Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    9-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1680
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی با بازخورد 720 درجه بود. جامعه آماری پژوهش مدیران، معلمان تربیت بدنی و سایر دروس، مسوولان ورزش منطقه هفت آموزش و پرورش، مدیران و کارشناسان مسوول اداره ورزش و جوانان حوزه شمال شرق تهران، دانش آموزان 15 دبیرستان مقطع متوسطه دخترانه منطقه 7 تهران و والدین آنها، در مجموع به تعداد 6371 نفر بود. برای نمونه پژوهش از روش های کل شمار، هدفمند، تصادفی ساده و تصادفی – خوشه ای استفاده شد و 769 نفر انتخاب شدند. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی کشاورز و همکاران (1392) استفاده شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی ازجمله کولموگروف اسمیرنوف، تی تک گروهی، تی دو هتلینگ و آزمون تعقیبی LSD با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته ها حاکی از این است که بین عملکرد مرحله دوم و مرحله اول تفاوت آماری معناداری وجود دارد (0.05> P). مسوولان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سطح عملکرد معلمان تربیت بدنی و بهره ور کردن ساعات درس ورزش و تربیت بدنی باید از مدل های نوین ارزیابی عملکرد استفاده کنند که امکان ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی را از زوایای مختلف دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1680

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    23-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    746
  • دانلود: 

    539
چکیده: 

هدف از مطالعه حاضر، مقایسه مدیریت دانش مربیان و کیفیت ارائه خدمات از دیدگاه مشتریان در استخرهای سرپوشیده دولتی و خصوصی شهر اصفهان است. روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی است. نمونه ها شامل 308 مشتری در دو گروه استخرهای دولتی و خصوصی بود که با روش تصادفی انتخاب شدند. در این پژوهش از دو پرسشنامه کیفیت خدمات (سروکوال) و پرسشنامه محقق ساخته مدیریت دانش مربیان استفاده شده است. پرسشنامه سروکوال شامل پنج مولفه ملموسات، قابلیت اطمینان، پاسخ دهی، تضمین، و همدلی بود. در تحقیق حاضر، به منظور تعیین روایی پرسشنامه، از روایی محتوایی و صوری استفاده شد و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (0.86) به دست آمد. روایی پرسشنامه مدیریت دانش 0.71 و پایایی آن 0.86 به دست آمد. نتایج نشان می دهد میانگین نظرهای مشتریان در زمینه کیفیت ارائه خدمات استخرهای خصوصی بیشتر از استخرهای دولتی است. همچنین یافته ها نشان داد عملکرد استخرهای خصوصی در زمینه سه مولفه ملموسات، تضمین و پاسخگویی به طور معناداری بهتر از عملکرد استخرهای دولتی بود. به هرحال عملکرد استخرهای دولتی و خصوصی در مولفه های قابلیت اطمینان و همدلی اختلاف معناداری نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 746

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 539 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    33-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1462
  • دانلود: 

    960
چکیده: 

هدف این تحقیق، مقایسه لذت درک شده از فعالیت های بدنی اوقات فراغت در طبقات مختلف اجتماعی- اقتصادی جوانان شهر تهران بود. جامعه آماری پژوهش، جوانان 15 تا 24 ساله شهر تهران بودند. تعداد نمونه بر اساس فرمول حجم نمونه کوکران 384 نفر به دست آمد و نمونه گیری به روش ترکیبی انجام گرفت. به منظور جمع آوری اطلاعات لازم، پرسشنامه تعیین لذت درک شده از فعالیت های بدنی اوقات فراغت کندزیرسکی و کارلو (1991) و پرسشنامه وضعیت اجتماعی اقتصادی (SES) استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون های لوین، تحلیل واریانس و توکی) در نرم افزار spss استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تفاوت معناداری بین لذت درک شده از فعالیت بدنی اوقات فراغت در طبقات مختلف اقتصادی خانواده افراد و همچنین بین لذت درک شده از فعالیت بدنی اوقات فراغت افراد با سطح تحصیلات مختلف، وجود داشت. با توجه به نتایج تحقیق، به نظر می رسید افرادی که وضعیت اقتصادی مناسب تری داشتند، می توانستند در کلاس های ورزشی بیشتری حضور داشته باشند، زمان بیشتری را برای انجام دادن فعالیت های بدنی صرف کنند و لذت بیشتری ببرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1462

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 960 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    47-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1025
  • دانلود: 

    717
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی اثر کیفیت زندگی کاری و عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان اداره کل و ادارات ورزش و جوانان استان ایلام بود. بدین منظور از پرسشنامه های کیفیت زندگی کاری والتون (1973)، عدالت سازمانی کیم و لیونگ (2007)، و رفتار شهروندی سازمانی مکنزی و همکاران (1993) استفاده شد. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان اداره کل و ادارات ورزش و جوانان استان ایلام بود که 103 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. با توجه به نتایج، ابزارهای تحقیق از پایایی و روایی تشخیصی مطلوبی برخوردار بودند. برای شناسایی اثر متغیرهای تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. یافته ها نشان داد اثر کیفیت زندگی کاری بر رفتار شهروندی سازمانی، مثبت و معنا دار است و اثر عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی معنا دار نیست. همچنین این دو متغیر در مجموع 19 درصد از تغییرات رفتار شهروندی سازمانی را تبیین می کنند. با توجه به نتایج پیشنهاد می شود که سازمان ها از طریق بهبود برنامه های کیفیت زندگی کاری، کارکنان را برای رشد و بهبود رفتارهای شهروندی و توسعه مهارت های لازم در این زمینه تشویق کنند و تحت آموزش همه جانبه قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1025

