Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    796
  • دانلود: 

    494
چکیده: 

مقدمه: هوش معنوی و هوش هیجانی یک پیش بینی کننده برای تندرستی در دانشجویان محسوب می شوند. مطالعه حاضر با هدف تعیین همبستگی تندرستی معنوی با هوش معنوی و هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه محقّق اردبیلی انجام شد. روش کار: مطالعه حاضر، پژوهشی توصیفی-همبستگی است که بر روی 382 نفر از دانشجویان دانشگاه محقّق اردبیلی در سال تحصیلی 1396-1395 که به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده بودند، انجام شد. ابزارهای گردآوری داده ها شامل"مقیاس تندرستی معنوی" (Spiritual Well-Being Scale) "مقیاس هوش معنوی کینگ" (King's Spiritual Intelligence Scale) و "پرسشنامه هوش هیجانی" (Emotional Intelligence Questionnaire) بود. روایی و پایایی ابزارها در مطالعات قبلی اثبات شده است. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری اس پی اس اس نسخه 18 تحلیل شدند. یافته ها: بین هوش معنوی (59/0 = r) و هوش هیجانی (55/0 = r) با تندرستی معنوی در بین دانشجویان همبستگی معناداری وجود داشت (05/0P<). همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که هوش معنوی و هوش هیجانی در دانشجویان، تندرستی معنوی آنان را پیش بینی می کنند (05/0P<). نتیجه گیری: هوش معنوی و هیجانی از متغیرهای مرتبط با تندرستی معنوی دانشجویان بوده و توانایی پیش بینی آن را دارند. پیشنهاد می شود سیاست گذاران و مجریان برنامه های آموزشی با فراهم آوردن محتوا و محیط آموزشی مناسب و اتخاذ راهبردهای مؤثر زمینه ارتقای تندرستی معنوی دانشجویان را در طول دوران تحصیل فراهم سازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 796

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 494 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    8-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    531
  • دانلود: 

    136
چکیده: 

مقدمه: فعالیت بدنی منظم به عنوان یک رفتار مهم ارتقاء دهنده سلامت باعث پیشگیری و یا به تأخیر انداختن انواع بیماری های مزمن می گردد. هدف مطالعه حاضر، تعیین عوامل مرتبط با انجام ورزش بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده در پسران شهرستان ایجرود در سال 1395 زنجان بود. روش کار: پژوهش حاضر به روش توصیفی-همبستگی می باشد. در این پژوهش نمونه ای شامل 185 نفر از پسران شهرستان ایجرود زنجان از طریق فرمول کوکران، به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه جمعیت شناختی و "پرسشنامه نظریه رفتار برنامه ریزی شده" “ Theory of Planned Behavior Questionnaire” در 5 بخش جمع آوری شد. شاخص روایی محتوا و پاپایی به روش آلفا کرونباخ انجام شد. داده ها با نرم افزارهای لیزرل نسخه 8/8 و اس پی اس اس نسخه 22 تحلیل شد. یافته ها: نگرش به انجام ورزش (5/32 = β )، کنترل رفتار درک شده در مورد ورزش (1/31 = β ) همبستگی مثبت و مستقیمی با تمایل به انجام ورزش داشت. بعلاوه، هنجار ذهنی در مورد ورزش (6/29 = β )، کنترل رفتار درک شده در مورد ورزش (9/27 = β ) و تمایل به انجام ورزش با انجام ورزش رابطه مستقیم و مثبتی داشت. کنترل رفتار درک شده در مورد انجام ورزش (1/27 = β ) همبستگی غیر مستقیم با انجام ورزش از طریق تمایل به انجام فعالیت ورزشی داشت (0/62 = β ). نتیجه گیری: نگرش به انجام ورزش و هنجارهای ذهنی در مورد انجام ورزش با تبیین بیش از 88 درصد از واریانس تمایل به انجام ورزش، عامل های مهمی در تبیین تمایل به انجام ورزش بود. از این رو پیشنهاد می شود عوامل مرتبط با نگرش و هنجارهای ذهنی در مورد انجام ورزش پسران غیر ورزشکار شناخته شود تا انجام ورزش را همواره نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 531

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 136 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    16-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    944
  • دانلود: 

    606
چکیده: 

مقدمه: بی موبایل هراسی مانند هر فوبی دیگری نیازمند توجه درمانی، به ویژه در میان نوجوانان است. پژوهش حاضر باهدف مقایسه اثربخشی ذهن آگاهی نوجوان محور با درمان شناختی رفتاری و درمان هیجان مدار بر تنظیم هیجان نوجوانان دارای علائم بی موبایل هراسی اجرا شد. روش کار: روش پژوهش نیمه آزمایشی همراه با گروه کنترل و طرح پژوهش از نوع پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه نوجوانان شهر اصفهان بود که نمره آن ها در "پرسشنامه نوموفوبیا “ Nomophobia Questionnaire” بالاتر از خط برش قرار می گرفت. از این میان 60 نفر به صورت هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در چهار گروه درمان ذهن آگاهی نوجوان محور پژوهشگر ساخته، درمان هیجان مدار و درمان شناختی-رفتاری و گروه کنترل جایگزین شدند. دو گروه درمانی هر یک به مدت 10 جلسه مداخلات درمانی را دریافت نمودند درصورتی که درمانی بر گروه کنترل اجرا نشد. ابزار جمع آوری داده های "مقیاس دشواری تنظیم هیجان" (Difficulties in Emotion Regulation Scale) بود. روایی محتوایی و پایایی با روش آلفای کرونباخ پرسشنامه ها تأیید شد. داده ها به وسیله نرم افزار اس پی اس اس نسخه 23 تحلیل شد. یافته ها: بین سه درمان ذهن آگاهی نوجوان محور، درمان شناختی رفتاری و درمان هیجان مدار، بر تنظیم هیجان با گروه کنترل تفاوت معنادار وجود دارد (01/0>P). در عین حال بین سه نوع درمان بر تنظیم هیجان تفاوت معناداری به دست نیامد (05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 606 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    26-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    388
  • دانلود: 

    255
چکیده: 

مقدمه: اضطراب/حالت صفت را می توان شرایط هیجانی ناپایدار دانست که بازتاب تفسیر فرد از یک موقعیت تنش زا در یک دوره زمانی خاص بوده و بسته به درجه ای که اوضاع، تهدید آمیز درک شده باشد، شدت آن متغیر است. پژوهش حاضر با هدف تعیین پیش بینی اضطراب حالت/ صفت بر اساس سیستم مغزی رفتاری و تیپ های صبحگاهی/ عصرگاهی در بین دانشجویان دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی1394 انجام گرفت. روش کار: روش پژوهش این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود که در آن 370 دانشجوی دانشگاه ارومیه (169 دختر، 201 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با "پرسشنامه اضطراب حالت/ صفت اشپیلبرگر" (Questionnaire Spielberger State/Trait Anxiety)"، " پرسشنامه سیستم مغزی رفتاری کارور و وایت" (Carver & White Behavioral Brain Systems Questionnaires)"، تیپ های صبحگاهی/ عصرگاهی هورن و استبرگ" (Horne & Ostberge Morningness-EveningnessTypes) " انجام شد. روایی در مطالعات قبلی تایید شده است. پایایی ابزارها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. داده ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس ا س نسخه 22 تحلیل شد. یافته ها: بین سیستم مغزی رفتاری و تیپ های صبحگاهی/ عصرگاهی با اضطراب حالت/ صفت همبستگی وجود داشت (01/0 >P). نتایج تحلیل رگرسیون به روش گام به گام نیز نشان داد که سیستم مغزی رفتاری و تیپ های صبحگاهی/ عصر گاهی 32 درصد از واریانس اضطراب حالت/ صفت را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری: سیستم مغزی رفتاری و تیپ های صبحگاهی/عصرگاهی می تواند اضطراب حالت/ صفت را در دانشجویان پیش بینی کند. پیشنهاد می شود یافته ها در حوزه مشاوره توسط مراکز مشاوره دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 388

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 255 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    35-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    560
  • دانلود: 

    313
چکیده: 

