یکی از الزامات عصر اطلاعات، چابکی در صنایع تولیدی است. رسالت فن آورهایی تولیدی نوین منسوخ سازی روش های و تکنو لوژی های فعلی ست. ضرورت و اهمیت چابکی سازی در اکثر صنایع در پاسخ گویی به خواسته و نیاز جدید مشتریان, تغییرات روزا فزون بازار در رابطه با محصولات و خدمات جدید در یک بخش زمانی کوتاه مشهودست. بنابراین هدف پژوهش حاضر به منظور شناسایی و رتبه بندی شاخص های مهم در چابکی سازی زنجیره تامین در صنعت تولیدی قطعات خودروسازی در استان تهران و ارائه راهکاری عملی برای افزایش کسب مزیت رقابتی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه پیمایشی می باشد. روش جمع آوری داده های به طور کتابخانه ای، مراجع داخلی و لاتین است. جامعه آماری شامل 120 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد تولیدی در استان تهران می باشند و و ابزار اندازه گیری تحقیق، پرسشنامه ای محقق ساخته در مقیاس لیکرت با بازه (1-5) بوده و در این تحقیق، از روش نمونه گیری تصادفی ساده به منظور انتخاب آزمودنی ها استفاده شده است. جهت تعیین روایی پرسشنامه، حجم نمونه اولیه شامل 30 نفر با بهره گیری از نظرات متخصصان می باشد و برای تعیین مقدار پایایی از آلفای کرونباخ با استفاده از اس پی اس اس محاسبه گردیده و مقدار آلفای کرونباخ بیشتر از 87/0 می باشد برای تجزیه و تحلیل داده های از فرایند تحلیل شبکه ای و ویکور استفاده شده تا روابط درونی بین شاخص ها مشخص گردد تا تاثیر گذاری و رتبه بندی آن ها تعیین شود یافته های حاصله گویای آن است که شاخص پیچیدگی فرایند و تقاضای بازار نسبت به سایر عوامل در بالاترین اولویت قرار دارند. نتایج نشان می دهد مدیران قادرند تمرکز لازم را بر روی شاخص های مهم داشته باشند تا در هنگام مواجه با مشکلات و احتمال وقوع ورشکستگی اقدام لازم را نمایند.