Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    119-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1130
  • دانلود: 

    442
چکیده: 

زمینه و هدف: هم آفرینی ارزش شکل جدیدی از استراتژی کسب و کار است که بر ایجاد و تشخیص مستمر ارزش های مشترک سازمان ها و مشتریان شان تاکید دارد و حاصل تعامل موثر میان آن ها به شمار می رود. هدف از این پژوهش ارایه الگویی جامع از این پدیده نوین در صنعت گردشگری است. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، پژوهشی توصیفی پیمایشی است که با روش نظریه پردازی داده بنیاد انجام شد. مشارکت کنندگان این پژوهش شامل 15 نفر از خبرگان حوزه گردشگری بود که به صورت غیراحتمالی و با استفاده از روش گلوله برفی انتخاب شدند. گردآوری داده ها با مصاحبه های نیمه ساختاریافته و عمیق انجام شد. یافته ها: پس از انجام سه مرحله کدگذاری، علل و پیشایندهای شکل گیری هم آفرینی ارزش با مشتری، عوامل زمینه ای سازمانی و ملی، عوامل مداخله گر تسهیل گر و محدودکننده، راهبردهای سازمانی و ملی توسعه دهنده و در نهایت پیامدهای سازمانی و ملی توسعه این پدیده در قالب الگوی پارادایمی نظریه پردازی داده بنیاد شناسایی شد. نتیجه گیری: پیاده سازی فرآیند هم آفرینی ارزش با مشتری در صنعت گردشگری می تواند به بهره برداری موثرتر از ظرفیت ها و توانمندی های مشتریان برای دستیابی به مزیت رقابتی، ارتقای برند سازمانی و دستیابی به پیامدهای مثبت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی یاری رساند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 442 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    1-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    822
  • دانلود: 

    337
چکیده: 

زمینه و هدف: امروزه اقدامات متنوعی جهت تجاری سازی فناوری های نظامی در کشورهای مختلف جهان انجام می شود. بر این اساس، این مقاله به واکاوی و ارایه چارچوبی از راهبردهای تجاری سازی فناوری نظامی می پردازد. روش شناسی: با توجه به قابلیت مرور نظام مند در انسجام بخشی به حوزه هایی با ادبیات متنوع و گسترده، این پژوهش با اتخاذ این روش شناسی به گردآوری و فراترکیب 39 مقاله آکادمیک نمایه شده در پایگاه اسکوپوس بین سال های 2000 تا 2019 پرداخت. یافته ها: راهبردهای تجاری سازی فناوری نظامی در چهار دسته توسعه زیرساخت های ملی (همچون اصلاح نظام مالکیت فکری در صنایع نظامی)، توسعه زیست بوم نوآوری (مانند تعامل صنایع نظامی با شرکت های نوپا و نوآور)، توسعه فناوری دوکاربردی (با تمرکز بر مراحل ابتدایی توسعه فناوری) و توسعه انتقال فناوری (با تاکید بر شرکت های زایشی فناورانه و واسطه گران فناوری) طبقه بندی شدند. نتیجه گیری: راهبردهای چهارگانه در سه سطح ملی، صنعت و بنگاه می تواند باعث تحول در تجاری سازی فناوری های نظامی گردد. همچنین، بر راهبرد توسعه فناوری های دوکاربردی از منظر گستره کاربرد و راهبرد توسعه زیست بوم نوآوری از منظر تحولات جدید این عرصه تاکید شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 822

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 337 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    29-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    378
  • دانلود: 

    449
چکیده: 

زمینه و هدف: فقدان یا کمبود توسعه نهادهای فعال و پشتیبان فعالیت های بازار یکی از مسایل بازارهای نوظهور است که از آن ها به عنوان خلاهای نهادی یاد می شود. شرکت ها برای افزایش عملکرد مالی خود نیازمند مدیریت این خلاها از طریق شناسایی نوآوری های استراتژیک هستند. بر این اساس، در پژوهش حاضر استراتژی های شرکت های بین المللی در بازار در حال توسعه ایران شناسایی می شوند. روش شناسی: در این پژوهش با رویکردی کیفی و اکتشافی و با استفاده از روش مطالعه ی موردی از نوع طرح پژوهش قالبی، 13 مورد از شرکت های بین المللی فعال در ایران مورد مطالعه عمیق نیمه ساختاریافته قرار گرفت. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که شرکت ها از استراتژی های ارتباطی، استقراض نهادی، جانشینی/درونی سازی و سیگنال دهی برای غلبه بر خلاهای نهادی استفاده می کنند. همچنین، شرکت های بین المللی فعال در کشورهای در حال توسعه می توانند عملکرد نوآوری مالی خود را از طریق سیگنال دهی متعهد بودن به الزامات و منافع کشور هدف، ایجاد ارتباط با ذی نفعان کلیدی، استفاده از نهادهای سایر کشورها و اقدام جمعی یا مشترک برای رفع خلاهای نهادی بازار افزایش دهند. نتیجه گیری: این نتایج بینش های ارزشمندی را برای محققین کارآفرینی بین الملل، مدیران و شرکت هایی ایجاد می نماید که درصدد افزایش فعالیت های خود در کشورهای در حال توسعه هستند. شرکت های فعال در بازارهای در حال توسعه به واسطه استفاده از استراتژی های مدیریت خلاء های نهادی می توانند جهت گیری استراتژیک خود را با توجه به بافت این بازارها تغییر داده و عملکرد خود را بهبود بخشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 378

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 449 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    57-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    839
  • دانلود: 

    804
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به نقش حیاتی منابع انسانی در ارتقای عملکرد کسب وکار، در این پژوهش به مطالعه تاثیر اقدامات مدیریت منابع انسانی و سرمایه انسانی بر عملکرد شرکت های حمل ونقل بین المللی با در نظر گرفتن نقش میانجی دوسوتوانی نوآوری پرداخته می شود. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل شرکت های حمل ونقل بین المللی بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد 55 شرکت به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه های تحقیق میان مدیران ارشد این شرکت ها توزیع شد. برای آزمودن پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و برای بررسی روایی از روایی های همگرا و واگرا استفاده شد. تحلیل داده ها بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری و آزمون بوت استراپ و با استفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس انجام شده است. یافته ها: نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که سرمایه انسانی و اقدامات مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کسب وکار تاثیر معناداری دارند. همچنین دوسوتوانی نوآوری در تاثیر اقدامات منابع انسانی و سرمایه انسانی بر عملکرد کسب وکار نقش میانجی دارد. نتیجه گیری: تمرکز بر دانش تخصصی کارکنان و استفاده از این دانش در مسیر توسعه نوآوری یکی از الزامات بهبود عملکرد شرکت های حمل ونقل بین المللی است. از این رو، شرکت ها باید منابع را به صورت متعادل به هر دو نوع پروژه های کشف و بهره برداری از نوآوری تخصیص دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 839

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    87-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1187
  • دانلود: 

    838
چکیده: 

