Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    771
  • دانلود: 

    696
چکیده: 

مقدمه و هدف: گروه معارف از مهم ترین گروه های آموزشی در دانشگاه ها محسوب می شود که عملکرد آن تاثیر به سزایی در نگرش دینی دانشجویان دارد، لذا این مطالعه با هدف تعیین رضایت مندی دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 95-94 انجام گرفت.روش ها: این مطالعه یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی و دکترای عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی95-94 بودند که حجم نمونه با استفاده از روش کوکران تعداد 315 نفر تعیین شد و به صورت نمونه گیری طبقه ای وارد مطالعه گردیدند. برای جمع آوری داده ها، از پرسش نامه ترکیبی استفاده شد که ترکیبی از پرسش نامه محقق ساخته نگرش و رضایت مندی و پرسش نامه استاندارد سروکوال بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون T تک نمونه ای انجام شد.یافته ها: از مجموع 283 دانشجوی شرکت کننده در مطالعه، 167 نفر یعنی 60.7 درصد پسر و 108 نفر یعنی 39.3 درصد دختر بودند و نیز بیشتر شرکت کنندگان مربوط به گروه سنی 21 تا 24 سال با مقدار 48.9 درصد بودند. نتایج آزمون T تک نمونه ای نشان داد که میانگین رضایت مندی کلی دانشجویان از خدمات آموزشی گروه معارف بالاتر از میانگین فرضی می باشد. هم چنین در تمامی ابعاد کیفیت خدمات رضایت مندی تفاوت معنی داری بین میانگین مشاهده شده در هر بعد با میانگین فرضی وجود داشت (t>1.97 و pvalue=0.001) و در تمامی ابعاد میانگین مشاهده شده بالاتر از میانگین فرضی بود.نتیجه گیری: رضایت مندی دانشجویان از خدمات آموزشی و اداری ارایه شده در گروه معارف در سطح مطلوبی قرار داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 771

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 696 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سحاقی حکیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    15-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5034
  • دانلود: 

    2330
چکیده: 

مقدمه و هدف: سلامت روانی مبحث مهمی در آسیب شناسی روان شناختی می باشد که اهمیت آن در بین قشر دانشجو دو چندان است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه سلامت روان و شادکامی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز بود.روش ها: پژوهش از نوع همبستگی و پیش بینی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند که از بین آن ها 200 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی فرم 28 سوالی (GHQ-28:General Health Question) و شادکامی آکسفورد جمع آوری و با استفاده از ضریب همبستگی تحلیل رگرسیون به کمک نرم افزار آماری SPSS ویرایش 21 مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد که بین سلامت روان و پیشرفت تحصیلی (R=0.346) و نیز بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی (R=0.426) در سطح (pvalue=0.01) رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. از سویی دیگر نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که سلامت روان با ضریب تعیین 0.12 و شادکامی با ضریب تعیین 0.19 پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی می باشند.نتیجه گیری: پیشنهاد می گردد آموزش هایی در جهت آموزش بهداشت روانی در جهت بهبود سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان داده شود. کسب موفقیت و پیشرفت در تحصیل می تواند موجبات رضایت خاطر و شادکامی دانشجو را به دنبال داشته باشد از سویی دیگر، دانشجویی که از سطح شادکامی مناسبی برخوردار است و آرامش و رفاه ذهنی دارد، بهتر می تواند در امر تحصیل و کسب نتایج مناسب آموزشی فعالیت نماید و به تبع آن به موفقیت تحصیلی دست یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5034

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2330 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    25-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    815
  • دانلود: 

    703
چکیده: 

