Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,127
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

441
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی هم آفرینی ارزش با مشتری در صنعت گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 146

چکیده

 زمینه و هدف: هم آفرینی ارزش شکل جدیدی از استراتژی کسب و کار است که بر ایجاد و تشخیص مستمر ارزش های مشترک سازمان ها و مشتریان شان تاکید دارد و حاصل تعامل موثر میان آن ها به شمار می رود. هدف از این پژوهش ارایه الگویی جامع از این پدیده نوین در صنعت گردشگری است. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت, پژوهشی توصیفی پیمایشی است که با روش نظریه پردازی داده بنیاد انجام شد. مشارکت کنندگان این پژوهش شامل 15 نفر از خبرگان حوزه گردشگری بود که به صورت غیراحتمالی و با استفاده از روش گلوله برفی انتخاب شدند. گردآوری داده ها با مصاحبه های نیمه ساختاریافته و عمیق انجام شد. یافته ها: پس از انجام سه مرحله کدگذاری, علل و پیشایندهای شکل گیری هم آفرینی ارزش با مشتری, عوامل زمینه ای سازمانی و ملی, عوامل مداخله گر تسهیل گر و محدودکننده, راهبردهای سازمانی و ملی توسعه دهنده و در نهایت پیامدهای سازمانی و ملی توسعه این پدیده در قالب الگوی پارادایمی نظریه پردازی داده بنیاد شناسایی شد. نتیجه گیری: پیاده سازی فرآیند هم آفرینی ارزش با مشتری در صنعت گردشگری می تواند به بهره برداری موثرتر از ظرفیت ها و توانمندی های مشتریان برای دستیابی به مزیت رقابتی, ارتقای برند سازمانی و دستیابی به پیامدهای مثبت اقتصادی, فرهنگی, اجتماعی, سیاسی و زیست محیطی یاری رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جواشی جدید، سلمان، طاهری کیا، فریز، جلالی، سیدمهدی، و تبریزیان، بیتا. (1399). الگوی هم آفرینی ارزش با مشتری در صنعت گردشگری. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، 3(1 (پیاپی 7) )، 119-146. SID. https://sid.ir/paper/525947/fa

    Vancouver: کپی

    جواشی جدید سلمان، طاهری کیا فریز، جلالی سیدمهدی، تبریزیان بیتا. الگوی هم آفرینی ارزش با مشتری در صنعت گردشگری. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی[Internet]. 1399؛3(1 (پیاپی 7) ):119-146. Available from: https://sid.ir/paper/525947/fa

    IEEE: کپی

    سلمان جواشی جدید، فریز طاهری کیا، سیدمهدی جلالی، و بیتا تبریزیان، “الگوی هم آفرینی ارزش با مشتری در صنعت گردشگری،” مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، vol. 3، no. 1 (پیاپی 7) ، pp. 119–146، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا