مقدمه: واقعیت مجازی تلاش برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی می باشد. یک محیط کامپیوتری که از سناریوهای دنیای واقعی تقلید می کند و البته یک پلت فرم سرگرم کننده که می تواند برای کودکان مبتلا به فلج مغزی جذاب باشد. هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر بازی های ویدیویی در محیط واقعیت مجازی بر عملکرد حرکتی کودکان مبتلا به فلج مغزی بود. مواد و روش ها: روش این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. تعداد 30 بیمار مبتلا به فلج مغزی در سال 1398 در شهرستان تبریز انتخاب و در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه ها با استفاده از آزمون تبحر حرکتی بروینینکس-اوزرتسکی ارزیابی شدند (پیش آزمون). گروه آزمایش به مدت 20 جلسه 45 دقیقه ای، با استفاده از بازی های ویدیویی در محیط واقعیت مجازی آموزش های مرتبط را دریافت کردند. برای گروه کنترل مداخله ای صورت نگرفت. در پایان، آزمون فوق مجدد اجرا شد (پس آزمون). داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (روش تحلیل کواریانس چند متغیره) تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که بازی های ویدیویی در محیط واقعیت مجازی بر همه مولفه های عملکرد حرکتی کودکان مبتلا به فلج مغزی تاثیر معنی داری دارد (0001/0