Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    -80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    522
  • دانلود: 

    337
چکیده: 

مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) با درمان شناختی رفتاری (CBT) بر افسردگی بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس انجام گرفته است. روش کار: این پژوهش در چهارچوب طرح کارآزمایی بالینی با پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری به مدت یک ماه و نیم اجرا شده است. از میان بیماران مبتلا به MS مراجعه کننده به بخش اعصاب درمانگاه بیمارستان بقیه الله (عج) و با تشخیص متخصص 30 نفربه روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و بعد از پر کردن پرسش نامه اضطراب، افسردگی، استرس (DASS) به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل قرار گرفتند. در ابتدا درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) ویژه درد مزمن روی اولین گروه از آزمودنی های گروه آزمایش طی 8 جلسه 60 دقیقه ای اجرا شد و سپس آزمودنی های دومین گروه آزمایش طی 10 جلسه 60 دقیقه-ای تحت درمان شناختی رفتاری (CBT) قرار گرفتند. در ادامه داده های به دست آمده، با استفاده از تحلیل واریانس و کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان دادکه هر دو درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) و درمان شناختی رفتاری (CBT) در بهبود افسردگی افراد مبتلا به بیماری MS با اندکی تفاوت و به یک میزان موثر واقع شده اند. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) و درمان شناختی رفتاری (CBT) به یک اندازه می تواند در کاهش افسردگی افراد مبتلا به MS مؤثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 522

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 337 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    5-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    374
  • دانلود: 

    425
چکیده: 

مقدمه: امروزه ازی و دو هفته بی تمرینی بر سطوح رزیستین و فیبرینوژن مردان سالمند می باشد. روش کار: 22 مرد سالمند غیرفعال از خانه سالمندان انتخاب و بطور تصادفی به دو گروه 11 نفره تجربی و شاهد تقسیم شدند. گروه تجربی به مدت هشت هفته، سه جلسه در هفته و هر جلسه 30 تا 45 دقیقه تمرین هوازی با شدت 55 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب انجام دادند. سپس به مدت دو هفته تمرینات خود را قطع نمودند. در کل دوره تحقیق گروه شاهد تنها فعالیت های روزمره خود را انجام دادند. خونگیری قبل، پس از هفته هشتم و دهم از تمامی آزمودنی ها صورت گرفت. از آزمون های کالموگروف-اسمیرنوف، تحلیل واریانس مکرر و آزمون تعقیبی بونفرونی جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد (0/05≥ p). نتایج: تفاوت معنی داری در تغییرات سطوح رزیستین (0/40=p) و فیبرینوژن (0/95=p) گروه کنترل در هفته های اول، هشتم و دهم وجود نداشت. با این وجود، سطوح رزیستین (0/01=p) و فیبرینوژن (0/001=p) گروه تجربی در هفته هشتم به طور معنی داری پایین تر از گروه کنترل بود. سطوح فیبرینوژن در هفته دهم به طور معنی داری بالاتر از هفته هشتم بود (0/001=p). بحث و نتیجه گیری: به نظر می رسد هشت هفته تمرین هوازی منجر به کاهش معنی دار رزیستین و فیبرینوژن مردان سالمند می گردد، با این وجود پس از دو هفته بی تمرینی، سطوح کاهش یافته فیبرینوژن دوباره افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 374

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 425 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    13-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    432
  • دانلود: 

    483
چکیده: 