زمینه و هدف: الگوهای سیستم ملی نوآوری عمدتا به زیست بوم نوآوری بی توجه هستند. از این رو نمی توانند چرایی رونق یا کسادی نوآوری در بین کشورها را به خوبی تبیین کنند. این مقاله به تبیین نقش زیست بوم نوآوری در رونق و کسادی نوآوری در چارچوب الگوی اکوسیستم ملی نوآوری می پردازد. روش شناسی: این پژوهش از نظر نوع استفاده، کاربردی و از نظر هدف، پژوهشی توصیفی است که در آن از داده های پنل کشوری (داده های 137 کشور جهان در سه سال متوالی)، تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی آل اس استفاده شد. یافته ها: تحلیل های تجربی نشان داد که مولفه های متنوع زیست بوم نوآوری در پرورش و رونق نوآوری نقشی اساسی دارند. فناوری اطلاعات، آموزش دانشگاهی، پژوهش دانشگاهی و تعاملات نوآورانه مولفه های پایه اکوسیستم ملی نوآوری هستند. کمیت، کیفیت و ظرفیت این مولفه ها، میزان خلاقیت، ظرفیت باروی، میزان پویایی و سطح چالاکی اکوسیستم ملی نوآوری را تعیین می کنند. کمیت و کیفیت کارآفرینی، میزان دسترسی به اعتبارات مالی، کمیت و کیفیت زیرساخت های فیزیکی و میزان سرمایه گذاری های مالی و فیزیکی توسط کارآفرینان، دولت و بنگاه ها به پرورش، رونق و گسترش نوآوری کمک می کنند. این مولفه ها علاوه بر تولید دانش در داخل زیست بوم و جذب دانش از خارج زیست بوم، به تجاری سازی دانش جدید کمک می کنند. نفوذ و اشاعه دانش در زیست بوم و پایداری اکولوژیک از پیامدهای اصلی اکوسیستم ملی نوآوری هستند. نتیجه گیری: دولت برای پرورش اکوسیستم ملی نوآوری در ایران و رونق بخشیدن به میزان خلاقیت و نوآوری ابتدا باید مولفه های زیست بوم نوآوری (مانند محیط یادگیری، سیاسی، حقوقی و کسب و کار) را اصلاح کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 838 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (7)
  • صفحات: 

    119-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    149
  • دانلود: 

    345
چکیده: 

Background and Purpose: Value co-creation is a new form of business strategy that emphasizes continuous creation and recognition of the shared values of organizations and their customers. This strategy is the result of effective interaction between them. The purpose of this study is to present a comprehensive and native model of this new phenomenon in the tourism industry of Iran. Methodology: This study is an applied and descriptive research which was done qualititatively by grounded theory. The participants of this study consists of 15 tourism experts who were selected by purposefully and judgmentally using snowball method. Data were collected through semi-structured and in-depth interviews. Results: After performing three coding steps on the data collected, a paradigmatic model of the strategy has been produced through grounded theory. This model consists of some causes and antecedents, organizational and national contextual factors, facilitating and limiting intervening factors, organizational and national developing strategies, and finally organizational and national consequences of developing of this strategy. Conclusion: Implementing value co-creation strategy in tourism industry of Iran can make more effective utilizing of customers' abilities and capabilities to achieve competitive advantage, enhance organizational brand and achieve its constructive economic, cultural, social, political and environmental consequences.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 149

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 345 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    147-172
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    401
  • دانلود: 

    183
چکیده: 

زمینه و هدف: در عصر دانش و اطلاعات، همراه با تغییرات روزافزون و پرشتاب محیطی، سازمانها ناگزیر از جذب و توسعه منابع انسانی دانش محور هستند. از این حیث، سازمان های دفاعی کشور نیز برای حفظ و توسعه قدرت بازدارندگی خود باید در جهت بالندگی کارکنان دانشی تلاش نمایند. هدف این پژوهش کیفی ارایه الگوی توسعه منابع انسانی دانشی مبتنی بر رویکرد مدیریت دانش در مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی آجا است. روش شناسی: بر اساس هدف پژوهش از رویکرد کیفی و روش تحقیق تحلیل محتوا استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی و اجرایی در بخش دفاعی بود که با 15 تن از آنان با منطق اشباع نظری و روش گلوله برفی مصاحبه های نیمه ساختار یافته انجام گرفت. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که الگوی الگوی بالندگی کارکنان دانشی مبتنی بر رویکرد سیستم مدیریت دانش شامل سه بعد بالندگی فردی(شامل چهار مولفه و 19 شاخص)، بالندگی حرفه ای(شامل چهار مولفه و 21 شاخص) و بالندگی آموزشی و پژوهشی(شامل دو مولفه و 17 شاخص) است. نتیجه گیری: الگوی بالندگی کارکنان دانشی مبتنی بر رویکرد سیستم مدیریت دانش می تواند به مدیران مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی آجا در جهت فراهم آوردن زمینه های بالندگی منابع انسانی و بهره مندی از ظرفیت های نظام مدیریت دانش در این خصوص یاری رساند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 401

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 183 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0