Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    9-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    692
  • دانلود: 

    602
چکیده: 

هدف از این مقاله ارزیابی کارایی شرکت های تولیدی ورزشی با رویکرد چابکی سازمانی بود. جامعه آماری تحقیق شامل شرکت های تولیدی ورزشی شهر مشهد به تعداد 26 مورد بود که به صورت روش تمام شمار به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق حاضر، توصیفی - تحلیلی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، میدانی - پیمایشی بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه چابکی سازمانی ویسی (1393) و دارای 70 سوال بر اساس مقیاس 5 ارزشی لیکرت بود. در این پژوهش از مدل ورودی محور به منظور ارزیابیکارایی استفاده شد و برای تجزیه وتحلیل داده ها نرم افزارهای SPSS، GAMS و DEA Frontier به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که تنها یازده شرکت بر اساس رویکردچابکی کارا بودند. همچنین نتایج آزمون تی تک نمونه ای با سطح خطای 5 درصد بیانگر وضعیت مطلوب چابکی در دو بعد پاسخگویی و شایستگی و وضعیت نامطلوب در ابعاد انعطاف پذیری و سرعت بود، به علاوه مشخص شد که توانمندسازها در هر دو بعد ساختاری و محتوایی وضعیت مطلوبی نداشتند. در پایان با توجه به عدم کارایی چابکی بیش از نیمی از تولیدکنندگان، دلایل ناکارایی، بررسی و راهکارهای بهبود برای ورودی ها و خروجی ها در قالب ابعاد چابکی سازمانی و توانمندسازها ارائه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 602 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    23-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    816
  • دانلود: 

    664
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان و مسوولان اماکن ورزشی منطقه 2 تهران، استادان مدیریت ورزشی و کارکنان اداره ورزش و جوانان شمال غرب تهران بود. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه ای طراحی شد که روایی سازه آن از طریق تحلیل عاملی و پایایی آن به روش کرونباخ (آلفا 0.81) تایید شد. پرسشنامه این پژوهش دارای 30 سوال بود، 10 سوال آن به ویژگی جمعیت شناسی پاسخگویان تعلق داشت و 20 سوال دیگر بر مبنای طیف پنج درجه ای برای سنجش عوامل موثر بر رفتار خرید مشتریان استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده های تحقیق با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و مدل آماری تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی انجام گرفت. بر مبنای یافته های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی، 5 عامل امکانات و تجهیزات، دسترسی، عوامل فرهنگی، عوامل اجتماعی و خدمات ویژه به عنوان عوامل موثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی شناسایی شدند. بر اساس نتایج آزمون دوجمله ای مشتریان اماکن ورزشی منطقه 2 تهران، امکانات و تجهیزات (94 درصد)، عامل دسترسی (90 درصد)، عوامل فرهنگی (98 درصد)، عوامل اجتماعی (86 درصد) و عامل تجهیزات ویژه (20 درصد) را مناسب ارزیابی می کنند (0.01>P).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 816

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 664 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    37-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    642
  • دانلود: 

    579
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر، طراحی مدل تاثیر گرایش به بازار بر وفاداری مشتریان با توجه به متغیر میانجی کیفیت خدمات بود. تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و روش گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری، مشتریان و کارکنان پارک های آبی کشور بودند که با نمونه گیری تصادفی طبقه ای 230 نفر از کارکنان و 250 نفر از مشتریان از شش پارک آبی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای با روایی محتوایی و صوری تاییدشده و پایایی 0.79، مصاحبه، مشاهده و مطالعه کتابخانه ای بود. روش تحلیل داده ها استفاده از معادلات ساختاری SEM از طریق نرم افزار AMOS نسخه 18 و SPSS نسخه 20 بود. یافته ها نشان داد تمامی ارزش های شاخص های برازش مدل در حد قابل قبول است و برازش مدل تایید می شود. یافته ها بیانگر آن بود که بازارگرایی بر وفاداری مشتریان به طور مستقیم تاثیر معنا داری ندارد، ولی بر کیفیت خدمات تاثیر معنا داری دارد. کیفیت خدمات نیز می تواند نقش واسطه را در ارتباط گرایش به بازار و رفتار مصرف کننده ایفا کند. به مدیران پارک های آبی پیشنهاد می شود ضمن تدوین راهبردهای بازاریابی در راستای اهداف به متغیر کیفیت خدمات و ارتقای آن توجه ویژه ای داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 642

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 579 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    51-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1209
  • دانلود: 

    668
چکیده: 

