Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    68
  • صفحات: 

    1-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    380
  • دانلود: 

    282
چکیده: 

در این مقاله عوامل و متغیرهایی که باعث ایجاد بروز مشکلاتی در فرآیند نظام تعیین تکلیف اقلام بلا استفاده در سازمان مورد مطالعه شده اند، شناسایی و با اولویت بندی و ارائه پیشنهاداتی در جهت کاهش آنها و بهبود فرآیند، باعث ارتقای کمی و کیفی سیستم مذکور اقدام می گردد، معرفی شده اند. این تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی بوده و در زمره تحقیقات کاربردی قرار دارد و روش آن پیمایشی است. برای جمع آوری اطلاعات میدانی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد آسیب های ساختار و سازمان، فرایندها و نیز روش های تعیین تکلیف سازمان از 114 نفر از مسئولان، کارشناسان و خبرگان مورد تحقیق قرار گرفت. نتایج نشان داد که استفاده کارکنان شاغل در تعیین تکلیف از دوره های تخصصی ویژه در داخل و خارج از سازمان، ارتقای میزان تحصیلات کارکنان سیستم تعیین تکلیف، استفاده از ابزار و تجهیزات روزآمد و پیشرفته، دقت لازم و کافی مسئولین در نگهداری بهینه اقلام بلااستفاده تا تعیین تکلیف نهایی، مدیریت صحیح به منظور استفاده بهینه از فضای موجود در بارگیری و تخلیه اقلام، تعمیر، بازسازی و بهینه سازی به منظور تحقق عمر انقلابی اقلام و هماهنگی لازم بین فرماندهی و مسئولین رده در روند واگذاری اقلام به رده های دیگر دارای آسیب می باشد که در انتها پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت سازمان ارائه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 380

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 282 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    68
  • صفحات: 

    35-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    623
  • دانلود: 

    701
چکیده: 

این مطالعه باهدف آسیب شناسی سیستم انبارداری اقلام آماد همگانی در یک واحد صنعتی دفاعی بر اساس الگوی سه شاخگیانجام گرفته است. لذا ازنظر نتیجه، یک تحقیق کاربردی، ازنظر هدف از نوع تحقیقات توصیفی و ازنظر زمان جزو تحقیقات مقطعی می باشد. پس از مطالعه پیشینه موضوع و بررسی الگوهای موجود و شکل گیری چهارچوب نظری، متغیرهای مهم تحقیق شناسایی و مدل مفهومی و فرضیات تحقیق مشخص گردید. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید؛ که روایی محتوای آن توسط خبرگان تاییدشده و ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه نیز برای سنجش پایایی محاسبه شد. نمونه موردمطالعه در این تحقیق شامل 127 نفر از کارکنان آمادی شاغل در واحد صنعتی دفاعی بود، که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. نتیجه آزمون فرضیات تحقیق به کمک آزمون تی تک نمونه ای و فریدمن نشان دهنده مناسب بودن وضعیت عوامل ساختاری و نامناسب بودن وضعیت عوامل رفتاری و زمینه ای می باشد. مهم ترین آسیب عوامل ساختاری شامل پیچیدگی سازمانی شناخته شد. مهم ترین آسیب عوامل زمینه ای شامل فرهنگ سازمانی، منزلت و اعتبار، فناوری و عملکرد گذشته و مهم ترین آسیب عوامل رفتاری نیز مدیریت و رهبری، سیستم اطلاعات، جذب، جامعه پذیری، آموزش، حفظ و نگهداشت، ارزیابی عملکرد، به کارگیری و رسیدگی به شکایات می باشد. درنهایت بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد ها و راه کارهایی به مدیران و محققان بعدی پیشنهاد گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 623

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 701 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    68
  • صفحات: 

    57-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1072
  • دانلود: 

    690
چکیده: 

بدون تردید یکی از ابزارهای قدرتمند در مدیریت دانش، سامانه نت مکانیزه نگهداری و تعمیرات (CMMS) می باشد که با ایجاد بستر ثبت و مستندسازی داده ها، امکان تولید اطلاعات و دانش را بوجود می آورد تا در نهایت با گسترش این دانش از تکرار خرابی ها جلوگیری به عمل آید. سامانه CMMS بصورت آزمایشی بر روی موتورهای برون نصب دریایی بنزینی بصورت محدود به اجرا درآمد تا نتایج آن برای تصمیم گیری های بعدی مشخص تر شود. در این مقاله ابتدا سامانه تعمیر و نگهداری CMMS معرفی شده و سپس مراحل پیاده سازی آن شرح داده می شود. سپس با ارائه رویه تعمیر موتور برون نصب دریایی، وضعیت خرابی موتورهای برون نصب دریایی ارزیابی و علل آنها ریشه یابی می شود. نتایج نشان می دهد که دو عامل ورود آب به داخل موتور و گرفتگی مسیر خنک کاری به علت عدم اجرای فرآیند بهینه شیرین شویی موتورها حدود 70 درصد علل خرابی موتورها را بخود اختصاص می دهد که نسبتا با قانون پارتو مطابقت دارد. درنهایت ارائه روش های پیشگیری فنی به همراه آموزش باعث شد که متوسط عمر موتورها بیش از درصد 350 افزایش داده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1072

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 690 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    68
  • صفحات: 

    73-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    770
  • دانلود: 

