Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    13-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    519
  • دانلود: 

    804
چکیده: 

منابع انسانی در هر سازمانی بعنوان عامل تعیین کننده بهبود عملکرد آن سازمان می باشند بر همین اساس مطالعه نقش آنها در سازمانهای شتابدهنده کسب­ وکارها، از اهمیت ویژه­ ای برخوردار است. هدف تحقیق حاضر مطالعه و استخراج عوامل فردی موثر بر عملکرد شتابدهنده­ ها با روش مرور سیستماتیک (فرا ترکیب) می­ باشد. طبق این تکنیک، مرور دقیق و عمیقی از ادبیات تحقیق در مورد موضوع عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانها و خاصه شتاب دهند­ ها شده و در نهایت یافته­ های پژوهشهای کیفی و کمی مرتبط را با هم ادغام نموده است. یافته­ های تحقیق مبتنی بر 35 مقاله نهایی بررسی شده، منجر به استخراج 39 کد باز برای مجموع عوامل فردی و پنج کد محوری شامل ویژگیهای جمعیت شناختی، ویژگیهای روانشناختی، توسعه شایستگیهای شغلی، ابعاد شخصیتی و عوامل پویایی دهنده فردی شده است. در پایان پیشنهاد شده است که بمنظور بهبود عملکرد شتاب دهنده­ ها، لازم است تا به این متغیرهای اصلی و متغیرهای فرعی مرتبط با آنها توجه کاربردی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    41-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    497
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

صندوق های بازنشستگی دولتی در ایران طی سال های آتی با بحران های جدی ای مواجه می شوند. این بحران ها می توانند ناشی از پیرتر شدن جمعیت، تجمیع بدهی های دولت، پیشی گرفتن تعداد مستمری بگیران از تعداد شاغلین، عدم مدیریت سرمایه گذاری کارآمد و نبود سیاست های سرمایه گذاری صحیح باشند. یکی از راه حل های مواجهه با این بحران، تخصیص علمی و درست دارایی های صندوق های بازنشستگی است. با توجه به راهبردی بودن این تصمیمات، در این پژوهش از برنامه ریزی سناریو مبنا به منظور شناسایی سناریوهای محتمل آتی پیش روی صندوق های بازنشستگی استفاده گردید. به منظور شناسایی مهم ترین عدم قطعیت های موجود و همچنین شناسایی سناریوها از ترکیبی از روش های دلفی فازی، ماتریس ویلسون و تحلیل ریخت شناسانه استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان می دهند که پنج سناریوی تورم نفتی، تورم ارزی، تورم غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی محتمل ترین سناریوهای پیش رو است و صندوق های بازنشستگی بایستی با توجه به ویژگی های هریک از سناریوها بهترین تخصیص دارایی را انجام دهند. این پژوهش مسیری جدید را به منظور برنامه ریزی راهبردی و تخصیص دارایی صندوق های بازنشستگی پیشنهاد نموده است که می تواند مورد استفاده سیاستمداران و تصمیم سازان این حوزه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    67-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    440
  • دانلود: 

    743
چکیده: 

امروزه ابزار های ناب برای ایجاد و بهبود ارزش مشتری در فرآیند حذف اتلاف ها مدنظر قرار می گیرد. حذف اتلافات پایه ای برای دستیابی به پایداری اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی تلقی می گردد. بر همین اساس، هدف این تحقیق تحلیل ممیزی خوشه های پایداری زنجیره تأمین بر اساس ابزارهای تولید ناب می باشد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق دو نوع پرسشنامه می باشد که به منظور ارزیابی مولفه های پایداری زنجیره تامین و ارزیابی ابزارهای تولید ناب در صنایع کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی تدوین شده است. برای تعیین روایی پرسشنامه ها، از روایی سازه بر اساس تحلیل عاملی و برای تعیین پایایی آنها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل خوشه ای و تحلیل ممیزی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بر اساس تحلیل خوشه ای، شرکت ها را می توان در سه خوشه قرار داد که خوشه اول به دلیل امتیازات کم، به عنوان خوشه پایدار شناخته نمی شود. نتایج تحلیل ممیزی نیز نشان دهنده تابع ممیزی بوده که سهم هر یک از ابزارهای ناب را در تفکیک بین خوشه های پایداری نشان می دهد و هم شرکت ها را در دو گروه پایداری کامل و پایدار ضعیف دسته بندی می کند. دقت این تابع 1/ 98 درصد می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 440

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 743 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    95-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    562
  • دانلود: 

    681
چکیده: 

مشوق های مالی و مالیاتی به عنوان یکی از ابزارهای مهم و متداول سیاستی در ایجاد نوآوری در بنگاه­ های خصوصی در نظر گرفته می­ شوند. در اغلب کشورها برنامه مدونی برای ارزیابی اثربخشی این سیاست ها در سطح بنگاه وجود دارد و از طریق شاخص ها و روش های مختلف این ارزیابی­ ها صورت می گیرد. بر اساس قانون حمایت از شرکت­ های دانش­ بنیان، این شرکت­ ها­ می­ توانند از معافیت مالیات بر فروش به مدت 15 سال و تسهیلات کم بهره برای توسعه فناوری و تجاری­ سازی بهره­ مند ­ شوند. هدف این مطالعه بررسی اثربخشی این ابزارهای حمایتی، بر عملکرد بنگاه­ های کوچک دانش بنیان در دسته فناوری اطلاعات و ارتباطات می­ باشد. اثر افزونگی ورودی و خروجی این حمایت­ ها از طریق بررسی تغییرات در نیروی­ انسانی تحقیق و توسعه، محصول جدید و فروش، قبل و بعد از دریافت ترکیب های مختلف از ابزارهای سیاستی در شرکت های دانش بنیان کوچک (کمتر از 50 نفر) تحلیل خواهد شد. در این پژوهش برای تحلیل اثرات مستقیم و متقابل میان ابزارهای سیاستی از روش کمی "طرح عاملی 22" استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان دهنده تاثیر معنادار تسهیلات بر افزایش نیروی انسانی تحقیق و توسعه و وجود اثر متقابل میان تسهیلات و معافیت مالیاتی بر افزایش محصولات جدید است. بنابراین می توان نتیجه گرفت اگر چه شرکت­ های دانش­ بنیان از این مشوق ها در جهت افزایش نیروی انسانی تحقیق و توسعه و تولید محصول جدید بهره گرفته اند، اما در فروش این محصولات در بازار چندان موفق نبوده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 562

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 681 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    125-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1508
  • دانلود: 

    1269
چکیده: 

تأثیر روزافزون استراتژی های نوآورانه بازاریابی بر مزیت رقابتی و عملکرد کسب وکارها سبب شده است کسب و کارها همواره درصدد به کارگیری فناوری های نوین دیجیتال جهت نوآوری درآمیخته بازاریابی باشند. ظهور فناوری اینترنت اشیا موجب نوآوری های گسترده ای در بازاریابی گردیده است و صاحب نظران بازاریابی معتقدند که اینترنت اشیا تا سال 2020 فعالیت های بازاریابی را به صورت انقلابی تحت تأثیر قرار خواهد داد. از طرفی توسعه و اشاعه کاربردهای اینترنت اشیا به شدت تحت تأثیر نیروهای بازار، محیط قانونی، فناوری و تعاملات میان این سه عامل است. لذا هدف این پژوهش اولویت بندی کاربردهای اینترنت اشیا در بازاریابی با در نظر گرفتن عوامل مذکور است. این تحقیق از منظر هدف کاربردی و روش تحقیق آن کمی-پیمایشی است، بطوری که برای وزن دهی عوامل از روش تحلیل سلسله مراتبی و برای اولویت بندی کاربردها از روش تاپسیس فازی استفاده گردید. در این پژوهش بدلیل محدود بودن تعداد خبرگان از روش گلوله برفی برای نمونه گیری استفاده شد و در مجموع هفت نفر خبره که دارای ویژگی حداقل سه سال تجربه و دانش در حوزه فناوری اینترنت اشیا و بازاریابی بودند برای تکمیل ماتریس های زوجی و تصمیم گیری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان دهنده آن است که اولاً عوامل بازار نسبت به عوامل دیگر از اهمیت بالاتری برخوردار بوده است و ثانیاً کاربردهای اینترنت اشیا در حوزه های مختلف آمیخته بازاریابی براساس معیارهای مذکور به ترتیب در حوزه های محصول، ترفیع، تجهیزات فیزیکی، فرآیندها، مکان، قیمت و افراد از اولویت بالاتری برای کسب وکارها در ایران برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1269 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    149-180
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    421
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