مقدمه: در سازمان های مراقبت سلامت، پرستاران بزرگترین گروه منابع انسانی هستند و نقش عمده ای در کیفیت ارائه خدمات به عهده دارند، لذا رضایت و عدم تعارضات حرفه ای آنها موفقیت ارائه خدمات را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین هدف از پژوهش حاضر، مقایسه تعارضات بین فردی، باورهای جنسیتی و رضایت از کار در پرستاران زن و مرد در بخش روانپزشکی بیمارستان پنج آذر گرگان بود. روش کار: این مطالعه توصیفی و از نوع مقایسه ای بود که در سال 1397 انجام شد. جامعه آماری تمامی پرستاران بخش روانپزشکی بیمارستان پنج آذر گرگان بودند و تعداد نمونه 102 پرستار (52 زن و 50 مرد) بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از سه پرسشنامه رضایت از کار مینه سوتا (MSQ)، آزمون باورهای جنسی بم (BSRI) و پرسشنامه تعارضات بین فردی اسپکتور و جکس (ICAWS) استفاده شد. همچنین از روش آماری تحلیل واریانس چند متغیره با توجه به نرم افزار SPSS24 استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین رضایت از کار در پرستاران زن و مرد تفاوت معنی داری وجود دارد، اما بین باورهای جنسیتی و تعارضات بین فردی تفاوت معنی داری در پرستاران زن و مرد مشاهده نشد. نتیجه گیری: به طور کلی می توان دریافت نمود که تفاوت رضایت بدست آمده در دو گروه ناشی از ویژگی های تعارضات بین فردی و باورهای جنسیتی می باشد، بنابراین در جهت شناسایی رضایت از کار پرستاران بررسی دیگر سازه های روان شناختی می تواند تعیین کننده موثرتری در افزایش رضایت شغلی پرستاران باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 432

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 483 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    21-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    356
  • دانلود: 

    143
چکیده: 

مقدمه: بیمارستان سیار عبارت است از ارائه خدمات پزشکی در هر وضعیتی و در هر نقطه ای که دچار بحران گردیده است و این مستلزم شناخت الگوی مفهومی بیمارستان سیار است. لذا این مطالعه با هدف ارائه الگوی پارادایمی در بیمارستان523 منطقه ای ارتش در شهرستان ارومیه انجام شد. روش کار: مقاله حاضر بخشی از یک مطالعه گراندد تئوری بود. تحلیل مقایسه ای مداوم همزمان با جمع آوری داده ها و با استفاده از نرم افزار MAXQDA نسخه 2018 انجام و نمونه گیری از نوع هدفمند از میان کارکنان باتجربه و با حداکثر واریانس در زمینه مورد مطالعه انتخاب شدند. یافته ها: مشارکت کنندگان تحقیق شامل 21 مرد و 16 زن با سابقه کار در بخش های متنوع بیمارستانی بودند. ساختار عملکرد بیمارستان سیار نیز در ابعاد: زمینه، پدیده مورد مطالعه و پیامد حاصل شده طبقه بندی گردید که این طبقات بر اساس الگوی پارادایمی عملکرد بیمارستان سیار مشخص گردیدند. نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش نشان داد، بیمارستان سیار یک بیمارستان با تجهیزات پزشکی لازم است که می توان آن را در زمان کوتاهی به مکان مورد نظر حمل، راه اندازی و شروع به خدمات پزشکی و درمانی برای بیماران و زخمی ها در شرایط بحرانی و در نزدیکی محل حادثه را فراهم می آورد که بسترهای زمینه ساز آن برای سنجش عملکرد این نوع بیمارستان ها شناسایی گردیدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 356

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 143 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    27-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    421
  • دانلود: 

    528
چکیده: 

مقدمه: چابکی منابع انسانی نقش مهمی بر عملکرد شغلی کارکنان مرکز اورژانس تهران خواهد داشت. هدف این پژوهش، تعیین رابطه چابکی منابع انسانی با عملکرد شغلی کارکنان مرکز اورژانس تهران می باشد. مواد و روش ها: روش پژوهش، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان عملیاتی مراکز اورژانس تهران با جمعیت 1100 نفر می باشند. تعداد 285 نفر با روش نمونه گیری تصادفی به وسیله جدول مورگان و به نسبت تعداد کارکنان در هر مرکز نمونه انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها شامل دو "پرسشنامه قابلیت های چابکی نیروی انسانی" (Agility Manpower Capabilities Questionair) و "پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون" (Patterson Job Performance Questionair) بود. روایی پرسشنامه اول با روش روایی صوری با کسب نظرات پنج نفر از متخصصان تأیید شد و روایی پرسشنامه دوم از طریق همبسته کردن با پرسشنامه خودارزشیابی عملکرد در سطح 0/05 قابل قبول بود. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. تحلیل داده ها توسط نرم افزار اس پی اس اس نسخه 23 صورت گرفت. یافته ها: همبستگی مثبت معناداری بین چابکی منابع انسانی و ابعاد آن با عملکرد شغلی کارکنان نشان داده شد(0/05P<، 0/754r=). در نتایج رگرسیون از بین بعدهای چابکی منابع انسانی، بعد نظام اطلاعات بیشترین همبستگی را با عملکرد کارکنان داشت( 702/0). نتیجه گیری: ابعاد چابکی منابع انسانی مرکز اورژانس تهران با عملکرد شغلی کارکنان ارتباط معنی داری داشت. بنابراین مدیران مرکز اورژانس تهران بایستی فرصت هایی را برای کسب مهارت ها و آموزش برای افزایش بهره گیری کارکنان از فناوری های اطلاعاتی ایجاد نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 421

