مقدمه: زنان مبتلا به بیماری های قلبی عروقی با مشکلات فراوانی مواجه هستند و یکی از روش های مؤثر در بهبود ویژگی های آن ها، آموزش ذهن آگاهی است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سرزندگی، بهزیستی روان شناختی و فشارخون زنان مبتلا به بیماری های قلبی عروقی بود. مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش زنان مبتلا به بیماری های قلبی عروقی مراجعه کننده به بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران در سال 1398 بودند. نمونه پژوهش 40 نفر بودند که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و با روش تصادفی در دو گروه مساوی جایگزین شدند. گروه آزمایش 8 جلسه 70 دقیقه ای، آموزش ذهن آگاهی دریافت کردند و گروه کنترل آموزشی ندید. داده ها با پرسشنامه های سرزندگی و بهزیستی روان شناختی و دستگاه فشارخون جمع آوری و با آزمون های مجذور کای، t مستقل، آنالیز واریانس دوطرفه با اندازه گیری های مکرر و آزمون تعقیبی بونفرونی تحلیل شدند. یافته ها: گروه ها در مرحله پیش آزمون از نظر سرزندگی، بهزیستی روان شناختی و فشارخون تفاوت معنی داری نداشتند، اما در مراحل پس آزمون و پیگیری از نظر هر چهار متغیر تفاوت معنی دار بود (001/0>p). آموزش ذهن آگاهی باعث افزایش سرزندگی (015/0>p، 510/6=F)، بهزیستی روان شناختی (001/0>p، 893/12=F) و کاهش فشارخون سیستولیک (010/0>p، 258/7=F) و دیاستولیک (036/0>, p 751/4=F) گردید و نتایج درمان در مرحله پیگیری حفظ شد. نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر بهبود سرزندگی، بهزیستی روان شناختی و فشارخون بود. توصیه می گردد روانشناسان و درمانگران از آموزش ذهن آگاهی در کنار سایر روش های درمانی برای بهبود سرزندگی، بهزیستی روان شناختی و فشارخون مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی استفاده نمایند.