مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت و وفاداری بیماران: مطالعه موردی در آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر, تاثیر کیفیت خدمات و رضایت را به هر یک از انواع وفاداری (نگرشی و رفتاری) در آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی کشور مورد بررسی قرار داده است. روش کار: این پژوهش با ارائه و آزمایش تجربی یک مدل مفهومی در سال 1397 انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش افرادی بودند که در طول یک سال گذشته سابقه استفاده از خدمات آزمایشگاهی بیماستان های خصوصی کشور را داشتند. با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 384 پرسشنامه جمع آوری گردیده است. داده ها با روش های آماری و مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار های SPSS و SmartPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. یافته ها: کیفیت خدمات بر رضایت بیماران و رضایت بیماران بر وفاداری نگرشی آن ها تاثیر مثبت و معنادار دارد ولی تاثیر مستقیم رضایت بر وفاداری رفتاری مورد تایید قرار نمی گیرد و رضایت از طریق وفاداری نگرشی بر وفاداری رفتاری تاثیر دارد. همچنین تاثیر غیرمستقیم کیفیت خدمات بر وفاداری نگرشی از طریق ایجاد رضایت مورد تایید قرار گرفت ولی تاثیر غیرمستقیم آن بر وفاداری رفتاری مورد تایید قرار نگرفت. نتیجه گیری: وفاداری رفتاری در بیماران از طریق ایجاد وفاداری نگرشی حاصل می شود و رضایت به صورت مستقیم و کیفیت خدمات از طریق ایجاد رضایت بر شکل گیری وفاداری رفتاری تاثیری ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصراله زاده ثابت، مهرداد، و فاریابی، محمد. (1398). تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت و وفاداری بیماران: مطالعه موردی در آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی. پرستار و پزشک در رزم، 7(22 )، 58-64. SID. https://sid.ir/paper/400170/fa

    Vancouver: کپی

    نصراله زاده ثابت مهرداد، فاریابی محمد. تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت و وفاداری بیماران: مطالعه موردی در آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی. پرستار و پزشک در رزم[Internet]. 1398؛7(22 ):58-64. Available from: https://sid.ir/paper/400170/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد نصراله زاده ثابت، و محمد فاریابی، “تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت و وفاداری بیماران: مطالعه موردی در آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی،” پرستار و پزشک در رزم، vol. 7، no. 22 ، pp. 58–64، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400170/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button