هدف از این پژوهش تحلیل و مدل سازی رویه های زمینه ساز و پیشگیر پرخاشگری تماشاگران در استادیوم های فوتبال کشور است. رویکرد غالب روش تحقیق از نوع همبستگی بود. از 5955 تماشاگر از تمامی تیم های لیگ برتری نظرخواهی شد (در اواسط نیم فصل دوم 94-93). ابزار اصلی پژوهش پرسشنامه محقق ساخته شامل چهار متغیر اصلی مدیریتی، عملکردی، زمینه ای و پرخاشگری بود (64 سوال) بود. ساخت پرسشنامه بر اساس مطالعه کتابخانه ای و مصاحبه با متخصصان صورت گرفت. روایی آن نیز از طریق نظر متخصصان (12 نفر) و تحلیل عاملی (شاخص برازش) و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (0.91) مطلوب ارزیابی شد. به منظور تحلیل یافته ها از آزمون فریدمن (نرم افزار SPSS)، مدل سازی معادلات ساختاری (نرم افزار Amos) و تحلیل مفهومی (الگو سیستمی) استفاده شد. تحلیل مسیر روابط بین متغیرها نشان داد که رویه مدیریتی به ترتیب با ضرایب 0.74، 0.66 و 0.55 بر رویه عملکردی، رویه زمینه ای و بروز پرخاشگری اثر معنا داری دارد. همچنین اثر رویه زمینه ای بر رویه عملکرد و بروز پرخاشگری به ترتیب با ضرایب 0.88 و 0.71 معنا دار به دست آمد. با توجه به یافته ها، پیشنهاد می شود سیستم های کنترل پرخاشگری تماشاگران در رویدادهای فوتبال نسبت به زمینه های رفتاری توجه پیامدنگر، به زمینه عملکردی توجه فرایندنگر و به زمینه مدیریتی توجه پیشایندنگر داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1209

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 668 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    69-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1622
  • دانلود: 

    1523
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر تبیین الگوی ارتباطی بین هوش هیجانی، هوش اجتماعی و هوش شناختی مدیران تربیت بدنی دانشگاه های ایران بود. جامعه آماری تحقیق مدیران تربیت بدنی دانشگاه های دولتی کشور به تعداد 90 نفر بود که همه آنها به طور کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق از سه پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ، هوش شناختی ریون و هوش اجتماعی سیلورا استفاده شد. روایی هر سه پرسشنامه به تایید ده تن از متخصصان رسید و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ به ترتیب 0.89، 0.91 و 0.90 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی مانند کولموگروف -اسمیرنوف، تی استودنت تک نمونه ای و معادلات ساختاری با کمک نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شد. یافته ها نشان داد بین هوش هیجانی و هوش شناختی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین هوش هیجانی و هوش اجتماعی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها ارتباط معناداری وجود دارد. بین هوش شناختی و هوش اجتماعی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین بین هوش هیجانی و هوش اجتماعی با هوش شناختی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها رابطه معناداری مشاهده شد و مدل ارتباطی آنها از برازش مطلوبی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1622

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1523 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    83-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2226
  • دانلود: 

    1380
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف شناسایی مشکلات موجود درس تربیت بدنی در مدارس شهر اصفهان و مقایسه دیدگاه مدیران، معلمان و کارشناسان انجام گرفته است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی است و به شیوه میدانی به مرحله اجرا در آمده است. جامعه پژوهش تمامی معلمان تربیت بدنی و مدیران و کارشناسان تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش کلیه مناطق شهر اصفهان بودند. گویه های تحقیق به وسیله تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی مشخص شده است. پایایی پرسشنامه به وسیله ضریب آلفای کرونباخ و به مقدار 0.863 محاسبه شده است. تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که بین دیدگاه مدیران، کارشناسان و معلمان تربیت بدنی درباره کیفیت درس تربیت بدنی مدارس تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج نشان داد که مشکلات مربوط به برنامه ریزی ناصحیح در درس تربیت بدنی مدارس، از جمله مهم ترین مشکلات درس تربیت بدنی و ورزش مدارس هستند. وزارت آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی منظم و توجه به واقعیت ها و کمبودهای موجود، برنامه ای بلندمدت برای توسعه درس تربیت بدنی در مدارس داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1380 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    95-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1146
  • دانلود: 

    860
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه شادی سازمانی با فرسودگی شغلی در کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان همدان بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان رسمی و غیررسمی ادارات ورزش و جوانان بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 105 نفر نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه شادمانی آکسفورد که توسط هیل و آرگیل (2002) منتشر شده و شامل 29 سوال با مقیاس پاسخگویی 5 گزینه ای لیکرت است و نیز پرسشنامه استاندارد فرسودگی شغلی مسلش و جاکسون (1981) ((MBI که شامل22 سوال است، استفاده شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ هر یک از پرسشنامه های شادی سازمانی و فرسودگی شغلی به ترتیب معادل 0.81 و 0.90 است. تجزیه وتحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، آزمون رگرسیون، تحلیل واریانس یکراهه و آزمون t مستقل) با استفاده از نرم افزار spss 20 انجام گرفت. توجه به شادی سازمانی و عوامل پدیدآورنده آن می تواند به جلوگیری از فرسودگی شغلی کارکنان کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1146

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 860 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button