مقدمه: سلامت مالی بانک به معنای وضعیت مالی و عملیاتی مطلوب یک بانک، عاملی است که می تواند در تداوم کسب و کار بانک نقش قابل توجهی داشته و منجر به تاب آوری بانک در برابر بحران ها شود. پژوهش حاضر با هدف تعیین همبستگی سلامت مالی و تداوم کسب و کار بانک با نقش میانجی تاب آوری سازمانی انجام گرفت. روش کار: پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری، شامل مدیران میانی و عملیاتی بانک آینده به تعداد 260 نفر بود که با استفاده فرمول کوکران، 160نفر انتخاب شدند. داده ها از 160 نفر با استفاده از سه ابزار شامل"سنجه های سلامت سیستم های مالی" (Financial Systems Soundness Indicators "پرسشنامه مدیریت تداوم کسب و کار " (Business Continuity Management Questionnaire) و "ابزار اندازه گیری تاب آوری سازمانی" (The Organizational Resilience Measurement Tool) جمع آوری شد. پس از ترجمه پرسشنامه ها، روایی ابزارها با استفاده از نسبت روایی محتوا و سازه با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و پایایی هر سه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی ا س اس نسخه 22 و اسمارت پی ال اس استفاده گردیده است. یافته ها: سلامت مالی و مولفه های آن با تاب آوری سازمانی (15/0 = β ، 01/0 > P) و همچنین با تداوم کسب و کار بانک (16/0 = β ، 01/0 > P) همبستگی مثبت و معنی داری دارد. تاب آوری سازمانی و مولفه های آن نیز با تداوم کسب و کار (15/0 = β ، 01/0 > P) همبستگی مثبت و معنی دار دارد. نتیجه گیری: سلامت مالی در صنعت بانکداری با تداوم کسب و کار و میانجی گری تاب آوری سازمانی همبستگی مثبت و معنادار دارد. پیشنهاد می گردد؛ مدیران بانک ها برای حفظ تداوم کسب و کار و تاب آوری سازمانی، بر اساس یک جریان مستمر، شاخص های سلامت مالی را ارتقا دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 560

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 313 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    43-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    557
  • دانلود: 

    232
چکیده: 

مقدمه: شایع ترین اختلالات گوارشی، اختلالات عملکردی دستگاه گوارش هستند که سوءهاضمه عملکردی یکی از انواع شایع آن است و باعث کاهش سلامت و کیفیت زندگی می گردد. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی گروه درمانی پذیرش و تعهد و گروه درمان شناختی-رفتاری کیفیت زندگی، اضطراب و افسردگی در بیماران مبتلا به سوءهاضمه عملکردی انجام شد. روش کار: این مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش زنان مبتلا به بیماری سوءهاضمه عملکردی مراجعه کننده به کلینیک های گوارش شهر اراک در سال 1397 بودند. در کل 33 نفر پس از بررسی ملاک های ورود به مطالعه با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه (11 نفر در هر گروه) جایگزین شدند. گروه های آزمایش به ترتیب 8 جلسه 90 دقیقه ای با روش های پذیرش و تعهد و شناختی-رفتاری آموزش دیدند و گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد. ابزارهای پژوهش "شاخص سوءهاضمه نپین برای کیفیت زندگی" (Nepean’ s Dyspepsia Index for Quality of Life)، "سیاهه اضطراب بک" (Beck’ s Anxiety Inventory) و " سیاهه افسردگی بک" (Beck’ s Depression Inventory) بودند. در مطالعه حاضر روایی صوری و محتوایی ابزارها با نظر متخصصان و پایایی با روش آلفای کرونباخ اندازه گیری و تأیید شد. داده ها در نرم افزار اس پی اس اس نسخه 22 تحلیل شد. یافته ها: روش های گروه درمانی پذیرش و تعهد و گروه درمانی شناختی-رفتاری در مقایسه با گروه کنترل باعث افزایش کیفیت زندگی و کاهش اضطراب و افسردگی بیماران مبتلا به سوءهاضمه عملکردی شدند. همچنین، روش شناختی-رفتاری در مقایسه با روش پذیرش و تعهد باعث کاهش افسردگی شد، اما بین آن ها در افزایش کیفیت زندگی و کاهش اضطراب تفاوت معناداری وجود نداشت (05/0P<). نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده اهمیت هر دو روش به ویژه روش گروه درمانی شناختی-رفتاری در افزایش کیفیت زندگی و کاهش اضطراب و افسردگی بیماران مبتلا به سوءهاضمه عملکردی بود. بنابراین، روانشناسان بالینی و درمانگران می توانند از روش های مذکور به ویژه روش گروه درمانی شناختی-رفتاری برای مداخلات کیفیت زندگی، اضطراب و افسردگی استفاده نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 557

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 232 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 17
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    53-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    446
  • دانلود: 

    452
چکیده: 

مقدمه: مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی و بیمارستان ها، مانند هر سازمانی با تحولات گسترده روبه رو هستند و تضمین و تداوم حیات و بقای آن ها نیازمند یافتن راه حل ها و روش های جدید مقابله با مشکلات است. پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش میانجی ساختار سازمانی با رهبری تحول گرا و چرخه حیات سازمانی کارکنان درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان استهبان انجام گرفته است. روش کار: روش پژوهش حاضر توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش 357 نفر از کارکنان بخش های درمانی بیمارستان تشکیل دادند که 185 نفر از آن ها با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها با "پرسشنامه ساختار سازمانی" (Organizational Structure Questionnaire)، "پرسشنامه چند عاملی رهبری" (Multifactor Leadership Questionnaire)، و"پرسشنامه چرخه عمر سازمان" (Organizational Life Cycle Questionnaire) جمع آوری شد. روایی محتوایی پرسشنامه ها و همچنین پایایی به روش آلفای کرونباخ انجام شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهای آماری اس پی اس اس نسخه 22 و لیزرل نسخه 8. 7 تحلیل شد. یافته ها: ابعاد رهبری تحول گرا شامل کاریزما (15/0)، انگیزش الهام بخش (18/0)، ترغیب ذهنی (10/0) و ویژگی های فردی (13/0) با چرخه حیات سازمان از طریق واسطه گری با ابعاد ساختار سازمانی دارای رابطه غیر مستقیم می باشد. نتیجه گیری: رابطه غیرمستقیم ابعاد رهبری تحول گرا با چرخه حیات سازمان از نظر آماری معنی دار است. لذا به مدیران بیمارستان ها پیشنهاد می شود، با اجرای سبک رهبری تحول گرا، و ایجاد انگیزه در کارکنان، شرایط تجدید چرخه حیات سازمان را فراهم نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 452 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    62-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    964
  • دانلود: 

    421
چکیده: 

مقدمه: در سال های اخیر با افزایش مشارکت در ورزش های رقابتی و درنتیجه آسیب های ناشی از آن، درک فشارهای روانی و بررسی راه های مقابله با آن در اولویت قرارگرفته است. هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان اثربخشی تمرینات یوگا بر سلامت عمومی و عزت نفس ورزشکاران آسیب دیده دارای اضطراب است. روش کار: این پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 95 نفر داوطلب از دانشجویان پسر ورزشکار از تیم های ورزشی دانشکده های دانشگاه تهران بود که 21 نفر از آن ها بر اساس تشخیص " مقیاس اضطراب آسیب ورزشی"(Scale of Sport Injury Anxiety) انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل (11 نفر) و آزمایش (10 نفر) قرار گرفتند. ابتدا در پیش آزمون "پرسشنامه سلامت عمومی" (General Health Questionnaire) و "پرسشنامه عزت نفس آیزنگ" (Eysenck Self-Esteem Questionnaire) توسط تمامی شرکت کنندگان تکمیل گردید. سپس گروه آزمایش در فرآیند تمرینات یوگا به صورت پنج جلسه در هفته به مدت سه هفته متوالی در تمرینات حاضر شدند درحالی که گروه کنترل هیچ گونه از تمرینات یوگا را انجام نمی دادند. پس از اتمام جلسات تمرینات یوگا دوباره پرسشنامه های مذکور توسط تمامی آزمودنی ها تکمیل شد. تحلیل داده ها با استفاده از اس پی اس اس نسخه 22 تحلیل شد. یافته ها: بین دو گروه کنترل و آزمایش در نمرات پس آزمون در سلامت عمومی (329/22 = F، 001/0 > P) و عزت نفس (525/4 = F، 001/0 > P) تفاوت معناداری وجود داشت. نتیجه گیری: یک دوره تمرینات یوگا بر سلامت عمومی و عزت نفس ورزشکاران آسیب دیده دارای اضطراب تأثیر معناداری دارد و باعث بهبود سلامت عمومی و عزت نفس آن ها می شود. پیشنهاد می گردد که از تمرینات یوگا به منظور بهبود سلامت عمومی و عزت نفس ورزشکاران آسیب دیده استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 964

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 421 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button