ماموریت اصلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آموزش و پژوهش می باشد که تاثیر عمده ای بر رشد و توسعه کشور ایفا می کنند. دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی به طور فزاینده ای علاقه مند به ارزیابی عملکرد واحد های آموزشی خود، از نظر عملکرد آموزشی و عملکرد پژوهشی هستند، چرا که ارزیابی عملکرد علاوه بر پیچیدگی، نقش بسزایی در ارتقا کیفی دانشگاه دارد. هدف تحقیق حاضر، ارزیابی عملکردآموزشی، پژوهشی و کارآفرینی گروه های آموزشی دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران طی سال های 94-97 می باشد که ورودی ها و خروجی های موثر از طریق بررسی ادبیات و نظر خبرگان تعین شده و از روش بهترین-بدترین جهت تعیین اوزان ورودی و خروجی ها استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد مهمترین بعد در عملکرد دانشگاهی، بعد آموزشی بوده و بعد پژوهشی و کارآفرینی تقریبا اهمیت یکسانی برای عملکرد گروه های آموزشی دارند. همچنین با توجه به ماهیت عملکردی دانشگاه در توسعه، نیاز است تمرکز گروه های آموزشی در حداکثر کردن خروجی ها باشد. متغیر های خروجی تعداد پذیرفته شدگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، طرح های پژوهشی مورد تصویب دانشگاه و درآمد حاصل از پروژه های صنعتی به ترتیب در ابعاد آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی دارای بشترین اهمیت می باشند. نتیجه حاصل از آزمون ویلکاکسون نشان می دهد که رتبه های عملکردی هر یک از گروه های آموزشی در ابعاد عملکردی مستقل از هم نیست و ارتباط این ابعاد را تاکید می کند. استفاده از روش پیشنهادی در این تحقیق می تواند برای ارزیابی عملکردی گروه های آموزشی در دانشگاه ها برای تعیین ضعف ها و نقاط بهبود موثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 421

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    181-209
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    421
  • دانلود: 

    630
چکیده: 

هدف این مطالعه بررسی تاثیر پیشران­ ها و عوامل سازمانی شایستگی پلتفرمی بر عملکرد پلتفرم در شرایط عدم اطمینان­ محیطی و با در نظر گرفتن نقش میانجی­ گری شایستگی پلتفرمی در شرکت­ های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای استان تهران است. این مطالعه از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از نظر گردآوری داده­ ها برای آزمون فرضیات توصیفی تحلیلی و از شاخه علی-معلولی است. برای جمع­ آوری داده­ ها، پرسشنامه­ های استاندارد بین مدیران عالی این شرکتها توزیع گردید که از 250 پرسشنامه توزیع شده، 150 پرسشنامه عودت داده شد. از این تعداد 141 مورد قابل استفاده بود و با نرم افزار پی ال اس تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل داده­ ها نشان می­ دهد که پیشرانهای سازمانی بجز تداوم تیم توسعه پلتفرم به صورت مثبت و معناداری شایستگی پلتفرمی را تحت تاثیر قرار می­ دهند و همینطور این پیشرانها با نقش میانجی­ گری شایستگی پلتفرمی عملکرد پلتفرم را تحت تاثیر می­ گذارند. همچنین نتایج حاکی از این بود که ابعاد عدم اطمینان محیطی رابطه میان پیشرانهای سازمانی-شایستگی پلتفرمی را به صورت کاهشی تعدیل می­ نماید. تاثیر مثبت و معنادار شایستگی پلتفرمی بر عملکرد پلتفرم نیز مورد تایید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 421

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 630 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    212-238
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    986
  • دانلود: 

    1271
چکیده: 

امروزه وجود رسانه ها و شبکه های اجتماعی زمینه ساز بروز تعاملات اجتماعی و تبادلات اطلاعات بین مشتریان با یکدیگر و همچنین با کسب و کارها شده است. ازطرفی در استارتاپ های گردشگری استفاده از تبلیغات کلامی در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به ایجاد ارزش مشترک شود. سوال اصلی تحقیق این هست که چگونه بازاریابی کلامی الکترونیک در شبکه های اجتماعی بر خلق ارزش مشترک در بین مشتریان استارتاپ های گردشگری تاثیرگذار است؟ بر این اساس 390 نفر مشتریان این صنعت در شهر تهران از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. این تحقیق با رویکرد کمی صورت گرفته و از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده های تحقیق، توصیفی_پیمایشی بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق در بخش آمار استنباطی از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد بازاریابی کلامی الکترونیک تاثیر مثبت و معناداری بر خلق ارزش مشترک، نوآوری مفهوم خدمات جدید، نوآوری فرایند خدمات جدید و نوآوری سیستم های فناورانه داشته است. همچنین نوآوری فرایند خدمات جدید و نوآوری سیستم های فناورانه تاثیر مثبت و معناداری بر خلق ارزش مشترک در استارتاپ های گردشگری داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 986

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1271 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    239-259
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1034
  • دانلود: 

    1087
چکیده: 

با توجه به نقش کلیدی منابع انسانی در خلق مزیت رقابتی و لزوم برنامه­ ریزی برای مدیریت این دارایی ها، پژوهش حاضر در پی شناسایی استراتژی مدیریت منابع انسانی شرکت و سایر معاونت­ ها براساس رویکرد نقاط مرجع استراتژیک (SRP) و تعیین نوع ساختار سازمانی شرکت و واحدها به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در اجرای استراتژی می­ باشد. نوآوری پژوهش حاضر شناسایی ساختار همسو با استراتژی­ های منابع انسانی بین واحدهای موجود در شرکت توزیع نیروی برق مازندران است. روش تحقیق پژوهش حاضر، به صورت توصیفی و پیمایشی است. در پژوهش از سه چک لیست جهت شناسایی متغیرهای متمایز و رهبری هزینه، متغیرهای استخدام از بازار کار داخلی و خارجی، تعیین استراتژی مدیریت منابع انسانی و تعیین نوع ساختار سازمانی استفاده شده است. جهت تجزیه­ وتحلیل داده­ ها از روش­ های آماره استنباطی استفاده شده است. یافته­ ها نشان داد؛ استراتژی منابع انسانی در کل شرکت از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و ساختار سازمانی برای اجرای آن همسو تشخیص داده شده اما بعضی از واحدها از لحاظ ساختار و نوع استراتژی باید اصلاحاتی را انجام دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1034

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1087 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    261-287
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    725
  • دانلود: 

    809
چکیده: 

