زمینه و اهداف: هدف برنامه های آموزش مداوم پزشکی ارتقا سطح مهارتها، عملکرد و به روز کردن دانش فارغ التحصیلان رشته های پزشکی می باشد. برای رسیدن به این هدف قبل از طراحی برنامه ها بایستی نیازسنجی انجام گیرد. هدف از انجام این مطالعه، مرور نظامند و سیستماتیک انواع روشهای نیازسنجی و استخراج شکافهای نیازسنجی در آموزش مداوم پزشکی می باشد. مواد و روش ها: اطلاعات با استفاده از کلید واژه های فارسی و انگلیسی در پایگاه ها یSID, Magiran, Google Scholar, Medline/PubMed, Web of Science, Scopus, Eric, ProQest, با محدودیت زبانی انگلیسی-فارسی در بازه زمانی 1987 تا 2018 مورد جستجو قرار گرفت. مقالات استخراج شده با استفاده از چک لیست های ارزیابی CASPتوسط دو ارزیاب مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: از 631 مقاله 27 مقاله وارد مطالعه شدند. %41 نیازسنجی ها بر مبنای نیازهای احساس شده فراگیران انجام گرفته بود. نیازسنجی از دیدگاه بیماران و برمبنای همپوشانی ارائه خدمات توسط چندین حرفه کمتر مورد توجه قرار گرفته بود. نیازسنجی ها بیشتر بر رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری متمرکز بودند. در بعضی از مطالعات از چندین الگوی نیازسنجی برای استخراج نیازها استفاده شده بود. نتیجه گیری: نیازسنجی بر مبنای نیاز بیماران و همپوشانی خدمات حرف پزشکی می تواند به عنوان حلقه گم شده در نیازسنجی آموزش مداوم پزشکی بیان گردد که در نهایت باعث آسیب به قشر جامعه خواهد گردید. از آنجا که پروسه درمان یک کار تیمی است، مسئولین آموزش مداوم بایستی در تمام رشته های علوم پزشکی نیازسنجی آموزشی انجام دهند، تا از طریق توانمند سازی کلیه اعضای تیم درمان باعث ارتقا آمورش و درمان گردند.