Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    246
  • دانلود: 

    538
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، سنجش کیفیت و میزان برخورداری زنان از سیستم حمل ونقل عمومی (اتوبوس) در دو حوزه جنوب غربی و شمال شرقی شهر مشهد است. ازاین رو در این پژوهش، با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی و روش بهترین-بدترین به بررسی سنجش کیفیت سیستم حمل ونقل عمومی (اتوبوس) در دو حوزه جنوب غربی و شمال شرقی شهر مشهد جهت برخورداری زنان از آن، پرداخته شده است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی است. اطلاعات و داده ها، از طریق مطالعات میدانی با ابزار پرسش نامه از میان مخاطبان سیستم حمل ونقل عمومی (اتوبوس) در این دو حوزهو اطلاعات و آمارهای کتابخانه ای و اسنادی به دست آمده است. نتایج حاکی از آن است حوزه جنوب غربی (مناطق برخوردار) که شامل دو منطقه 11و 9 است با وزن 716/0 از کیفیت و میزان برخورداری بالاتری نسبت به حوزه شمال شرقی (مناطق کم برخوردار) که شامل مناطق 2، 3، 4، 5 و 6 است، برخوردار است. وزن حوزه شمال شرقی 284/0 است. این وزن نشان از سیستم اتوبوس رانی ضعیف در این حوزه دارد و کیفیت و میزان برخورداری زنان ازسیستم حمل ونقل شهری در این نواحی بسیار پایین است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 246

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 538 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    23-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    429
  • دانلود: 

    575
چکیده: 

سازمان پلیس همچون بسیاری از سازمان ها، وابسته به نیروی انسانی کارآمد و توانا می باشد. ماهیت کار پلیسی و قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا نیروی انسانی کارآمدی را می طلبد. هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل موثر برکارآیی منابع انسانی پلیس راه و راهور غرب استان تهران است. تحقیق حاضر از نظر ماهیت و هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها، توصیفی-تحلیلی است و به شیوه پیمایشی خواهد بود. روش جمع آوری اطلاعات در زمینه ادبیات تحقیق، کتابخانه ای و روش جمع آوری داده ها به منظور پاسخگویی به سوالات تحقیق، استفاده از ابزار پرسش نامه است. جامعه آماری این پژوهش، شامل مدیران و کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. حجم نمونه براساس فرمول کوکران به تعداد 196 نفر انتخاب شد. در تحقیق حاضر بررسی متغیرهای جمعیت شناختی با استفاده از آمار توصیفی و در آمار استنباطی از روش تحلیل رگرسیون خطی چند متغیره و ضریب همبستگی پیرسون استفاده می شود. به منظور سنجش روایی پرسش نامه های تحقیق از روش اعتبار محتوایی صوری استفاده شد. برای سنجش پایایی پرسش نامه تحقیق حاضر از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار 811/0 به دست آمد. ضریب همبستگی 5 متغیر مستقل انگیزش، فرهنگ سازمانی، شیوه فرماندهی، توانمندسازی و شرایط محیطی به ترتیب عبارتند از: 859/0، 815/0، 870/0، 820/0 و 833/0 و سطح معناداری آنها به ترتیب عبارتند از: 028/0، 048/0، 024/0، 046/0 و 039/0 که نشان دهنده ضریب همبستگی، تاثیر و ارتباطی قوی بین متغیرهای مستقل فوق و متغیر وابسته کارآیی است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که 5 متغیر مستقل انگیزش، فرهنگ سازمانی، شیوه فرماندهی، توانمندسازی و شرایط محیطی تاثیرگذاری زیادی بر کارآیی پرسنل راه و راهور غرب استان تهران دارد. و سه متغیر شیوه فرماندهی، انگیزه و شرایط محیطی به ترتیب با ضریب همبستگی 870/0، 859/0 و 833/0 و ضریب تعیین 757/0، 738/0 و 694/0 بیشترین همبستگی و تاثیرگذاری را داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 429

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 575 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    47-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    332
  • دانلود: 

    573
چکیده: 

حمل ونقل درون شهری یکی از عناصر اصلی سامانه شهری است که دسترسی شهروندان را به کاربری ها و موقعیت های مختلف شهر مهیا می سازد. از دیدگاه مهندسان ترافیک، قطار شهری به عنوان نوعی از حمل ونقل شهری در اولویت درجه یک راه کارهای بهبود وضعیت تردد و کاهش تاخیرات محسوب می شود که می تواند تاثیرات مثبت و منفی بر محیط شهری و شاخص های تعیین کننده کیفیت آن داشته باشد. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی آثار احداث سامانه ریلی درون شهری (خط یک) بر کیفیت محیط شهر شیراز انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش های گردآوری داده های کمی، توصیفی-تحلیلی است. شیوه گردآوری داده ها مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای-اسنادی و میدانی است که در بخش میدانی از ابزار پرسش نامه بهره گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش، کلیه استفاده کنندگان از متروی شهری شهر شیراز بوده اند که حجم نمونه 150 نفر تعیین شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد احداث قطار شهری منجر به آسایش اجتماعی و روانی، افزایش ایمنی و امنیت، افزایش سرعت جابه جایی مسافران، افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر و افزایش عدالت اجتماعی، کاهش هزینه سفر، افزایش اعتماد به انجام فعالیت های تجاری، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی و کاهش استفاده از انرژی، دسترسی آسان، اثرات کاربری و اشغال زمین در محدوده مورد مطالعه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 332

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 573 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    73-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    454
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

از میان شرایط محیطی که ایمنی حمل ونقل را تحت تاثیر قرار می دهند می توان به نقش پدیده های جوی هم چون بارندگی، باد، مه و گرد و غبار اشاره کرد. در این تحقیق، هدف، بررسی تاثیر گرد و غبار بر تصادفات جاده ای است. از روش اسنادی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. برای این کار، با استفاده از آمار موجود در سازمان هواشناسی، روزهای وقوع گرد و غبار که فاصله دید را به کمتر از 500 متر کاهش داده بود، مشخص شد. سپس آمار تصادفات در روزهای وقوع گرد و غبار با آمار تصادفات در روزهای قبل و روزهای بعد از وقوع گرد و غبار مقایسه شد و به صورت توصیفی و استنباطی تحلیل شده است. مقایسه آمار تصادفات در روزهای وقوع گرد و غبار با روزهای دیگر نشان داد که وقوع گرد و غبار در افزایش تعداد تصادفات موثر است. هم چنین گرد و غبار بر علت تامه تصادفات نیز تاثیر دارد و باعث افزایش تصادفات به علت عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمینه می شود. هم چنین مشخص شد که در شرایط گرد و غبار، تصادفات موتورسیکلت ها کاهش و واژگونی وسایل نقلیه سبک نسبت به روزهای عادی افزایش می یابد. با توجه به اثبات تاثیر نامطلوب وقوع گرد و غبار بر تصادفات جاده ای، با ارایه آموزش های لازم مربوط به رانندگی در شرایط گرد و غبار و آمادگی بیشتر پلیس راهنمایی و رانندگی و اورژانس می توان اثرات نامطلوب گردوغبار بر تصادفات را کاهش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 454

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    99-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    321
  • دانلود: 

    625
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش های غیررسمی بر یادگیری مفاهیم حمل ونقل و ترافیک در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه 2 شهر ری در سال تحصیلی 99-98 انجام شد تا با استفاده از آموزش های غیررسمی، زمینه ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در جامعه را افزایش دهد. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی و با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه 2 شهر ری بود که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تصادفی، تعداد 120 نفر از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی انتخاب و در دو گروه آزمایش (30 نفر دختر و 30 نفر پسر) و گواه (30 نفر دختر و 30 نفر پسر) قرار گرفتند. گروه آزمایش در طی یک ماه و هشت جلسه تحت برنامه مداخله قرار گرفتند. ابزار پژوهش حاضر، پرسش نامه محقق ساخته دارای روایی و پایایی (آلفای کرونباخ 86/0) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و آزمون ناپارامتریک من ویتنی و کروسکال والیس در سطح معناداری (05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 321

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 625 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    127-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    609
  • دانلود: 

    805
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی علل موثر بر تصادفات جاده ای است تا عوامل اصلی تاثیرگذار در بروز آنها تعیین و همبستگی برخی ازعوامل اصلی بررسی گردد. سیوالات تحقیق: اصلی ترین علل تصادفات جاده ای در ایران چیست؟ آیا شرایط جوی در بروز تصادفات جاده ای نقش اساسی دارند؟ آیا نوع معابر و جاده ها و راه ها در بروز تصادفات جاده ای نقش آفرین هستند؟ و سه فرضیه بین نوع معبر و نوع تصادفات جاده ای ارتباط معناداری وجود دارد. بین نوع معابر و شرایط جوی در بروز تصادفات جاده ای ارتباط معناداری وجود دارد. بین شرایط جوی و نوع تصادفات ارتباط معناداری وجود دارد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ زمان مقطعی (1394-1398) است. روش توصیفی-تحلیلی است. گردآوری داده ها از بانک داده های پلیس راهور در جاده های شمال غربی اطراف پایتخت (تهران) و مطالعات کتابخانه ای است، و داده ها بوسیله نرم افزار داده کاوی تبلیو، اکسل و SPSS تحلیل شده اند. یافته ها فرض صفر همه فرضیه ها تایید شد و فقط بین وقوع تصادفات و شرایط جوی ارتباط معنادارنبود، اما شرایط جوی برشدت تصادفات موثر بود. نتایج حاصل از داده ها نشان داد که اصلی ترین علت تصادفات جاده ای عامل انسانی و عدم توه به جلواست، ولی شرایط جوی به عنوان عامل اصلی وقوع تصادفات مطرح نیستند ولی تشدید تصادفات را درپی خواهند داشت، و معابر راه ها در وقوع تصادفات و شدت آنها موثرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 609

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 805 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button