هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی توسعه ی مهارت های کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی کشور بود. تحقیق حاضر توصیفی-تحلیلی و از نوع اکتشافی است که به صورت میدانی انجام گرفته است. جامعه ی آماری پژوهش شامل 2761 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بود که براساس جدول مورگان 338 نفر به صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه ی 28 سؤالی محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تأیید 15 تن از متخصصان مدیریت ورزشی رسید. پایایی آن نیز در مطالعه ی مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ 0/94 محاسبه شد. روایی سازه ی آن نیز در تحلیل عاملی تأیید شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد مهارت های محیطی، تخصصی، تجاری و مدیریتی در ارتقای کارآفرینی دانشجویان مدیریت کشور نقش دارند. همچنین شاخص های برازش مدل توسعه ی مهارت های کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی، همگی مطلوب و تأییدکننده مدل پژوهش هستند.