نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    1-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    292
  • دانلود: 

    261
چکیده: 

ازآنجایی که مشاغل کنونی به قدری پیچیده اند که بروز اشتباه در آن ها اجتناب ناپذیر است، اهمیت فهم یادگیری از اشتباه های سازمانی نیازی است دوچندان شده است. پژوهش حاضر با تاکید بر کیفیت زندگی کاری و توانمندسازی روان شناختی کارکنان به بررسی اثر اشاعه فرهنگ مدیریت اشتباه بر آن ها پرداخته است. جهت بررسی این اثرات در این پژوهش از روش تحلیلی – پیمایشی استفاده شده است. از جامعه آماری کلیه کارکنان برنامه ساز معاونت صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلا می ایران تعداد 200 نفر به عنوان نمونه بر اساس دسترسی حضورشان انتخاب شد. سپس پرسشنامه ای جهت جمع آوری داده های پژوهش تنظیم شد و داده های حاصل با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار داده است. نتایج حاکی از آن است که فرهنگ مدیریت اشتباه بر توانمندسازی روان شناختی برنامه ساز حوزه معاونت صدا تاثیر مثبت مستقیم داشته، ضمن اینکه کیفیت زندگی کاری آن ها بر این رابطه اثر میانجی نیز دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 261 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    29-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    489
  • دانلود: 

    251
چکیده: 

مطالعات گذشته نشان می دهند زمانی که رهبران، رهبری تحول آفرین سبز را اجرا می کنند، به طور مثبتی مسیولیت زیست محیطی شرکت را تحت تاثیر قرار می دهند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین سبز بر رفتارهای سبز کارکنان با نقش میانجی نگرش زیست محیطی در سازمان حفاظت محیط زیست استان ایلام در سال 1397 انجام گرفت. در این پژوهش 130 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسش نامه های رهبری تحول آفرین سبز، نگرش زیست محیطی و رفتار سبز استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smartpls2 انجام شده است. نتایج حاصل از آزمون مدل نشان دهنده برازش مناسب مدل می باشد. نتایج آزمون فرضیه ها نشان می دهد که رهبری تحول آفرین سبز بر نگرش زیست محیطی و رفتار سبز تاثیر مثبت و معناداری دارد، علاوه بر این، نقش میانجی نگرش زیست محیطی در رابطه میان رهبری تحول آفرین سبز و رفتار سبز تایید گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 489

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 251 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    53-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    496
  • دانلود: 

    464
چکیده: 

این پژوهش روایتی استعاری از طرد سازمانی عضوی از اعضای یک سازمان دولتی برای فهم و دریافتی عمیق از این پدیده رفتاری است. به این منظور، پس از شناسایی مشارکت کننده پژوهش مبتنی بر روش نمونه گیری نوعی، از ابزار مصاحبه برای گردآوری داده ها تا رسیدن به اشباع نظری استفاده شد. برای بازنویسی داستان از فرآیند سه مرحله ای رونویسی، بازرونویسی و بازگویی داستان با عنایت به مولفه های فضای سه بعدی ساختار روایتی (کنش متقابل، استمرار و وضعیت) استفاده شد. در ادامه، درون مایه ها شناسایی و کدگذاری شدند. بر اساس یافته های پژوهش، 6 رهگفت و استعاره های متناظر با آنها از خلال داده های پژوهش کشف و بازنمایی شدند که عبارت بودند از ورود به سازمان و نمونه گری بر پایه استعاره مرغ عشق، درخشش در سازمان و جلوه گری بر پایه استعاره مرغ چمن، تعارض در سازمان و ناسازش گری بر پایه استعاره مرغ سحر، افول در سازمان و نادیده گری بر پایه استعاره مرغ پربسته، طرد در سازمان و دورافکندگی بر پایه استعاره مرغ قفسی و فترت در سازمان و همزادی رامش گری و فرسایش گری بر پایه استعاره مرغ بی دل.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 496

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 464 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پهلوان صادق اعظم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    81-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    454
  • دانلود: 

    219
چکیده: 

یک سازمان پایدار سازمانی است که تحت شرایط پرفشار به طور عالی، ماموریت خود را ایفا نموده و انجام وظیفه می نماید. سازمان پایدار ظرفیت انطباق سریع با موقعیت های تازه و غیرمنتظره را دارد. هدف پژوهش حاضر اعتبارسنجی نشانگر ها و ابعاد پایداری سازمانی در دانشکده های مدیریت دانشگاه های دولتی تهران بود. پژوهش حاضر پیمایشی از نوع مقطعی و از لحاظ هدف یک پژوهش کاربردی است. جامعه پژوهش، کلیه اعضای هییت علمی گروه های آموزشی مختلف مدیریت از دانشکده های مدیریت دانشگاه های دولتی تهران و نمونه 226 عضو هییت علمی مدیریت با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای دومرحله ای و به صورت در دسترس و اجرا با ابزار استاندارد پایداری سازمانی و یک و سات کلیف (2001)، برای نخستین بار در ایران، در سال 1394 بود. پرسشنامه پایداری سازمانی روایی و پایایی مطلوبی ارایه داد. با توجه به ماهیت مطالعه، روش های تحلیل آماری، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و برازش الگو بود. یافته ها نشان داد سازه پایداری سازمانی شامل ابعاد حساسیت داشتن به عملکرد، دغدغه ذهنی با شکست، تعهد به انعطاف پذیری، تخصص گرایی و احترام به خبرگان، و عدم تمایل به ساده سازی تفاسیر است. نتایج بیانگر لزوم ایجاد فرهنگ امنیت، سیستمی با پاداش مشوق انگیز، توجه به نیروی جایگزین، پذیرش پدیده تغییر، توجه به انعطاف پذیری، تشویق خطرپذیری، تصمیم گیری، بهبود و استمرار آموزش، و توجه به اثرات ایجاد یک سازمان پایدار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 454

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 219 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    111-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    280
  • دانلود: 

    120
چکیده: 

همکاری های استراتژیک راهکار اثربخشی برای ارتقای توان رقابتی بنگاه های تجاری، به ویژه در میان شرکت های کوچک و متوسط تکنولوژی محور است، اما شکل گیری این همکاری ها بدون توجه به محیط نهادی امکان پذیر نیست. هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش رویکرد سیاسی از دیدگاه نظریه نهادی در شکل گیری همکاری های استراتژیک میان شرکت های تکنولوژی محور است. برای دستیابی به این هدف، داده های مورد نیاز بر اساس منطق نمونه گیری تصادفی ساده و از نمونه ای به حجم 308 نفر از مدیران ارشد و اعضای هییت مدیره شرکت های تکنولوژی محور فعال در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد سراسر کشور گردآوری شده اند و نقش رویکرد سیاسی در شکل گیری همکاری های استراتژیک از منظر چهار وجه نظام حقوقی، نظام مالی، نظام ارزشی و اعتماد به روش تحلیل عاملی و مدل های رگرسیون چندگانه مورد ارزیابی قرار گرفته است. یافته های پژوهش حاضر بر مبنای نظریه نهادی تبیین روشنی از نقش رویکرد سیاسی در شکل گیری همکاری های استراتژیک فراهم می کند و نشان می دهد مهارت های برگرفته از رویکرد سیاسی بیشترین میزان تاثیرگذاری در شکل گیری همکاری های استراتژیک را از منظر نظام مالی و نظام حقوقی دارد. به علاوه، نتایج همراستا با پیشینه نظری بیانگر اهمیت توسعه زیرساخت های نهادی در هر چهار وجه، به ویژه نظام مالی و نظام حقوقی، برای تسهیل شکل گیری همکاری های استراتژیک و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 280

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 120 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    141-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    596
  • دانلود: 