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 717 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    57-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    569
  • دانلود: 

    181
چکیده: 

اندیشه های جدید مدیریت بر اثربخشی تاکید دارند و مسیر تحقق آن را رهبری خدمتگزار ذکر کرده اند. مطالعه حاضر به تحلیل روابط بین رهبری خدمتگزار و اثربخشی در کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران پرداخت. روش تحقیق توصیفی بود که در آن تحلیل روابط بر اساس مدل معادلات ساختاری انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل همه ذی نفعان کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران (هیات رئیسه و کارکنان، فدراسیون جانبازان و معلولان، فدراسیون نابینایان و کم بینایان) در سال 1394 و کاروان فرهنگی ورزشی اعزامی به بازی های پارالمپیک 2012 لندن بود. نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. روایی و پایایی پرسشنامه رهبری خدمتگزار پترسون (2003) و پرسشنامه محقق ساخته اثربخشی سازمانی تایید شد. 230 پرسشنامه توزیع و در نهایت، 207 پرسشنامه تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان داد مقادیر پارامتر مربوط به t بیانگر آن است که همه روابط مربوط به فرضیه ها معنادارند. در مدل تحقیق تمامی متغیرها دارای ضریب مسیر بزرگ تر از 0.4 بودند، که نشان دهنده تاثیر شایان توجه ابعاد مدیریت خدمتگزار بر اثربخشی سازمانی است. نتایج بر وجود رابطه ای قوی بین رهبری خدمتگزار و اثربخشی سازمانی دلالت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 569

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 181 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    69-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    797
  • دانلود: 

    556
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه منابع قدرت مربیان با فضای ترغیبی، تعهد و موفقیت ورزشی بوکسورهای نوجوان ایرانی بود. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری کلیه بوکسورهای حاضر در مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان ایران سال 1394 بود (296 بوکسور). جامعه به روش تمام شمار به عنوان نمونه درنظر گرفته شد. ابزار، پرسشنامه های استاندارد منابع قدرت سوسمان و دیپ (1989)، درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (1998)، تعهد ورزشی اسکانلان و همکاران (1993)، و جو انگیزشی سایفریز و همکاران (1992) بود. روایی را 10 نفر از متخصصان تایید کردند و پایایی با آلفای کرونباخ به ترتیب 0.72، 0.92، 0.93 و 0.86 تایید شد. برای تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی (k-s، فریدمن، همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه) استفاده شد. نتایج نشان داد قدرت تخصص در بین منابع قدرت دارای بالاترین میانگین رتبه ای (3.62) است. همچنین بین منابع قدرت اجبار و تخصص با موفقیت و تعهد ورزشی رابطه منفی معنا داری وجود داشت (0.05≥ P) و بین ابعاد فضای ترغیبی با موفقیت و تعهد رابطه معنا داری مشاهده شد (0.05≥ P). توصیه می شود مربیان از قدرت تخصص بیشتر از سایر منابع قدرت برای افزایش موفقیت و تعهد بوکسورهای نوجوان در فضای ترغیبی مناسب استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 797

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 556 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    79-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    586
  • دانلود: 

    520
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی ادراک دانشجویان دانشگاه های سبزوار از تاثیرات داوطلبی در رویدادهای ورزشی و غیرورزشی بود. پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام گرفت. نمونه آماری 400 نفر بود. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه میلر (2013) بود که تغییراتی اعمال و سوالاتی به آن اضافه شد. روایی صوری و محتوایی و روایی سازه پرسشنامه تایید شد. به منظور بررسی پایایی پرسشنامه نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد (a=0.885) برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون t و MANOVA و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ادراک دانشجویان داوطلب از تاثیرات داوطلبی، سرمایه اجتماعی و فیزیکی-اقتصادی در رویدادهای ورزشی و غیرورزشی تفاوت معنا داری وجود داشت، ولی در سرمایه فرهنگی و انسانی تفاوتی دیده نشد. جنسیت دانشجویان داوطلب بر سرمایه های انسانی، اجتماعی، فیزیکی-اقتصادی و فرهنگی تفاوت معنا داری نداشت. سن دانشجویان داوطلب در گروه رویدادهای ورزشی در سرمایه فیزیکی-اقتصادی و فرهنگی و در گروه غیرورزشی در سرمایه فیزیکی-اقتصادی تفاوت معنا داری داشت. فعالیت های داوطلبانه ورزشی تاثیرات بیشتری نسبت به فعالیت های داوطلبانه غیرورزشی دارد که احتمالا این مساله به دلیل ماهیت ورزش است. مدیران و برنامه ریزان با ایجاد فرصت هایی برای اجرای فعالیت های داوطلبی، باید رضایت داوطلبان از سنین و جنسیت های مختلف را جلب کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 586

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 520 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button