هدف این پژوهش رابطه بین ابعاد رهبری تحول آفرین و سازمان یاد گیرنده بود. روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه ی آماری پژوهش راکارشناسان جهاد کشاورزی استان اصفهان (215 نفر) تشکیل دادند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان [1] تعداد 136تن به عنوان نمونه آماری از طریق نمونه گیریت صادفی نسبی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسش نامه رهبری چند عاملی باس و آولیو (Bass & Avolio, 1994) و معروف به پرسش نامه MLQ[2] و پرسش نامه استاندارد ابعاد یادگیری سازمانی [3]DLOQ واتکینز و مارسیک (Watkins & Marsick, 1998) بود. بر اساس آزمون نمونه و محاسبه ضریب آلفا کرونباخ برای مولفه های سازمان یاد گیرنده، 92/0 α = و برای پرسش نامه رهبری تحول آفرین، 978/0α = به دست آمد. یافته های پژوهش نشان داد، وضعیت جهاد کشاورزی استان اصفهان ازحیث میزان رهبری تحول آفرین در سطح متوسط و میانگین نمره ارتقاء جهاد کشاورزی به سازمان یاد گیرنده نیز بالا تر از سطح متوسط است. نتایج حاصل از تحلیل همبستگی نشان داد، بین رهبری تحول آفرین و مولفه های سازمان یاد گیرنده و شاخص های آن ها رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد.