نوآوری چابک یک روش تدریجی مدیریت طرح و فعالیت های مهندسی، فناوری اطلاعات و دیگر زمینه های کسب و کار است که هدف آن توسعه محصول یا خدمات جدید در یک شیوه ی بسیار انعطاف پذیر و تعاملی است. پژوهش حاضر با اذعان به موارد فوق درصدد شناسایی و ارائه چارچوب مولفه های نوآوری چابک در سازمان های صنعتی دفاعی می باشد و تلاش می کند به این پرسش اصلی که برای نوآوری چابک سازمان های صنعتی دفاعی چه عوامل و معیارهایی می تواند مثمرثمر باشد، پاسخ دهد. این پژوهش با روش توصیفی-پیمایشی صورت گرفته و برای استخراج مولفه های اولیه از دو روش مطالعه کتابخانه ای گسترده و فن دلفی با استفاده از 10 نفر از خبرگان بهره گرفته شد. در نهایت تعداد 31 مولفه در سه بُعد دسته بندی شدند و به منظور بررسی روایی سازه ای مدل ارائه شده از نرم افزار لیزرل بهره گرفته شد. جامعه ی آماری مشتمل بر 220 نفر که به صورت هدفمند انتخاب شده بودند، به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند. عمده ترین نتایج پژوهش به این قرار است: برای دستیابی به نوآوری چابکی در سازمان های صنعتی دفاعی باید به ابعاد سازمانی (16 مولفه)، راهبردی (7 مولفه) و صنعتی (8 مولفه) توجه نمود.