لایه ها به روش محاسبات معکوس محاسبه می گردد. استفاده از این روش به دلیل پیچیدگی و نیازمند بودن به اطلاعات اولیه دقیق، برای مدیریت در سطح شبکه از لحاظ مالی و زمانی مقرون به صرفه نبوده و لذا بیشتر در سطح پروژه مورد استفاده قرار می گیرد. نفوذسنج دینامیک (DCP) از دیگر تجهیزات مورد استفاده در ارزیابی سازه روسازی می باشد که به دلیل سرعت و ارزانی، استفاده از آن در سطح شبکه مناسب تر است. در این پژوهش، 50 کیلومتر از راه های شریانی استان کرمانشاه با استفاده از دستگاه های FWDو DCP مورد آزمایش قرار گرفت که از نتایج آن همبستگی قابل قبولی بین شاخص نفوذ، به عنوان خروجی دستگاه DCP، و داده های حاصل از دستگاه FWD برای لایه های روسازی به دستآمد. با بررسی نتایج حاصل از دستگاه های FWD وDCP، دامنه تغییرات شاخص نفوذ برای وضعیت های مختلف سازه ای روسازی در سطح شبکه ارائه گردید. نتایج حاصل از تحلیل شبکه با استفاده از هر دو روش نشان دهنده اعتبار قابل قبول معیار شاخص نفوذ به عنوان معیاری ساده و ارزان جهت ارزیابی سازه روسازی در سطح شبکه از مدیریت روسازی می باشد.