    717
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل درون سازمانی موثر بر مدیریت زنجیره تامین سبز با تکنیک دیمتل فازی و استخراج عوامل تاثیرگذار و تاثیرپذیر و مهم ترین عامل درون سازمانی موثر بر مدیریت زنجیره تامین شرکت گاز استان قزوین انجام گرفته است. بدین منظور پس از شناسایی عوامل درون سازمانی کلیدی و موثر بر مدیریت زنجیره تامین سبز بامرور ادبیات و جمع آوری نظراتمتخصصانشرکت گاز، مدلی مفهومی شامل چهار عامل ارائه شد. سپس تاثیر این عوامل در شرکت از طریق جمع آوری عقاید 70 نفر از خبرگان با پرسشنامه و تایید پایایی داده ها با ضریب آلفای کرون باخ در نرم افزار اس پی اس اس موردبررسی قرار گرفت و با استفاده از آزمون آماری کولموگوروف-اسمیرنوف، نرمال بودن داده ها تاییدشده و با به کارگیری آزمون میانگین، مطلوبیت عوامل در شرکت گاز ارزیابی و نهایتا تمامی عوامل مورد تایید واقع شد. در پایان، با توجه به حساسیت و اهمیت اولویت بندی عوامل از نظر تاثیرگذاری و تاثیرپذیری در شرکت، از طریق توزیع پرسشنامه میان 15 نفر از متخصصان و مدیران و با بکارگیری تکنیک دیمتل فازی در نرم افزار اکسل، عوامل مذکور مورد ارزیابی قرار گرفتند. خروجی نهایی تکنیک دیمتل فازی نشان از استخراج عامل درون سازمانی "یکپارچگی فرآیند"، به عنوان تاثیرگذارترین عامل در مدیریت زنجیره تامین سبز شرکت و "مدیریت عملکرد مشترک" در جایگاه دوم داشت. همچنین عامل "مدیریت ارتباط" از نظر میزان مجموع تاثیرگذاری و تاثیرپذیری به عنوان مهم ترین عامل و "مدیریت عملکرد مشترک" در اهمیت بعدی قرار گرفته است. بدین ترتیب عوامل با اهمیت بیشتر نیازمند توجه بیشتری توسط مدیران شرکت در آینده به منظور دستیابی به مزایای رقابتی خدمات سبز و ارضای هر چه بیشتر نیازهای مشتریان می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 770

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 717 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    68
  • صفحات: 

    87-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    497
  • دانلود: 

    346
چکیده: 

یکی از الزامات عصر اطلاعات، چابکی در صنایع تولیدی است. رسالت فن آورهایی تولیدی نوین منسوخ سازی روش های و تکنو لوژی های فعلی ست. ضرورت و اهمیت چابکی سازی در اکثر صنایع در پاسخ گویی به خواسته و نیاز جدید مشتریان, تغییرات روزا فزون بازار در رابطه با محصولات و خدمات جدید در یک بخش زمانی کوتاه مشهودست. بنابراین هدف پژوهش حاضر به منظور شناسایی و رتبه بندی شاخص های مهم در چابکی سازی زنجیره تامین در صنعت تولیدی قطعات خودروسازی در استان تهران و ارائه راهکاری عملی برای افزایش کسب مزیت رقابتی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه پیمایشی می باشد. روش جمع آوری داده های به طور کتابخانه ای، مراجع داخلی و لاتین است. جامعه آماری شامل 120 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد تولیدی در استان تهران می باشند و و ابزار اندازه گیری تحقیق، پرسشنامه ای محقق ساخته در مقیاس لیکرت با بازه (1-5) بوده و در این تحقیق، از روش نمونه گیری تصادفی ساده به منظور انتخاب آزمودنی ها استفاده شده است. جهت تعیین روایی پرسشنامه، حجم نمونه اولیه شامل 30 نفر با بهره گیری از نظرات متخصصان می باشد و برای تعیین مقدار پایایی از آلفای کرونباخ با استفاده از اس پی اس اس محاسبه گردیده و مقدار آلفای کرونباخ بیشتر از 87/0 می باشد برای تجزیه و تحلیل داده های از فرایند تحلیل شبکه ای و ویکور استفاده شده تا روابط درونی بین شاخص ها مشخص گردد تا تاثیر گذاری و رتبه بندی آن ها تعیین شود یافته های حاصله گویای آن است که شاخص پیچیدگی فرایند و تقاضای بازار نسبت به سایر عوامل در بالاترین اولویت قرار دارند. نتایج نشان می دهد مدیران قادرند تمرکز لازم را بر روی شاخص های مهم داشته باشند تا در هنگام مواجه با مشکلات و احتمال وقوع ورشکستگی اقدام لازم را نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 346 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    68
  • صفحات: 

    107-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    842
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

اهمیت تفکر سیستمی در سازمان و نقش آن در تجارت و رقابت باعث شده است که در بسیاری از پژوهش ها مورد توجه قرار گیرد. تفکر سیستمی به مدیران کمک می کند تا سازمان ها را به عنوان الگوهای باثبات همراه با مرزهای مشخص ببینند و در خصوص اینکه چرا سازمان ها در برابر تغییرات از خود مقاومت نشان می دهند اطلاعاتی کسب کنند. لذا هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه بین ابعاد تفکر سیستمی با هوش کسب وکار و هوش رقابتی مدیران شرکت های صنعتی است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است و جامعه ی آماری آن، کلیه مدیران شرکت های صنعتی به تعداد 120 نفرمی باشد. تعداد نمونه بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 92 نفر بوده است. ابزار گرداوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه است که از سه پرسشنامه تفکر سیستمی گلدمن، هوش کسب وکار پروویچ و هوش رقابتی فاهی استفاده شده است که ضریب آلفای کرونباخ همه آن ها بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس اس استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که ابعاد تفکر سیستمی سه درصد از واریانس متغیر هوش کسب وکار و 41 درصد از واریانس متغیر هوش رقابتی را پیش بینی می کند. همچنین نتایج پژوهش حاکی از آن است که ابعاد تفکر سیستمی با هوش کسب وکار و به ویژه هوش رقابتی مدیران رابطه مثبت و مستقیم دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 842

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0