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 528 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    34-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    982
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

مقدمه: آریتمی قلبی به خصوص در ساعات اولیه می تواند موجب توقف فعالیت قلب و بروز مرگ گردد. از آنجا که اشتباه در تصمیم گیری از مهم ترین علل مرگ در بیماران بخش مراقبتهای ویژه قلبی است، لذا شناسایی و کلاس بندی آریتمی های قلبی با استفاده از سیگنال ECG برای تشخیص بیماران با ناهنجاری های قلبی یک منبع اطلاعاتی با ارزش در مواقع بحران و رزم می باشد. روش کار: ابتدا با استفاده از فیلترهای دیجیتال و تبدیل موجک گسسته (DWT)، نویزهای سیگنال ECG حذف می شوند. در ادامه، با استفاده از تحلیل کشیدگی طیفی، تابع Kurtogram برای مجموعه QRS به دست می آید. با تقسیم بندی تابع Kurtogram، ویژگی های مفید از مجموعه QRS استخراج می شوند. در نهایت با استفاده از طبقه بند K-نزدیک ترین همسایه (KNN)، سالم بودن فرد یا نوع آریتمی مشخص می شود. یافته ها: در این مقاله از سیگنال های ECG موجود در پایگاه داده MIT-BIH استفاده می کنیم. سیگنال های افراد سالم و چهار نوع آریتمی شامل APB، PVC، LBBB و RBBB برای کلاس بندی انتخاب شدند. نتایج به دست آمده نشان دادند که روش پیشنهادی با دقت 98. 51% سیگنال ECG را کلاس بندی می کند. از آنجا که دقت در تشخیص آریتمی قلبی در پزشکی عامل حیاتی و مهمی می باشد، لذا روش پیشنهادی می تواند برای تصمیم گیری متخصصان قلبی بسیار کارساز باشد. نتیجه گیری: با توجه به پیچیدگی محاسباتی پایین روش پیشنهادی و نتایج به دست آمده می توان از آن برای تشخیص سریع و دقیق آریتمی قلبی که از موارد موثر پزشکی و یک منبع اطلاعاتی درمانی مهم در رزم می باشد، استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 982

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    41-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    436
  • دانلود: 

    512
چکیده: 

مقدمه: دوره سربازی شرایط تازه ای بوده که برای افراد تنیدگی هایی را به همراه دارد. به نظر می رسد این امر می تواند بهزیستی روانشناختی و به تبع آن شادکامی سربازان را تحت تاثیر قرار دهد. لذا پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش واقعیت درمانی بر بهزیستی روانشناختی و شادکامی سربازان یک مرکز نظامی در تهران انجام گرفته است. روش کار: پژوهش از نوع نیمه تجربی پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه سربازان مراجعه کننده به مرکز مشاوره در تابستان سال 1397بود. حجم نمونه شامل 30 نفر از این جامعه بود، که به روش نمونه گیری داوطلبانه در این پژوهش شرکت، و در دو گروه 15 نفری آزمایش و گواه قرار گرفتند. برای سنجش بهزیستی روانشناختی و شادکامی، به ترتیب پرسشنامه های ریف و شادکامی آکسفورد به کار برده شد. گروه آزمایش تحت مداخله آموزش واقعیت درمانی به مدت 9 جلسه، 90 دقیقه ای قرار گرفتند و گروه گواه هیچ مداخله ای را دریافت نکردند. داده های بدست آمده وارد نرم افزار spss شده و با استفاده از تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش واقعیت درمانی در افزایش بهزیستی روانشناختی (0/025= P) و شادکامی(0/013= P) سربازان موثر است. به عبارتی دیگر میانگین نمرات بهزیستی روانشناختی و شادکامی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه افزایش یافته است. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش حاضر می توان با مداخله های روانشناختی، سربازان را در رسیدن به بهزیستی روانشناختی بهتر کمک کرد و این امر باعث شادکامی آنان نیز می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 436

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 512 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    47-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    554
  • دانلود: 

    660
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر، مقایسه سبک های مقابله ای، طرحواره های ناسازگار اولیه و عزت نفس در افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی و افراد عادی بود. روش کار: مطالعه حاضر از نوع پژوهش های علّی-مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل کلیه افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی شهر تهران بودند. روش نمونه گیری در این پژوهش به صورت نمونه گیری هدفمند بود. حجم نمونه با توجه به نوع مطالعه، در هر دو گروه افراد دارای اختلال هویت جنسی و عادی، 30 نفر انتخاب شدند. افراد عادی بر اساس سن، تحصیلات و شغل با گروه افراد دارای اختلال هویت جنسی همتا شدند. کلیه افراد جهت شرکت در مطالعه رضایت خود را اعلام کردند و فرم رضایت نامه را تکمیل نمودند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک های مقابله ای اندلر و پارکر (CISS)، پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه یانگ فرم کوتاه (YSQ-sf2) و پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (CSSEI) استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که عزت نفس افراد عادی (20/6) بالاتر از افراد دارای اختلال جنسی (19/1) بود و افراد با اختلال هویت جنسی در مقایسه با افراد عادی در تمام طرحواره های ناسازگار اولیه به استثنای ایثار نمرات بالاتری به دست آوردند. یعنی تنها در طرحواره های ناسازگار اولیه ایثار نمرات افراد عادی در مقایسه با افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی بالاتر بود. همچنین بین دو گروه در راهبرد مقابله ای هیجان مدار و اجتناب مدار با توجه به مقدار F و سطح معناداری به ترتیب (16/34=F و 0/0001>P و 5/62=F و 0/02>P) تفاوت معناداری وجود داشت اما در سبک مقابله مسئله مدار بین دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتیجه گیری: افرادی که دارای اختلال جنسی می باشند در مقایسه با افراد عادی دارای عزت نفس پایین و طرحواره های ناسازگار اولیه بیشتری بوده و در مقابله با تنش ها بیشتر از راهبردهای مقابله ای هیجان مدار استفاده می نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 660 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    58-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    566
  • دانلود: 

    541
چکیده: 

مقدمه: پژوهش حاضر، تاثیر کیفیت خدمات و رضایت را به هر یک از انواع وفاداری (نگرشی و رفتاری) در آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی کشور مورد بررسی قرار داده است. روش کار: این پژوهش با ارائه و آزمایش تجربی یک مدل مفهومی در سال 1397 انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش افرادی بودند که در طول یک سال گذشته سابقه استفاده از خدمات آزمایشگاهی بیماستان های خصوصی کشور را داشتند. با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 384 پرسشنامه جمع آوری گردیده است. داده ها با روش های آماری و مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار های SPSS و SmartPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. یافته ها: کیفیت خدمات بر رضایت بیماران و رضایت بیماران بر وفاداری نگرشی آن ها تاثیر مثبت و معنادار دارد ولی تاثیر مستقیم رضایت بر وفاداری رفتاری مورد تایید قرار نمی گیرد و رضایت از طریق وفاداری نگرشی بر وفاداری رفتاری تاثیر دارد. همچنین تاثیر غیرمستقیم کیفیت خدمات بر وفاداری نگرشی از طریق ایجاد رضایت مورد تایید قرار گرفت ولی تاثیر غیرمستقیم آن بر وفاداری رفتاری مورد تایید قرار نگرفت. نتیجه گیری: وفاداری رفتاری در بیماران از طریق ایجاد وفاداری نگرشی حاصل می شود و رضایت به صورت مستقیم و کیفیت خدمات از طریق ایجاد رضایت بر شکل گیری وفاداری رفتاری تاثیری ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 566

