Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1024
  • دانلود: 

    1184
چکیده: 

دنیای تدوین استراتژی های آموزش و منابع انسانی در کنار انواع مختلف ارائه شده، همچنان نیازمند توجهی خاص برای اشاعه الگوهای بومی متناسب با صنایع مختلف میباشد. بررسی و مرور هدفمند تعاریف، چارچوبها و مدل های پیشین مرتبط، به منظور ارائه مدلی جامع و نظام مند برای طراحی راهبردهای مدیریت منابع انسانی هدف این تحقیق می باشد. دراین پژوهش، با رویکرد فراترکیب کیفی که یکی از انواع روش های فرا مطالعه است، پس از جستجوی اولیه و یافتن منابع مرتبط، با روش ارزیابی حیاتی از 217 منبع قابل دسترس، 141 منبع جهت شناسایی مضامین سازمانده، انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه تحلیل داده های کیفی شناسایی، 32 مضمون پایه، 17 مضمون سازنده و 7 تم شامل "بینش و تحلیل گری استراتژیک، تصمیم گیری بهنگام، فرهنگ و رهبری استراتژیک، مدیریت استراتژیک دانش و پایش استراتژیک " بودکه در قالب الگوی تدوین راهبردهای منابع انسانی ارائه شد. مضامین و تم های منتخب از نظر غیر خطی بودن و نحوه شناخت استراتژی ها با سایر مدلهای مشابه تفاوت دارند که می تواند زمینه مشارکت بیشتر کارکنان، شناسایی استراتژیهای واقع بینانه و کاربردی، هماهنگی با جهت گیری های کلان سازمان و. . . را درشرکت های مورد اجرا فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1024

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1184 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    19-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1186
  • دانلود: 

    533
چکیده: 

پژوهش حاضر، باهدف بررسی رابطه مهارت های مدیریت کوانتومی مدیران و آمادگی کارکنان برای تغییر سازمانی در دانشکده های دانشگاه تهران صورت گرفته است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دانشکده های دانشگاه تهران در سال 97-1396 است که بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود 1419 (801 زن و 618 مرد) نفر اعلام شده است؛ که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 302 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. روش نمونه-گیری در این پژوهش، روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم است. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته مهارت های مدیریت کوانتومی مدیران و پرسشنامه آمادگی کارکنان برای تغییر سازمانی کرایجل و براندت (1997) استفاده شده است. جهت تعیین روایی پرسشنامه، از روایی محتوایی استفاده شد. همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (مهارت های کوانتومی مدیران «92/0» و آمادگی کارکنان برای تغییر سازمانی «88/0») ارزیابی شد. یافته ها نشان داد: 1) وضعیت کلیه مولفه های مهارت های کوانتومی مدیران به غیراز مولفه دیدن کوانتومی که در حد متوسط میانگین فرضی پژوهش قرار دارد، در کلیه ابعاد بالاتر از میانگین فرضی پژوهش است. 2) وضعیت آمادگی کارکنان برای تغییر سازمانی در حد بالاتر از میانگین فرضی پژوهش قرار دارد به غیراز مولفه های خوش بینی، خطرپذیری و سازگاری که تفاوت معناداری با میانگین فرضی پژوهش ندارد. 3) بین مهارت های مدیریت کوانتومی مدیران و آمادگی کارکنان برای تغییر سازمانی نیز رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (64/0=r و 01/0≤ p) 4) مهارت های کوانتومی مدیران قابلیت تبیین آمادگی کارکنان برای تغییر سازمانی در دانشکده های دانشگاه تهران را دارا است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1186

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 533 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    35-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    741
  • دانلود: 

    865
چکیده: 

