مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مهارت آموزی گروهی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر تنظیم هیجان دختران افسرده

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 73

چکیده

 مقدمه: افسردگی شایع ترین اختلال روان پزشکی می باشد. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی مهارت آموزی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر تنظیم هیجان دانش آموزان دختر دارای اختلال افسردگی بود. روش کار: این مطالعه یک کارآزمایی بالینی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری 2 ماهه روی 24 نفر دانش آموزان دختر انجام شد. روش نمونه گیری هدفمند بود و بدین منظور فراخوانی برای مشاوران مدارس متوسطه دوم جهت ارجاع دانش آموزان دختر مشغول به تحصیل در پایه دوم و سوم, مشکوک به افسردگی, ارسال شد. از دانش آموزان ارجاعی به هسته مشاوره آموزش پرورش شهرستان لاهیجان 24 نفر که بر اساس تست افسردگی بک II (BDI-II) و مصاحبه بالینی ساختاریافته (SCID) دارای اختلال افسردگی بودند, انتخاب و به صورت کاملاً تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل در انتظار درمان گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس دشواری تنظیم هیجانی گرتز و روئمر (DERS) استفاده شد. مشارکت کنندگان گروه آزمایش 14 جلسه مهارت آموزی گروهی رفتار درمانی دیالکتیکی را دریافت نمودند و گروه کنترل در لیست انتظار ثبت شدند. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نگارش 22 و شاخص های آمار توصیفی و آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین میانگین نمرات دشواری تنظیم هیجان دختران افسرده که مهارت آموزی رفتاردرمانی دیالکتیکی را دریافت کردند و میانگین نمرات دشواری تنظیم هیجان دختران افسرده که این روش را دریافت نکردند, تفاوت معنا داری وجود دارد (0/05 > p). نتیجه گیری: نتایج این بررسی نشان داد مهارت آموزی...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلی پور بازکیاگوراب، فاطمه، گلشنی، فاطمه، کشاورزی ارشدی، فرناز، امامی پور، سوزان، و سپاه منصور، مژگان. (1398). اثربخشی مهارت آموزی گروهی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر تنظیم هیجان دختران افسرده. پرستار و پزشک در رزم، 7(22 )، 65-73. SID. https://sid.ir/paper/404407/fa

    Vancouver: کپی

    قلی پور بازکیاگوراب فاطمه، گلشنی فاطمه، کشاورزی ارشدی فرناز، امامی پور سوزان، سپاه منصور مژگان. اثربخشی مهارت آموزی گروهی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر تنظیم هیجان دختران افسرده. پرستار و پزشک در رزم[Internet]. 1398؛7(22 ):65-73. Available from: https://sid.ir/paper/404407/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه قلی پور بازکیاگوراب، فاطمه گلشنی، فرناز کشاورزی ارشدی، سوزان امامی پور، و مژگان سپاه منصور، “اثربخشی مهارت آموزی گروهی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر تنظیم هیجان دختران افسرده،” پرستار و پزشک در رزم، vol. 7، no. 22 ، pp. 65–73، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button