Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

DANESHVAR RAFTAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    39 (SPECIAL EDITION ON EDUCATION 1)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1360
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    39 (ویژه مقالات تربیت و اجتماع)
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4712
  • دانلود: 

    2355
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ادراک از سبک های فرزندپروری والدین (درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی) با انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. به این منظور تعداد 337 دانش آموز (177 پسر و 160 دختر) کلاس سوم ریاضی دبیرستان های شهر بجنورد با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند و دو مقیاس انگیزش تحصیلی (AMS) و مقیاس ادراک شیوه والدین (POPS) را کامل کردند. از رگرسیون چند متغیری برای تحلیل داده ها استفاده شد. در مجموع نتایج نشان داد که درگیری مادر و گرمی پدر خرده مقیاس های انگیزش درونی، تنظیم همانندسازی شده و پیشرفت تحصیلی را پیش بینی می کنند. حمایت پدر از خودمختاری انگیزش درونی برای فهمیدن، انگیزش درونی برای تجربه تحریک و پیشرفت تحصیلی را پیش بینی می کند. حمایت مادر از خودمختاری، گرمی مادر و درگیری پدر نمی تواند انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را پیش بینی کند. تاثیرات سبک های فرزندپروری مادر و پدر بر انگیزش تحصیلی دختران و پسران متفاوت بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4712

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2355 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    39 (ویژه مقالات تربیت و اجتماع)
  • صفحات: 

    15-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3595
  • دانلود: 

    1190
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف «بررسی رابطه توانمندسازی روان شناختی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی در میان کارکنان دانشگاه تهران» به روش توصیفی - تحلیلی صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق (2731) نفر از کارکنان دانشگاه تهران بود، که تعداد 156 نفر (72 نفر مرد و 84 نفر زن) از آنها به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم و بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه های توانمند سازی روان شناختی اسپریتزر، پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هولین و همچنین پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر می باشند که پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرنباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمون های همستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده گردید. نتایج آزمون همبستگی پیرسون حاکی از آن است که توانمندسازی روان شناختی و زیر مقیاس های آن یعنی معناداری، خود تعیینی، شایستگی و تاثیر با رضایت شغلی رابطه مثبت و معناداری در سطح (p<0.01) داشته و به غیر از مولفه شایستگی دیگر مولفه های توانمندسازی روان شناختی با تعهد سازمانی نیز رابطه مثبت و معناداری داشتند. علاوه براین، بین توانمندسازی روان شناختی با دو مولفه تعهد سازمانی یعنی تعهد عاطفی و تعهد هنجاری نیز رابطه معناداری در سطح (p<0.01) مشاهده گردید و توانمندسازی روان شناختی تنها با مولفه تعهد مستمر رابطه معنادار پیدا نمی کند. در نهایت، نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نیز گویای این امر بود که به ترتیب زیر مقیاس های معناداری (0.45)، خود تعیینی (0.36) و شایستگی (0.23)، در پیش بینی رضایت شغلی سهم داشتند و همچنین مولفه معناداری (0.30) و خود تعیینی (0.31) سهم در پیش بینی تعهد سازمانی کارکنان داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3595

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1190 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

اکرامی محمود

نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    39 (ویژه مقالات تربیت و اجتماع)
  • صفحات: 

    31-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1344
  • دانلود: 

    672
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ارتقای سطح نظام ارزش های موردنظر در دانشجویان از طریق تعیین نظام ارزش های دانشجویان و اساتید شاهد در هر یک از سطوح نظری، اقتصادی، هنری، اجتماعی، سیاسی، و مذهبی انجام گرفت. در گروه نمونه مورد مطالعه تعداد 242 نفر از دانشجویان و 50 نفر از اساتید دانشگاه شاهد انتخاب، و پرسشنامه 45 ماده ای مطالعه ارزش های آلپورت، ورنون و لیندزی (SOV) پس از برآورد اعتبار، روی دو گروه اساتید و دانشجویان اجرا گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد در نظام ارزش های اساتید، ارزش علمی بالاترین و ارزش های سیاسی، اقتصادی، هنری، اجتماعی و مذهبی به ترتیب در رتبه های دوم تا ششم قرار دارد. نظام ارزش های کل دانشجویان شاهد به ترتیب ارزش اقتصادی، سیاسی، علمی، هنری، اجتماعی، و مذهبی است. ارزش علمی در دانشجویان پسر بیش از دانشجویان دختر و در ارزش های دیگر تفاوت معنادار مشاهده نگردید. نظام ارزش های دانشجویان دختر شاهد به ترتیب ارزش های سیاسی، اقتصادی، علمی، هنری، مذهبی، اجتماعی، و نظام ارزش های پسر شاهد به ترتیب ارزش های اقتصادی، سیاسی، علمی، هنری، اجتماعی و مذهبی است. بین نظام ارزش های دانشجویان با رشته تحصیلی و اسکان آنان رابطه معنادار مشاهده نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1344

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 672 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    39 (ویژه مقالات تربیت و اجتماع)
  • صفحات: 

    45-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1464
  • دانلود: 

    626
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر، بررسی تجربی میزان تاثیر آموزش به شیوه فراشناختی بر عملکرد تحصیلی و آگاهی های فراشناختی دانش آموزان در درس علوم دوره راهنمایی بود. بدین منظور،از میان 8271 نفر جامعه آماری، تعداد 8 کلاس شامل 228 نفر از دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر شیراز به روش تصادفی خوشه ای انتخاب و در گروه های آزمایشی (تعداد 111) و گواه (تعداد 117) قرار داده شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه بررسی آگاهی های فراشناختی و آزمون پیشرفت تحصیلی بود که در جامعه آماری اعتباریابی شد. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی و میزان آگاهی های فراشناختی گروه آزمایشی به شکل معناداری از گروه گواه بیشتر بود (p<0.001) بین عملکرد تحصیلی گروه آزمایشی و گروه گواه با توجه به جنسیت آنها تفاوت معناداری وجود نداشت. اما بین آگاهی های فراشناختی فراگیران با توجه به جنسیت آنها تفاوت معنادار بود (p<0.001). همچنین بین میانگین نمرات گروه آزمایشی و گواه در سوالات فراشناختی و سوالات استنباطی تفاوت معناداری وجود داشت (p<0.001) اما در مورد سوالات حافظه ای این تفاوت معنادار نبود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1464

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 626 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    39 (ویژه مقالات تربیت و اجتماع)
  • صفحات: 

    55-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1382
  • دانلود: 

    704
چکیده: 

هدف این پژوهش تعیین نقش واسطه گری سبک های یادگیری بین ویژگی های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی است. نمونه ای مشتمل بر 403 نفر (204 پسر و 199 دختر) از دانش آموزان دبیرستانی شهر جیرفت، به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب، و به عنوان مشارکت کنندگان در پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت، و سبک های یادگیری کلب بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج نشان داد که بازبودن در تجربه علاوه بر اثر مستقیم و مثبت بر پیشرفت تحصیلی، به واسطه شیوه یادگیری مفهوم سازی انتزاعی نیز اثر مثبتی بر پیشرفت تحصیلی دارد. وظیفه مداری به واسطه مفهوم سازی انتزاعی و برون گرایی به واسطه شیوه یادگیری آزمایشگری فعال، به صورت مثبتی پیشرفت تحصیلی را پیش بینی می کنند. ضرورت درنظر گرفتن متغیرهای واسطه ای؛ بررسی الگوی روابط بین متغیرهای پژوهش در گروه های سنی، رشته های تحصیلی، و خرده فرهنگ های مختلف به تفکیک جنسیت؛ پیشنهاد اصلاح الگوهای آموزشی در جهت متناسب سازی آموزش با سبک های یادگیری و آگاه ساختن دانش آموزان از سبک های یادگیری خود از مهم ترین کاربردها و مضامین مطرح شده در پرتو یافته های پژوهش حاضر بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1382

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 704 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    39 (ویژه مقالات تربیت و اجتماع)
  • صفحات: 

    65-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4948
  • دانلود: 

    1870
چکیده: 

در پژوهش حاضر به با روش تحلیل اسنادی، مبانی، اصول و روش های تربیت اخلاقی از دیدگاه امام صادق (ع) مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری، کلیه منابع دست اول (آثار مربوط و منتسب به امام صادق (ع)) و منابع دست دوم از منابع غنی اسلامی و احادیث و روایات و اقوال منقول از امام صادق (ع) است که در نشریات و سایت های اینترنتی و پژوهش ها و تحقیقات مرتبط با موضوع تحقیق موجود می باشد و نمونه گیری به شیوه هدفمند انجام شده و بر این اساس از منابع فوق الذکر استفاده گردیده است. ابزار پژوهش نیز فیش برداری بوده و یافته های حاصل از پژوهش مورد تحلیل قرار گرفته است که عمده ترین یافته ها عبارتند از: 1) مبنای تربیت از منظر امام صادق (ع) شامل شش مبنای، خداجویی و بندگی خدا، عقلانیت و اندیشه ورزی، کرامت، ضعف، هدایت پذیری انسان، جذبه حسن و احسان است. 2) مبنای خداجویی و بندگی خدا شامل اصل تقوی و زهد و مبنای عقلانیت و اندیشه ورزی شامل اصول اعتدال و تذکر و مبنای کرامت شامل اصل عزت و مبنای ضعف شامل اصول سعه صدر، مسامحت و مبنای هدایت پذیری انسان شامل اصول تبلیغ و ارشاد و تعلیم و مبنای جذبه حسن و احسان شامل اصول فضل، تواضع و آراستگی است. 3) در مجموع شش مبنا و 11 اصل یاد شده دارای 29 روش تربیتی می باشد که همگی به منابع فوق الذکر و منتسب به امام صادق (ع) مستند شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4948

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1870 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2