    680
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین داستان سرایی و موفقیت سازمانی با نقش میانجی همدلی سازمانی در بیمارستان های دولتی شیراز انجام شده است که به نوعی از پژوهش های توصیفی و از نوع همبستگی محسوب می شود، جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان بیمارستان های دولتی شیراز مشتمل بر 2600 نفر بود که از طریق فرمول کوکران حجم نمونه ای برابر 335 نفر احصا گردید، ابزار اندازه گیری داده ها شامل سه پرسشنامه داستان سرایی سازمانی مقدسان (1394)، موفقیت سازمانی مقیمی (1388) و پرسشنامه همدلی سازمانی از ژندا و لودیس (2008) بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بین نمونه آماری توزیع گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و Amos استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که داستان سرایی با ضریب 46/0 تاثیر مثبت و معناداری بر موفقیت های سازمانی بیمارستان های دولتی شیراز دارد، داستان سرایی با ضریب 27/0 تاثیر مثبت و معناداری بر همدلی سازمانی دارد، همچنین همدلی سازمانی با ضریب 29/0 بر موفقیت سازمانی کارکنان بیمارستان های دولتی شیراز تاثیر مثبت دارد که بر این اساس پیشنهاد می شود مدیران داستان هایی را برای ارایه انتخاب کنند که جو همدلی بین کارکنان و به تبع آن موفقیت سازمانی را افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 596

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 680 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    157-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    315
  • دانلود: 

    116
چکیده: 

شکست 70 درصدی تغییرات سازمانی و لزوم سازمان های امروزی به تغییرات روزافزون، بسیاری از محققان را به این موضوع سوق داده است که دلایل شکست چیست و چه چیزی منجر به موفقیت تغییرات در سازمان می شود. با توجه به این که اقدامات و کارهایی که رهبران در اجرای تغییرات انجام می دهند، موفقیت یا شکست آن تغییر را تحت تاثیر قرار می دهد، از این رو هدف تحقیق حاضر شناسایی و ارایه مدل اقدامات رهبران اثربخش در اجرای موفق برنامه های تغییر و سنجش مدل استخراج شده می باشد. در این راستا، تحقیق از استراتژی ترکیبی بهره گرفت. به منظور جمع آوری داده ها در بخش کیفی، از مصاحبه های نیمه ساختاریافته استفاده شد و با استفاده از نمونه گیری گلوله برفی با 17 نفر از مدیران این صنعت داده های لازم گردآوری و تحلیل شد. استراتژی تحلیل محتوا در این مرحله مورد استفاده قرار گرفت. در بخش کمی، پرسشنامه ای طراحی و در بین 192 نفر از کارکنان صنعت قطعه سازی خودرو قرار گرفت و اعتبار نتایج مرحله کیفی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت. حاصل نهایی تحلیل داده های گردآوری شده در قالب یک مدل ارایه شد. نتایج نشان داد که اقدامات رهبران تغییر در دو حوزه کلی اقدامات انسان محور (5 اقدام) و اقدامات سازمان محور (10 اقدام) طبقه بندی می شوند. این مدل مجموعه اقداماتی که یک رهبر تغییر می کوشد تا برنامه های تغییر را با موفقیت به انجام برساند را با توجه به شرایط محیطی تبیین می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 315

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 116 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    185-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    628
  • دانلود: 

    729
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تعهد سازمانی، تعهد شغلی و روابط اجتماعی در مکان کاری با آمادگی برای تغییر در کارکنان است. روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع تحلیل مسیر است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، 184 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. جهت برآورد حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد. برای گردآوری داده های پژوهش از چهار پرسشنامه استاندارد، تعهد سازمانی، تعهد شغلی، روابط اجتماعی در مکان کاری و آمادگی برای تغییر استفاده شد. برای بررسی روایی پرسشنامه ها از نظرات متخصصان مدیریت و علوم تربیتی بهره گرفته شد. و برای پایایی پرسشنامه نیز از ضریب آلفای کرونباخ بهره گرفته شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL تحلیل شدند. نتایج نشان داد که اثر تعهد سازمانی، تعهد شغلی و روابط اجتماعی بر آمادگی برای تغییر در میان کارکنان مثبت و معنی دار بود. درنتیجه از عواملی که می بایست در راستای افزایش آمادگی برای تغییر کارکنان مورد توجه مدیران دانشگاه قرار گیرد تعهد سازمانی، تعهد شغلی و روابط اجتماعی مکان کاری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 628

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 729 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    207-226
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    451
  • دانلود: 