مقدمه و هدف: اعتیاد به اینترنت به عنوان یک اختلال روان شناختی در روان شناسی مطرح شده است. در این تحقیق به تاثیر وابستگی به اینترنت بر تعهد سازمانی پرداخته شد.روش ها: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است، جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان پرستاری شاغل در بیمارستان های علوم پزشکی استان کرمانشاه می باشند که با استفاده از فرمول Cochran حجم نمونه 181 نفر به دست آمد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه اطلاعات دموگرافیک، پرسش نامه وابستگی به اینترنت Young و پرسش نامه تعهد سازمانی Alen و Mayer بود. روایی پرسش نامه ها توسط اساتید و پایایی پرسش نامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسش نامه وابستگی بر اینترنت 0.81 و برای پرسش نامه تعهد سازمانی 0.79 به دست آمد.یافته ها: از نظر شیوع وابستگی به اینترنت پرستاران 8.2 درصد معمولی، 71.7 درصد در حد خفیف، 18.8 درصد متوسط و 1.1 درصد در حد شدید قرار داشتند. هم چنین میانگین نمرات تعهد سازمانی پرستاران بیمارستان های علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد که میانگین تعهد سازمانی پرستاران (3.05±0.85) است و در بین مولفه های تعهد سازمانی تعهد عاطفی بیشتر از سایر تعهدهای سازمانی در بیمارستان های علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد، ضریب همبستگی پیرسون بین وابستگی به اینترنت و تعهد سازمانی رابطه معنی داری (-0.701) به دست آمد که نشان دهنده رابطه منفی و معنی دار این دو مولفه است.نتیجه گیری: هر چه قدر استفاده نامناسب و بیش ازحد از اینترنت در بین پرستاران بیمارستان های علوم پزشکی کرمانشاه کاهش داده شود تعهد سازمانی پرستارن افزایش پیدا خواهد کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 703 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    34-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    852
  • دانلود: 

    695
چکیده: 

مقدمه و هدف: امروزه به علل مختلف مانند افزایش امید به زندگی و پیشرفت چشمگیر دانش و تکنولوژی در دنیا، میانگین عمر افراد افزایش یافته است و سالمندی به یک پدیده جهانی تبدیل شده است لذا توجه به سالمندان حائز اهمیت است. در مطالعه حاضر نگرش پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس نسبت به سالمندان در سال 1395 مورد بررسی قرار گرفت.روش ها: این پژوهش به صورت مقطعی از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که در سال 1395 در بیمارستان های آموزشی شهر بندرعباس بر روی 82 پرستار که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، انجام شد. جمع آوری اطلاعات به صورت مصاحبه و با استفاده از پرسش نامه بود. ابزار پژوهش در این مطالعه شامل پرسش نامه های اطلاعات جمعیت شناختی و پرسش نامه مقیاس نگرش نسبت به سالمندان Kogan بود. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: از پرستاران شرکت کننده تعداد 51.2 درصد بالاتر از نمره میانگین و 48.8 درصد پایین تر از نمره میانگین کل را داشتند، بر اساس یافته های پژوهش بیشترین درصد نگرش مثبت (39 درصد) در بازه سنی 35-30 سال و کمترین نیز در بازه سنی 45-40 سال وجود داشت، از نظر جنس نیز زنان بیشتر از مردان دارای نگرش مثبت به سالمندان بودند و بین میزان تحصیلات و نگرش مثبت به سالمندی ارتباط وجود داشت (pvalue£0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه، نگرش بیشتر پرستاران نسبت به سالمندی مثبت بود و بین سن، جنس، سطح تحصیلات با نگرش پرستاران ارتباط وجود داشت، از طرفی بین گذراندن دوره بازآموزی مراقبت های سالمندی و نگرش مثبت پرستاران نیز ارتباط وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 852

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 695 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    42-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    944
  • دانلود: 

    698
چکیده: 

مقدمه و هدف: تدریس، اقدامی هدف دار در فرآیند آموزش است که توسط استاد طراحی، اجرا و ارزشیابی می شود. یکی از موثرترین ترفندهای آموزشی که می تواند منجر به یادگیری موثر در دانشجویان شود، استفاده از مشارکت دانشجویان در تدریس است. پژوهش حاضر به تبیین پدیدارشناسی مشارکت دانشجو در تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین پرداخته است.روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی از نوع آنالیز محتوا است. ملاک انتخاب مشارکت کنندگان، داشتن سابقه تدریس حداقل 5 سال به عنوان عضو هیات علمی پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی بود. تعداد مشارکت کنندگان بر اساس معیار ذهنی اشباع داده ها از دیدگاه پژوهشگران 8 نفر بسنده شد. برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه های باز و نیمه ساختاریافته استفاده گردید. پس از کدگذاری واحدهای معنایی مضامین و زیرطبقات استخراج گردید.یافته ها: تحلیل مصاحبه ها ما را به سه مضمون اصلی«مهارت»، «قوانین و مقررات» و «شرایط» رهنمون ساخت. مضمون نخست به دو زیر طبقه«مهارت استاد» و «مهارت دانشجو» مجزا شد. طبقه «قوانین و مقررات» به دو زیر طبقه«قوانین ارزشیابی» و «مقررات آموزشی» تفکیک شد. «شرایط معنوی» و «شرایط فیزیکی»نیز زیر طبقات «شرایط» بودند.نتیجه گیری: اگرچه برخی عناصر تدریس مشارکتی قابل تغییر و تعدیل نیست، لیکن توجه به عناصر قابل تعدیل آن مورد توصیه پژوهشگران است. از سویی دیگر، لازم است نسبت به نیازهای آموزشی استادان و دانشجویان در زمینه دو مقوله اساسی در تدریس مشارکتی، «مهارت ارتباط موثر» و «مهارت بحث گروهی» اهتمام جدی صورت گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 698 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    54-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    656
  • دانلود: 

    705
چکیده: 

مقدمه و هدف: درس ایمنی شناسی پایه از جمله دروس علوم پایه می باشد که نیاز به تفکر و برقراری ارتباط بین مطالب ارایه شده دارد. روش تدریس بحث در گروه های کوچک به همراه ترسیم نقشه مفهومی که از روش های دانشجو- محور هستند و تاکنون در مورد درس ایمنی شناسی استفاده نشده است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر استفاده از روش تدریس «بحث بر روی نقشه مفهومی در گروه های کوچک» در میزان یادگیری ایمنی شناسی و میزان رضایت دانشجویان از این روش، انجام شد.روش ها: این مطالعه بر روی دانشجویان اتاق عمل در دو نیم سال متوالی در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام شد. به هر دو گروه ایمنی شناسی پایه به شکل سخنرانی ارایه شد. در گروه تلفیقی، سخنرانی و بحث بر روی نقشه مفهومی انجام گرفت. در پایان آزمون پایان ترم انجام و میزان رضایتمندی دانشجویان با پرسش نامه سنجیده شد.یافته ها: میانگین نمره پایان ترم گروه تدریس به روش تلفیقی نسبت به گروه تدریس به روش سخنرانی افزایش قابل توجهی نداشت. البته معدل گروه سخنرانی به میزان قابل توجهی بیشتر از معدل گروه تلفیقی بود. بررسی میانگین نمره پایان ترم پسران بین دو گروه پیشنهاد می کند که روش تلفیقی در مورد پسران کارآمدتر از دختران بوده است. نتایج نظرسنجی نشان می دهند که روش تدریس تلفیقی باعث افزایش انگیزه (84 درصد)، اشتیاق (92 درصد) و صمیمیت بین استاد و دانشجو (92 درصد) می شود.نتیجه گیری: بحث در گروه های کوچک با بهره گیری از ترسیم نقشه مفهومی همراه سخنرانی تاثیری بر عملکرد تحصیلی نداشته ولی باعث ایجاد اشتیاق، انگیزه و ارتباط بهتر بین دانشجویان و با استاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 656

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 705 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    70-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    792
  • دانلود: 

    575
چکیده: 

مقدمه و هدف: هر سیستم آموزشی باید دانشجویان را بر اساس نیازهای آینده آنان در حیطه کاری برای حضور در جامعه تربیت نماید. آموزش دادن به دانشجویان یکی از توانمندی های ضروری برای دستیاران به صورت کلی می باشد. این مطالعه با هدف ارزیابی وضعیت تدریس به کارآموزان و کارورزان پزشکی توسط دستیاران تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس طراحی گردیده است.روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی به ارزیابی وضعیت آموزش دادن 99 دستیار تخصصی در بخش های مختلف آموزشی دانشکده پزشکی بندرعباس به کارآموزان و کارورزان پزشکی پرداخته است. 125 کارآموز و کارورز به صورت تصادفی ساده در شش ماه اول سال 1392 انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه محقق ساخته شامل اطلاعات دموگرافیک و چهار حیطه نگرشی می باشد. داده های گردآوری شده به نرم افزار SPSS نسخه 20 وارد و با استفاده از آزمون های آمار توصیفی، آزمون t-test، آنالیز واریانس و همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در 94 پرسش نامه تکمیل شده از 125 پرسش نامه توزیع شده، میانگین امتیازات در بخش آموزش دانش تئوری و فرایند آموزش 435.9، در بخش توانمندی ها و مسوولیت 109.4، در بخش جو آموزشی 134.1 و در بخش مشکلات آموزشی 126.5 بوده است. در کل امتیازات هر چهار حیطه مدنظر نسبتا خوب بود و حدود 60 درصد حداکثر امتیاز ممکن در هر یک از حیطه ها داده شده بود. در بخش توانمندی ها و مسوولیت ها و مشکلات آموزشی بین گروه های مختلف بالینی در مطالعه اختلاف معنی دار بود.نتیجه گیری: با توجه به این که در این پژوهش بیشترین امتیاز در حیطه توانمندی ها و مسوولیت بود اکثر کارآموزان و کارورزان معتقدند که آموزش توسط دستیاران باعث کاهش خلا آموزشی می شود. پیشنهاد می شود در خصوص مواردی که کارآموزان و کارورزان باید یاد بگیرند، دستورالعمل یا برنامه ای تدوین شود و به دستیاران ارایه گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 792

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 575 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    80-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2357
  • دانلود: 

    1062
چکیده: 

مقدمه و هدف: دانش آموختگان رشته علوم آزمایشگاهی پس از فراغت از تحصیل، با انجام روش های رایج آزمایشات بالینی به ارتقای سلامت جامعه خدمت خواهند کرد. برای انجام این مهم دانشجویان فوق باید دانش و مهارت لازم را در دوره کارآموزی، کسب نمایند. مشکلات مختلفی باعث کاهش کارایی کارآموزی در عرصه دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی می شود. شناسایی و حل این مشکلات برای تقویت کارایی این واحد ضروری است. پژوهش حاضر با هدف تبیین تجارب مشکلات کارآموزی در عرصه دانشجویان علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با رویکرد کیفی انجام گرفت.روش ها: این پژوهش یک مطالعه با رویکرد کیفی و روش آنالیز محتوا است. در طی این پژوهش مجموعا 20 نفر از مدرسین، کارآموزان و فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی، شامل 14 نفر زن و 6 نفر مرد به صورت مبتنی بر هدف و با حداکثر تنوع انتخاب و وارد مطالعه شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری و با روش تحلیل محتوای قیاسی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: تجزیه و تحلیل یافته ها منجر به ظهور پنج درون مایه گردید که عبارت بودند از: ارزیابی سر فصل های کارآموزی، انتظارات از کارآموزی، انگیزه دانشجویان از حضور در کارآموزی، ارزشیابی دانشجو و مدیریت و برنامه ریزی کارآموزی.نتیجه گیری: طرح کارآموزی در عرصه اگر چه برای هدف ارتقای مهارت و استقلال دانشجو برای ارایه خدمات در بخش های مختلف آزمایشگاه مناسب است و دیدگاه کلی مربیان و دانشجویان نسبت به آن مثبت است، اما به نظر می رسد در اجرا، مشکلاتی دارد که باید مورد توجه مسوولین قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2357

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1062 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button