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 541 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    65-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    474
  • دانلود: 

    539
چکیده: 

مقدمه: افسردگی شایع ترین اختلال روان پزشکی می باشد. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی مهارت آموزی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر تنظیم هیجان دانش آموزان دختر دارای اختلال افسردگی بود. روش کار: این مطالعه یک کارآزمایی بالینی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری 2 ماهه روی 24 نفر دانش آموزان دختر انجام شد. روش نمونه گیری هدفمند بود و بدین منظور فراخوانی برای مشاوران مدارس متوسطه دوم جهت ارجاع دانش آموزان دختر مشغول به تحصیل در پایه دوم و سوم، مشکوک به افسردگی، ارسال شد. از دانش آموزان ارجاعی به هسته مشاوره آموزش پرورش شهرستان لاهیجان 24 نفر که بر اساس تست افسردگی بک II (BDI-II) و مصاحبه بالینی ساختاریافته (SCID) دارای اختلال افسردگی بودند، انتخاب و به صورت کاملاً تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل در انتظار درمان گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس دشواری تنظیم هیجانی گرتز و روئمر (DERS) استفاده شد. مشارکت کنندگان گروه آزمایش 14 جلسه مهارت آموزی گروهی رفتار درمانی دیالکتیکی را دریافت نمودند و گروه کنترل در لیست انتظار ثبت شدند. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نگارش 22 و شاخص های آمار توصیفی و آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین میانگین نمرات دشواری تنظیم هیجان دختران افسرده که مهارت آموزی رفتاردرمانی دیالکتیکی را دریافت کردند و میانگین نمرات دشواری تنظیم هیجان دختران افسرده که این روش را دریافت نکردند، تفاوت معنا داری وجود دارد (0/05 > p). نتیجه گیری: نتایج این بررسی نشان داد مهارت آموزی...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 474

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 539 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

KARIMI MOHSEN | SALIMI SEYED HOSSEIN

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    74-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    109
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: Present research attributions mapped at the comparative scrutiny of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) and Cognitive Behavior Therapy (CBT) impacts on depression amongst the Multiple Sclerosis (MS) patients. Methods: Present study counted as a clinical trials or treatment trials with pretest, post-test and also 1. 5 months phase follow up by use of input criteria and neurologist expert from [that for] sample selection population [MS patients] after the list preparation of an outpatient clinic of Baqiyatallah hospital visitors and call on them, 30 persons with regard to the downsizing and reduction of them, selected via convenience sampling method and randomly put in order as two control groups and one group with no therapy. the used material were; Depression, Anxiety and Stress Scale-21 DASS-21 that face-to-face completed by two experimented groups in pre-therapy (pretest), after-therapy (post-test) and 1. 5 months two follow up (afterthought) phases and finally participants considered 30 patients. Then; the first experimental group received 60 minutes Acceptance and Commitment Therapy (ACT) per 8 sessions particularly/ especially chronic pain and the second one; received 60 minutes Cognitive Behavior Therapy (CBT) per 10 sessions, also following along with outcomes analyzed and scrutinized by use of variance and co-variance analysis. Results: outcomes showed that Acceptance and Commitment Therapy (ACT) and Cognitive Behavior Therapy (CBT) with a little difference and as the same lead/cause to progression and improvement of depression amongst the Multiple Sclerosis (MS) patients. Conclusion: results indicated that Acceptance and Commitment Therapy (ACT) and Cognitive Behavior Therapy (CBT) as same as the other can effective on progression and improvement of depression amongst the Multiple Sclerosis (MS) patients.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 109

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    81-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    965
  • دانلود: 

    684
چکیده: 