    541
چکیده: 

از گذشته تاکنون پدیده طفره روی اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر بر کاهش کارایی تیم ها مورد مطالعه قرارگرفته است. هدف اصلی این پژوهش مطالعه تاثیر طفره روی اجتماعی بر عملکرد تیمی در شرکت های واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بوده است. به علاوه، پژوهش حاضر به نقش میانجی سرمایه اجتماعی تیمی در این رابطه می پردازد. فلسفه این پژوهش اثبات باوری، رویکرد آن قیاسی و استراتژی آن پیمایش است. بدین منظور و پس از مرور ادبیات و طراحی مدل مفهومی، پرسشنامه ای مشتمل بر 23 سنجه به پاسخ دهندگان ارایه شد. جامعه آماری تحقیق حاضر را تیم های مستقر در شرکت های واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تشکیل می دهد که از بین آنها 124 تیم به عنوان نمونه انتخاب شده اند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بر اساس نظر متخصصان و استفاده از پرسشنامه استاندارد و روایی سازه نیز بر اساس تحلیل عاملی تاییدی تایید شد. پایایی از مجرای آزمون های آلفای کرونباخ، پایایی مرکب و میانگین واریانس استخراج شده تایید شد. سپس، داده های گردآوری شده به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس و از طریق ماتریس همبستگی، آزمون معادلات ساختاری و آزمون برازش مدل مورد تحلیل قرار گرفتند. درنهایت، مشخص شد که طفره روی اجتماعی بر عملکرد تیم های دانش بنیان موثر است. همچنین سرمایه اجتماعی در رابطه میان طفره روی اجتماعی و عملکرد تیمی نقش میانجی ایفا می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 541 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    227-246
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    253
  • دانلود: 

    475
چکیده: 

شرکت های توزیع مواد مصرفی نقشی انکار نشدنی در تامین نیازهای سازمانی دارند و می توانند با حضور موثر خود در زمینه برتری یک صنعت تلاش کنند و گاه ممکن است با عدم حضور موثر و موفق خود، زمینه های خسارت به تک تک اعضای یک جامعه را فراهم نماید. پژوهش حاضر براساس هدف از نوع کاربردی است و بر اساس ماهیت و نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل عوامل فروش در شرکت های توزیع مواد مصرفی شهر سنندج که 953 نفر است و تعداد 274 نفر به عنوان نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعیین و انتخاب شد. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه های استاندارد می باشد که پرسشنامه حاضر از لحاظ روایی به تایید اساتید صاحب نظر این امر رسیده و از لحاظ پایایی با ضریب آلفای کرونباخ 90/0 مورد تایید قرار گرفت و فرضیه های پژوهش با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری بررسی شد. نتایج نشان داد عدالت سازمانی بر عملکرد و بهبود هزینه روابط خریدار و فروشنده اثر مثبت و معناداری دارد؛ اما اثر عدالت بر عملکرد کارکنان بیش از اثر آن بر بهبود هزینه روابط خریدار و فروشنده است. همچنین به ترتیب اثر عدالت مراوده ای، سپس عدالت رویه ای و در انتها عدالت توزیعی بر عملکرد کارکنان و بهبود هزینه روابط بین خریدار و عرضه کننده اثرگذاراست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 253

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 475 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نیک پور امین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    247-268
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    458
  • دانلود: 

    547
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر تسهیم دانش بر بالندگی سازمانی با توجه به نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان است. پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است که به روش پیمایشی انجام شده است. هم چنین این پژوهش از نظر هدف، توسعه ای-کاربردی است. جامعه آماری پژوهش، شامل کارکنان شعب تامین اجتماعی شهر کرمان بوده و تعداد 136 نفر با استفاده از فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده، پرسشنامه های تسهیم دانش، خودکارآمدی کارکنان و بالندگی سازمانی هستند که روایی محتوایی و سازه این پرسشنامه ها و همچنین پایایی آن ها با استفاده از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است. به منظور آزمون فرضیه ها، از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شده است. یافته های پژوهش ضمن تایید الگوی پیشنهادی، نشان داد که تسهیم دانش و خودکارآمدی کارکنان بر بالندگی سازمانی تاثیر مثبت می گذارند. هم چنین، اثر میانجی گری خودکارآمدی کارکنان در رابطه بین تسهیم دانش و بالندگی سازمانی مورد تایید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 458

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 547 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    269-294
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    333
  • دانلود: 

    156
چکیده: 

در مورد اهمیت مذاکره در امور مختلف مدیریتی تحقیقات متعدد و متنوعی انجام شده است؛ اما به نظر می رسد مشکلی که مدیران امروزی با آن دست به گریبان هستند ناشی از عدم شناخت مذاکره یا ندانستن ماهیت آن نیست بلکه از شیوه به کارگیری آن ناشی می شود. هدف اصلی مقاله پیش رو این است که ادراک مدیران از مذاکرات حضوری بین سازمانی چیست و این مسیله چه تاثیری بر ارتباطات بین فردی آن ها دارد. روش تحقیق پژوهش پیش رو، پدیدارنگاری بوده و روش گردآوری داده ها مبتنی بر استفاده از منابع کتابخانه ای و روش میدانی است. برای تحلیل داده ها از انواع شیوه ها استفاده شده که در سه مرحله کدگذاری، تعیین طبقات توصیفی و شکل دادن فضای خروجی به کار گرفته شده اند. جامعه آماری تحقیق حاضر، مدیران بازاریابی خبره در کارخانجات تولیدی شهرک صنعتی توس شهر مشهد بوده و از روش نمونه گیری غیر احتمالی هدفمند استفاده شده است. مشارکت کنندگان پژوهش 63 نفر بوده اند. برای تشکیل فضای نتیجه، روش سلسله مراتبی به کار گرفته شد و طبقات وصفی شش گانه که هر یک نشان دهنده مفهوم خاصی از پدیده مذاکره در ارتباطات سازمانی بود به ترتیب پیچیدگی مرتب و به یکدیگر مرتبط گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 156 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 22)
  • صفحات: 

    295-322
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    427
  • دانلود: 

    322
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های رهبری تحولی و خدمتگذار با کارآفرینی سازمانی با نقش میانجیگری فراموشی سازمانی می باشد. جامعه پژوهش شامل کلیه مدیران و کارکنان دانشگاه شیراز بود که با استفاده از جدول مورگان و از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی، 288 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل چهار پرسشنامه؛ سبک رهبری تحول آفرین، سبک رهبری خدمتگذار، پرسشنامه فراموشی سازمانی و پرسشنامه کارآفرینی سازمانی بود که پس از محاسبه روایی وپایایی این ابزار، بین نمونه کارکنان و مدیران توزیع و جمع آوری گردید. نتایج پژوهش نشان داد که: بین سبک رهبری تحولی و سبک رهبری خدمتگذار مدیران، فراموشی سازمانی و کارآفرینی سازمانی کارکنان رابطه معنادار وجود دارد. تحلیل مسیر برای تعیین سهم میانجیگری فراموشی سازمانی نشان داد که فراموشی سازمانی نقش میانجیگری برای سبک رهبری تحولی ایفا نمی کند، اما میانجیگری مکمل بین سبک رهبری خدمتگذار و کارآفرینی سازمانی کارکنان می باشد. شاخص های کلی برازش نیز نشان دهنده تناسب مدل اجرا شده داشت. به طور کلی می توان گفت سبک رهبری تحولی و خدمتگذار مدیران دانشگاه شیراز، پیش بینی کننده مثبت و معنادار کارآفرینی سازمانی کارکنان دانشگاه، سبک رهبری تحولی مدیران دانشگاه شیراز، پیش بینی کننده مثبت و غیرمعنادار و سبک رهبری خدمتگذار مدیران دانشگاه، پیش بینی کننده مثبت و معنادار فراموشی سازمانی کارکنان دانشگاه بوده و همچنین سبک رهبری خدمتگذار هم به طور مستقیم و هم با میانجیگری فراموشی سازمانی به طور غیر مستقیم پیش بینی کننده کارآفرینی سازمانی کارکنان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 427

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 322 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0