ظهور دانشگاه کارآفرین در نتیجه توسعه درونی دانشگاه و تاثیر عوامل بیرونی و اهمیت روزافزون دانش و نوآوری در جامعه صورت می گیرد هدف پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی موانع توسعه اکوسیستم دانشگاه کارآفرین در دانشگاه های ایران است. پژوهش یک مطالعه آمیخته اکتشافی است. در بخش کیفی از نظریه داده بنیاد و در بخش کمی از روش پیمایشی استفاده گردید. جامعه آماری شامل سیاست گذاران و اساتید صاحب نظر در زمینه آموزش عالی و کارآفرینی، مدیران مراکز کارآفرینی، رشد و پارک های علم و فناوری، مسئولین بخش صنعت و دانشجویان دکتری دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و تربیت مدرس بود. در بخش کیفی 20 نفر از طریق روش نمونه گیری هدفمند نظری و در بخش کمی 223 نفر با روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. داده ها در بخش کیفی از طریق مصاحبه نیمه ساختارمند و در بخش کمی از طریق پرسشنامه 26 سوالی حاصل از مقوله های کیفی گردآوری شد. اعتبار و روایی داده های کیفی از دو رویکرد بازبینی اعتبار پاسخگو و بازنگری مطلعین بیرونی و پرسشنامه از طریق نظر متخصصان و آلفای کرونباخ (83/0) تایید گردید. به وسیله فرایند کدگذاری 92 گزاره مفهومی در قالب 26 مقوله عمده طبقه بندی و در نهایت 6 مقوله هسته ای احصاء شد. در بخش کمی مولفه های اصلی موانع مالی، ساختاری و اداری، پژوهشی، ارتباطی، آموزش سنتی و فرهنگ سازمانی با بار عاملی، میانگین واریانس استخراجی و روایی همگرا بالای (4/0)، ضرایب معناداری z بالای (96/1)، با ضریب تعیین (R2) و نیکویی برازش (GoF) مناسب (56/0) مورد تایید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 741

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 865 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    52-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    384
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

ارائه مدلی برای ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشگاه های دولتی ایران با رویکرد فراارزیابی چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی جامع و فراارزیابانه ای از وضعیت کنونی ارزیابی درونی در گروه های آموزشی دانشگاه های دولتی ایران و در نهایت ارائه یک الگوی بهینه ارزیابی درونی است. بدین منظور، روش پژوهش کیفی مورد استفاده قرار گرفت. به منظور گردآوری داده ها، از تحلیل اسناد و گزارش ها و همچنین مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و دست-اندرکاران استفاده شد. جهت تحلیل داده ها، از روش کدگذاری آزاد، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی استفاده گردید. نتیجتا، مدل ارائه شده از 3 عامل اصلی بافت، محتوا و اجرا و نیز 10 بعد محوری شامل؛ بعد فرهنگی، بعد فکری-پارادایمی، بعد ساختاری، بعد کیفیت، بعد اهداف، بعد شاخص ها، بعد الگو، بعد قبل اجرا، بعد حین اجرا و بعد پس از اجرا تشکیل شده است و گام های لازم در هر بعد نیز ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    68-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    678
  • دانلود: 

    938
چکیده: 

آموزش حرفه ای حقوق مخاصمات مسلحانه دریایی به نیروهای دریایی در زمان صلح، پیش شرط اساسی رفتار صحیح در زمان مخاصمه مسلحانه و ابزاری برای ترمیم آلام قربانیان، نجات انسانیت و اجرای یک جنگ قانونمند می باشد. آموزش حقوق مخاصمه مسلحانه دریایی به نیروهای دریایی به عنوان یکی از اهداف پایهای است که نه تنها موجبات ترویج و تقویت حقوق مخاصمه را فراهم می-آورد بلکه منجر به تضمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران در پرتو احترام به قواعد حقوق مخاصمه مسلحانه بین المللی می شود. هدف اصلی این پژوهش تبیین ضرورت آموزش قواعد حقوق مخاصمات مسلحانه دریایی در پرتو اسناد بین-المللی و داخلی به نیروهای مسلح و به ویژه به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد. لذا نگارنده در این مقاله ضرورت آموزش قواعد حقوق مخاصمات مسلحانه دریایی در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به منظور آشنایی کارکنان نیروی دریایی با قواعد حقوق مخاصمات مسلحانه را تبیین نموده، و با ارائه راهکارها و پیشنهاداتی، زمینه ترویج و توسعه این قواعد را در سطح نیروهای مسلح و نیروی دریایی را فراهم آورد. در این راستا این تحقیق از نوع کاربردی-توسعه ای بوده و روش تحقیقی پژوهش حاضر روش تحلیلی-توصیفی است. و روش جمع آوری اطلاعات روش کتابخانه ای-اسنادی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 678

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 938 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    86-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    212
  • دانلود: 

    144
چکیده: 

هدف اصلی این مقاله تبیین اقلام دانش مورد نیاز برای به اشتراک گذاری دانش اساتید و همینطور ارزیابی وضعیت به اشتراک گذاری دانش در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد تهران شمال و واحد علوم وتحقیقات است. روش تحقیق از نوع آمیخته می باشد. مرحله اول تحقیق کیفی از طریق 44 مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شده و اقلام به اشتراک گذاری دانش استخراج، کدگذاری و با پیشینه تحقیق تطبیق شده اند. سپس در مرحله تحقیق کمی بر اساس نتایج مرحله قبل، پرسشنامه محقق ساخته تنظیم و اعتباریابی شده و نتایج برای یک نمونه شامل 221عضو هیئت علمی با روش های تی-تک نمونه ای، آزمون زوجی ویلکاکسون و تحلیل عاملی تاییدی تحلیل شده است. دستاورد این تحقیق شامل 49 شاخص به اشتراک گذاری دانش در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و اداری و تلخیص آنها به 4 عامل آموزشی و 3 عامل پژوهشی می باشد. همینطورارزیابی و رتبه بندی وضعیت به اشتراک گذاری اقلام دانشی، اهمیت آنها و بررسی شکاف بین وضعیت موجود ومطلوب به اشتراک گذاری دانش انجام شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 212

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 144 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    103-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    769
  • دانلود: 

    732
چکیده: 

اختلافات مربوط به تحدید حدود دریایی زمانی بروز می کند که صلاحیت دو یا چند دولت ساحلی با یکدیگر تداخل پیدا می کند. بدین ترتیب با توجه به اهمیت مناطق دریایی مذکور از جنبه های مختلف راهبردی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همچنین پیوند مسائل تحدید حدود دریایی با منافع ملی و امنیتی کشورها و بدنبال آن صلح و امنیت بین المللی، دولت های ساحلی را بر آن داشته تا سهم بیشتری از نواحی و مناطق دریایی را مورد ادعا قرار دهند. اما چالش اصلی نه فقط در خصوص قواعد بین المللی بلکه در خصوص ماهیت و ویژگی های مربوط به این دعاوی است. تنوع، گستردگی اوصاف و کثرت مسائل مربوط به تحدید حدود دریایی به ویژه در خصوص ویژگی های جغرافیایی سواحل، نیاز ویژه ای را در خصوص شیوه حل وفصل این چنین اختلافات می طلبد. در این پژوهش تلاش می گردد با آموزه ای مبنی بر تبیین دیوان های داوری بین المللی صلاحیت دار در خصوص اختلافات مربوط به تحدید حدود دریایی و ویژگی های این دیوان ها و همچنین آموزش مفاهیم مرتبط با تحدید حدود دریایی، به تشریح نحوه عملکردشان در خصوص این دعاوی و چگونگی توسعه های صورت گرفته در آنها بپردازیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 769

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 732 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    119-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1288
  • دانلود: 

    744
چکیده: 

در این پژوهش، مسئولیت مدنی فرمانده کشتی در قانون دریایی ایران و به تبع آن، معاهدهی لاهه و نیز کنوانسیون رتردام بررسی و با یکدیگر مقایسه شده است. از آنجایی که فرمانده کشتی جزء کارگزاران زیرمجموعه متصدی حمل و نقل دریایی به حساب می آید، هر مسئولیتی که داشته باشد، به متصدی حمل و نقل دریایی نیز منتقل میشود. در مورد مبنای مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی (و به تبع آن، در بسیاری از موارد، فرمانده کشتی) در معاهدهی لاهه تفاوت دیدگاه وجود دارد؛ برخی آن را مبتنی بر تقصیر و برخی دیگر مبتنی بر اماره مسئولیت میدانند که دیدگاه گروه دوم در این پژوهش مورد تاکید قرار میگیرد. یکی از مواردی که در این پژوهش به آن تاکید شد این است که قانون دریایی ایران که برگرفته از مقررات لاهه است، امکان معافیت غیر متعارف فرمانده کشتی از برخی از مسئولیتهای خود را فراهم میسازد در حالی که در کنوانسیون رتردام، با محدود شدن موارد معافیت متصدی حمل و نقل دریایی و شفاف شدن حدود مسئولیت های وی، ضمن تطابق بیشتر موارد معافیت با واقعیت های فنی امروز، حقوق فرستندگان کالا بیشتر رعایت میشود. با این وجود، پیشنهاد شد تا نکات مثبت قانون فعلی دریایی ایران، مانند ماده 9 که بر ضرورت اهتمام مالکان کشتی به آموزش کارکنان ایرانی منتخب جهت جایگزینی با فرماندهان با ملیت غیر ایرانی تاکید دارد، محفوظ بماند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1288

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 744 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button