مطالعه حاضر سعی در بررسی عوامل سازمانی و اثرات محرک مشتری بر عملکرد مالی شرکت های بیمه (مورد بیمه دانا) دارد. تحقیق از نوع کاربردی و همبستگی بود. شرکت کنندگان در این تحقیق همه متصدیان رسمی و پیمانی بودند که در طول مدت تحصیل در شرکت بیمه دانا کارمند بودند (1647 نفر) و با توجه به جدول مورگان و حجم جامعه تحقیق، 312 نفر براساس نمونه گیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفتند. از پرسشنامه به منظور جمع آوری داده ها استفاده شد. روایی پرسشنامه ها توسط برخی مقامات دانشگاه تأیید و پایایی پرسشنامه ها توسط نرم افزار Cronbach’ s Alpha of SPSS تأیید شد. نتایج نشان داد که عوامل محرک سازمانی و مشتری تأثیر مثبت و معنی داری بر عملکرد مالی شرکت های بیمه داشتند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.