هدف: ایمنی و بهداشت مواد غذایی نقش و اهمیت مهمی در حفظ و سلامت انسان و جلوگیری از بیماری ها دارد. پژوهش حاضر باهدف تعیین آﮔ ﺎ ﻫ ﯽ ، ﻧ ﮕ ﺮ ش و عملکرد داﻧ ﺸ ﺠ ﻮ یﺎ ن داﻧ ﺸ ﮕ ﺎ ه ﻋ ﻠ ﻮ م ﭘ ﺰ ﺷ ﮑ ﯽ هرمزگان در زمینه ایمنی و ﺑ ﻬ ﺪ اﺷ ﺖ ﻣ ﻮ اد ﻏ ﺬ ایﯽ انجام شد. روش ها: مطالعه ﺗ ﻮ ﺻ ﯿ ﻔ ﯽ-تحلیلی حاضر روی 220 نفر از داﻧ ﺸ ﺠ ﻮ یﺎ ن داﻧ ﺸ ﮕ ﺎ ه ﻋ ﻠ ﻮ م ﭘ ﺰ ﺷ ﮑ ﯽ هرمزگان که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده بودند، انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ای استاندارد شامل اﻃ ﻼ ﻋ ﺎ ت دموگرافیک، سنجش آﮔ ﺎ ﻫ ﯽ ، ﻧ ﮕ ﺮ ش و عملکرد نسبت ﺑ ﻪ ﺑ ﻬ ﺪ اﺷ ﺖ و ایﻤ ﻨ ﯽ ﻣ ﻮ اد ﻏ ﺬ ایﯽ ﺑ ﻮ د. اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 و روش های آماری آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه, تست مجذور کای وتی تست کای و آزمون تجزیه وتحلیل شد. نتایج: نتایج نشان داد، میزان آگاهی در (2/8 در صد) خوب، (75 در صد) متوسط و (8/16 در صد) ضعیف بود. (8/6 در صد) دانشجویان نگرش منفی، (6/73 در صد) نگرش خنثی و (5/19 در صد) دارای نگرش مثبت بودند. نمره عملکرد (8/11 در صد) ضعیف، (9/60 در صد) متوسط و60 نفر ( 3/27 درصد) خوب بود. همچنین ﺗ ﻔ ﺎ وت آﻣ ﺎ ری معنا داری بین جنس با نگرش مثبت(002/0=P-Value) و عملکرد (001/0>P-Value) مشاهده شد. از نظر متغیرهای آﮔ ﺎ ﻫ ﯽ ، نگرش و عملکرد ﺗ ﻔ ﺎ وت آﻣ ﺎ ری معنا داری در ﺑ ﯿ ﻦ داﻧ ﺸ ﺠ ﻮ یﺎ ن دانشکده های ﻣ ﺨ ﺘ ﻠ ﻒ مشاهده شد (05/0>P-Value). همچنین آگاهی با مقطع تحصیلی (001/0>P-Value) و گذراندن واحد تغذیه (038/0=P-Value) ارتباط داشت. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه و ارتباط معنادار بین آگاهی و مقطع تحصیلی و گذراندن واحدهای آموزشی مرتبط با ایمنی مواد غذایی، برنامه ریزی در این زمینه و اجرای مداخلات آموزشی مناسب می تواند در ارتقاء ﺳ ﻄ ﺢ آﮔ ﺎ ﻫ ﯽ و تغییر در نگرش و بهبود عملکرد دانشجویان مثمر ثمر واقع گردد.