مقدمه: وجود آسیب ها و تهدیدهای فرهنگی اجتماعی باعث شد تا پیش از آنکه شبکه های مجازی از طریق برنامه های تلفن همراه به سادگی در دسترس عموم کاربران قرار گیرد امکاندسترسی به برخی از آنها از طرف دولت، جهت افزایش امنیت اطلاعاتی داخلی محدود شود زیرا اگر پیام رسان ها و کانال های شبکه های اجتماعی، در بستر سرویس های خارجی شکل گرفته و میزبانی شوند شاهد تهدیدهای سیاسی، فرهنگی و. . . خواهیم بود. در این صورت، کنترل و نظارت بر هیجانات اجتماعی و رصد جریان های سیاسی، از دسترس خودی ها خارج شده و بیگانگان با تحلیل محتواها زمام افکار عمومی را به دست می گیرند. در این میان، کشور برای حفظ امنیت ملی راهبردهای دفاعی را در پیش می گیرد. پژوهش حاضر در راستای پاسخ به این سوال بودهکه؛ نظارت و نقش دولت و حکومت در کنترل شبکه های اجتماعی مجازی برای حفظ امنیت در چه حدی بوده است؟ و چگونه می توان به واسطه پدافند غیرعامل، امنیت این شبکه ها را به حداکثر رساند؟ روش کار: پژوهش حاضر با روش کیفی و رویکرد نظریه زمینه ای انجام شد که به واسطه نمونه گیری نظری و هدفمند 19 نفر از مطلعین به عنوان جامعه هدف انتخاب شدند و نمونه گیری با این حجم به اشباع نظری رسید، اما برای اطمینان بیشتر مصاحبه ها تا 22 نفر ادامه یافت. روش مصاحبه عمیق مهم ترین فن گردآوری دادههای زمینه ای در این پژوهش بوده و تجزیه و تحلیل داده ها از طریق کدگذاری های متفاوت انجام شد. یافته ها: پیاده سازی و کدگذاری گزاره های مستخرج از مصاحبه ها شامل 23 مفهوم، 13 مقوله اصلی، 9 مقوله هسته و نهایتا یک مقوله هسته نهایی با عنوان چالش نقش دولت در فضای مجازی بوده است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 965

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 684 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    93-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    894
  • دانلود: 

    726
چکیده: 

مقدمه: پژوهش ترکیبی، بر گردآوری، تجزیه و تحلیل و ترکیب دو نوع داده کمی و کیفی در یک پژوهش واحد یا مجموعه ای از پژوهش ها تأکید می کند. استفاده از این روش پژوهش در حوزه های مطالعاتی مختلف از جمله حوادث و بلایا، همچنان در حال توسعه بوده و بسیاری از پژوهشگران ممکن است با این نوع روش پژوهش آشنایی کامل نداشته و در انجام این نوع طرح ها دچار مشکل شوند. لذا هدف از تدوین این مقاله، آشنایی بیشتر پژوهشگران با روش پژوهش ترکیبی و مروری بر مطالعات انجام شده با این رویکرد در حوزه حوادث و بلایا می باشد. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه مروری است که با استفاده از کلیدواژه های پژوهش ترکیبی، فاجعه و بحران و جستجو در داده پایگاه های داخلی و بین المللی sid. ir، Google scholar، PubMed و Web of science در سال های 2000 تا 2018 انجام گردید. یافته ها: در طی دهه گذشته روش تحقیقاتی ترکیبی به عنوان یک روش متمایز ارتقاء و ترویج داده شده است. ارتباط و ادغام داده های کیفی و کمی در فرایند تحقیق، کلید تمایز روش تحقیقاتی ترکیبی از سایر روش هاست. در مطالعه حاضر پژوهشگران به بررسی روش پژوهش ترکیبی استفاده شده در تعدادی از مطالعات حوزه حوادث و بلایا پرداختند. بحث و نتیجه گیری: روش پژوهش ترکیبی، بسیار متنوع بوده و می توان کاربرد پژوهش های ترکیبی را با توجه و در نظرگرفتن اصل تناسب روش با مسئله پژوهش به پژوهشگران توصیه کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 894

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button