اخلاق و عوامل شکل­ دهنده ی آن از مهم­ ترین موارد تأثیرگذار بر سرنوشت بنگاه­ های اقتصادی و کسب وکارهای کارآفرینانه می­ باشند. لذا هدف پژوهش حاضر شناسایی و ارائه مدل اخلاق کارآفرینان در کسب وکارهای کوچک و متوسط ایرانی است. به منظور نیل به این هدف چارچوب پژوهشی آمیخته اکتشافی انتخاب شده است. نمونه انتخاب شده در مرحله کیفی شامل 10 نفر از کارآفرینان برتر و ملی معرفی شده از سوی وزارت کار و امور اجتماعی و نمونه ی آماری مرحله کمی 147 نفر از کارآفرینان برتر هستند. ابزار گردآوری داده ها در مرحله کیفی بررسی متون اسلامی و احادیث و روایات همچنین انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته می باشد؛ در مرحله کمی نیز از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده­ های کیفی روش تحلیل محتوا بکار گرفته شده و داده­ های کمی نیز با استفاده از نرم افزارهای معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شده­ اند. نتایج بیانگر آن است که عوامل موثر بر اخلاق کارآفرینان به ترتیب شامل عوامل اخلاقی کسب وکار در سیره انبیا و احادیث و روایات، اخلاق حرفه ای در محیط کلان کسب وکار، اخلاق حرفه ای در سطح سازمانی و اخلاق حرفه ای در سطح فردی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 725

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 809 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    289-314
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    439
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، مفهوم سازی زوایایی بدیع از «انواع سازمان های تاب آور» می باشد. فلسفه پژوهش بر اساس رویکرد تفسیری، روش کیفی و استراتژی داده بنیاد با رویکرد ظاهر شونده است. جامعه مورد مطالعه، مدیران و خبرگان شرکت های تولیدی صنعت ساختمان هستند که در استان مازندران واقع شده اند. در این راستا با مدیران و خبرگانِ صنعت، مصاحبه های عمیق و نیمه ساختاریافته صورت گرفت. باتوجه به تحلیل انجام گرفته، با استفاده از کدگذاری با روش گلیزر و دو مرحله کدگذاری حقیقی و نظری، در پایانِ مرحله کدگذاری نظری، با توجه به خانواده «اانواع» گلیزر، چهار نوع سازمان تاب آور شناسایی شد. این سازمان ها در یک طیف دوطرفه قرار دارند که در یک طرف طیف، سازمان های بقامحور و در طرف دیگر آن سازمان های رشدمحور قرار می گیرند. بین این دو طیف، سازمان های مقاومت محور و فرصت طلب هستند. رشدمحورها اثرگذارتر و در جستجوی فرصت ها هستند، درحالی که بقامحورها، اثرپذیرتر و در جستجوی حل مسئله می باشند. هر یک از این سازمان ها در طیف خاصی از تاب آوری قرار دارند و دارای جایگاه استراتژیک خاصی هستند. این جایگاه ها قابل تغییر است، لذا سازمان ها می توانند در دیدگاه ها و برنامه های استراتژیکِ خود، برای رسیدن به نوعی از سازمان، با تاب آوری بالاتر، برنامه ریزی و تلاش کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 439

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    315-341
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2503
  • دانلود: 

    2443
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی مدل ساختاری عوامل موثر بر بقاء و رشد استارت­ آپ­ ها در ایران می­ باشد. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره استارت­ آپ­ ها در شهر تهران بودند که شامل 129 استارت­ آپ و تعداد جامعه آماری370 نفر می­ باشد. با استفاده از فرمول کوکران 182 نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده­ ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. پایایی پرسشنامه­ ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد تأیید قرار گرفت. روایی پرسشنامه­ ها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی، روایی همگرا و روایی واگرا تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ ها و طراحی مدل از ضریب همبستگی و مدل معادلات ساختاری با نرم­ افزار اسمارت پی­ ال­ اس استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که تأثیر منابع مالی، استفاده از فرصت­ های بازار، شناخت سلایق مشتری، هوش تجاری، نوآوری، سرمایه­ گذاری در تحقیق و توسعه، قابلیت­ های بازاریابی و قابلیت­ های تکنولوژیکی بر بقاء و رشد استارت آپ­ ها مثبت و معنادار است ولی تأثیر دانش بازار و قابلیت­ های شبکه­ ای بر بقاء و رشد استارت­ آپ­ ها تأیید نشد. دستاورد نهایی مقاله ارائه راهکارهایی درخصوص بقا و رشد استارت­ آپ­ ها می­ باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2503

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2443 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button