مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

کروبی مهدی | خادم فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    8-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    172
  • دانلود: 

    48
چکیده: 

تأثیر بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی بر رونق کسب و کار ها بر کسی پوشیده نیست. رسالت اصلی رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند، جستجوی بازار است. از این رو شرکت ها قادرند که مشتری های مورد نظرشان را از طریق کاربران خود، مطابق با درخواست کالاهای جدید از طریق سیستم آمارگیری، انتخاب کنند. از این رو هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی رسانه های اجتماعی در توسعه پایدار کسب و کارهای گردشگری برای مطالعه ی موردی شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری شهر تهران با استفاده از رویکرد نگاشت شناختی فازی می باشد. پژوهش توصیفی پیمایشی است. 43 نفر از کارمندان آژانس های خدماتی مسافرتی و گردشگری در شهر تهران، به صورت غیر تصادفی انتخاب و مصاحبه شدند. داده ها و سناریوها با استفاده از تکنیک نگاشت شناختی فازی تحلیل و مدل پژوهش با استفاده از تحلیل شبکه های اجتماعی طراحی شدند. در این راستا، عوامل متعددی دخیل هستند که از این میان عوامل استفاده از دانش و نیروی تخصصی، ارتباط بلندمدت با گردشگران و مخاطب شناسی رسانه های اجتماعی به ترتیب بیشترین اهمیت را داشتند؛ زیرا از مرکزیت بیشتری برخوردار بودند. در نهایت با استناد به نتایج به دست آمده پیشنهاداتی ارائه شد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 172

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 48 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    22-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    94
  • دانلود: 

    22
چکیده: 

مدیران تواناتر به این دلیل که به فرآیند گزارشگری مالی شرکت های خود اطمینان دارند تلاش می کنند تا با مذاکره، دامنه حسابرسی را کم کرده و حق الزحمه حسابرسی کمتری پرداخت کنند. مدیران توانمند می توانند با بهبود کیفیت گزارشگری مالی، عدم تقارن اطلاعات بین سهامداران و مدیران را کاهش دهند و یک مسیر غیر مستقیم برای تاثیرگذاری توانایی مدیریتی بر ضریب واکنش سود از طریق افزایش هموارسازی سود و درآمدارائه می دهند آنها می توانند اطلاعات مالی را بطور شفاف تر و گویا تری به سرمایه گذاران خارجی ارائه دهند و محیط اطلاعاتی را بهبود بخشند. هدف از این تحقیق پاسخ به این سوال" چگونه ضریب واکنش سود یک شرکت با توانایی مدیریتی تغییر می کند؟ "در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد، پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از بعد روش شناسی، توصیفی همبستگی از نوع علی (پس رویدادی) می باشد. تعداد 182 شرکت در بازه زمانی سالهای 1400-1392 از بین کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به عنوان نمونه پژوهش جامعه آماری پژوهش انتخاب شده اند، تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم افزار ایویوز انجام می شود. برای آزمون فرضیه های تحقیق و تعیین ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته نیز از الگوهای اقتصادسنجی استفاده شده و فرضیه های مربوطه از روش رگرسیون چند متغیره پانل مورد بررسی قرار گرفته است، یافته های حاصل از پژوهش حاکی از وجود ارتباط مثبت و معنی داری بین ضریب واکنش سود و توانایی مدیریتی شرکت می باشد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 94

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 22 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    38-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    75
  • دانلود: 

    6
چکیده: 

اقتصاد دانش بنیان، الگوی خود را از رقابت مبتنی بر صنعتی بودن، به انتقال دانش برای خلق ثروت تغییر داده است. از این رو توسعه ظرفیت نوآوری سازمانها و جذب دانش جدید، کلید توسعه اقتصاد دانش بنیان است مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد صادراتی و مهارت کارآفرینانه انجام گرفته است، که از بعد هدف، کاربردی، و از نظر روش، توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری کلیه شرکت های صادراتی در شهرک صنعتی توس مشهد می باشد. در مجموع 385 شرکت، 385 مدیر وجود دارد. به دلیل وجود تحریم ها در خصوص بخش صادرات، اگر بخواهید به صنعت خاصی اشاره کنید، با جامعه محدودی روبرو خواهید شد، لذا؛ دراین پژوهش کلیه شرکت های صادراتی شهرک صنعتی توس مشهد در نظرگرفته شد. با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه 181 نفر می باشد که پرسشنامه ها به صورت تصادفی ساده بین آنها توزیع گردید. روایی و پایایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت. داده ها توسط معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار پی ال اس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از این بود که در مدیریت دانش بر عملکرد صادراتی و مهارت کارآفرینانه تاثیر معناداری دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 75

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    56-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    73
  • دانلود: 

    6
چکیده: 

با افزایش تمایل شرکت ها و سازمان ها، برای بکارگیری کارآموزان در موقعیت های مختلف، انتخاب فرد مناسب برای مشارکت در دوره های کارآموزی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. کسی که برای کارآموزی انتخاب می شود اگرچه باید در زمینه های کاری موردنظر، دانش و مهارت نسبی داشته باشد؛ اما نباید متخصص و باتجربه باشد؛ زیرا این‏گونه افراد معمولاً دستمزد بالایی طلب می کنند. وب سایت های پرس وجوی انجمنی با کاربران فراوانی که دارند، می توانند به عنوان یکی از منابع شناخت کارآموز مورداستفاده قرار گیرند. در پژوهش‏های پیشین برای شناخت کارآموزان بالقوه ویژگی‏های آماری مانند تعداد پاسخ، تعداد حوزه‏های تخصصی، طول پاسخ‏ها و موارد مشابه پیشنهاد شده است؛ اما محتوای پاسخ‏های کاربر تاکنون برای شناخت کارآموزان استفاده نشده است. این محتوای متنی منبعی غنی برای تشخیص گستردگی یا عمق دانش کاربر است و می‏تواند کمک شایانی به شناخت کارآموزان بالقوه کند. در این پژوهش یک مدل یادگیری عمیق با نام CNN-BiLSTM برای تشخیص افراد مناسب برای کارآموزی براساس متن پاسخ‏هایی که در وب سایت های پرس وجوی انجمنی ارسال می‏کنند، پیشنهاد شده است. علاوه براین، از سه مدل یادگیری ماشین و چهار مدل پرکاربرد یادگیری عمیق نیز برای مقایسه استفاده شده است. بر اساس نتایج به دست آمده مدل های یادگیری عمیق در مقایسه با الگوریتم های یادگیری ماشین براساس معیار صحت و F1 عملکرد بهتری داشته اند. همچنین در بین مدل های یادگیری عمیق، مدل پیشنهادی توانسته حداقل به صورت متوسط 7% صحت بالاتر و 2% معیار F1 بالاتری نسبت به سایر مدل های مورداستفاده برای شناسایی کارآموزان بالقوه نشان دهد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 73

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

میرمعصومی مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    70-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    859
  • دانلود: 

    196
چکیده: 

پیاده سازی هوش مصنوعی (AI) با سرعتی شتابان، تحولات قابل توجهی را در جریان کار اداری و بالینی سازمان های بهداشت و درمان ایجاد می کند. این تغییر و تحولات تأثیر قابل توجهی را که هوش مصنوعی بر انواع وظایف، به ویژه در روش های بهداشتی مربوط به تشخیص زودهنگام دارد، برجسته می کند. مقالات انجام شده در گذشته نشان می دهد که هوش مصنوعی پتانسیل افزایش کیفیت کلی خدمات ارائه شده در صنعت بهداشت و درمان را دارد. گزارش هایی وجود دارد که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند کیفیت زندگی را ایمن تر و سازنده تر کند. تجزیه و تحلیل جامع در مورد استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت در این پژوهش در قالب منابع سیستمانیک ارائه شده است. به منظور ارائه یک چارچوب طبقه بندی 132 مقاله را که از منابع علمی تهیه شده بودند، در نظر گرفته شده است. این پژوهش، مزایا و مسائلی را که قابلیت های هوش مصنوعی برای افراد، متخصصان پزشکی، شرکت ها و صنعت سلامت فراهم می کند، پوشش می دهد. علاوه بر این، پیامدهای اجتماعی و اخلاقی هوش مصنوعی در چارچوب خروجی خدمات پزشکی با ارزش افزوده برای فرآیندهای تصمیم گیری در مراقبت های بهداشتی، اقدامات حریم خصوصی و امنیتی برای داده های بیمار و قابلیت های نظارت بر سلامت مورد بررسی قرار می گیرد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 859

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 196 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    96-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    105
  • دانلود: 

    31
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مطالعه رابطه بین خلاقیت و مدیریت دانش با چهار مؤلفه (کشف و خلق دانش حفظ ونگهداری، دانش استقرار دانش و تسهیم، دانش است( با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان، رسمی پیمانی و قراردادی ستادی سازمان تامین اجتماعی به تعداد 1100 نفر بوده است که بر اساس جدول نمونه گیری مورگان 285 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد خلاقیت رابینز و مدیریت دانش جوزف حداد استفاده شده است برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است که در این راستا از نرم افزار آماری spss بهره برده شد. نتایج نشان داد که بین خلاقیت و مدیریت دانش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین مؤلفه های مدیریت دانش می توانند خلاقیت را پیش بینی کنند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 105

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 31 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button