مقدمه مصرف سیگار به عنوان دروازه ی ورود به مصرف مواد مخدر و رفتارهای پرخطر دیگر در نظر گرفته شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تصاویر (خنثی و هشداردهنده) بسته بندی محصولات دخانی بر الگوی امواج مغزی افراد سیگاری انجام شد. روش کار روش تحقیق پژوهش حاضر، نیمه تجربی بود. جامعه ی آماری پژوهش مشتمل بر کلیه ی دانشجویان پسر دانشگاه تبریز در سال تحصیلی 97-1396 بود. ابتدا با استفاده از اعلام فراخوان و پرسش نامه ی استاندارد مصرف سیگار، دانشجویان سیگاری شناسایی شدند. از این افراد به صورت همزمان در باندهای فرکانسی آلفا پیک، تتا، آلفا، SMR و بتا، ثبت الکتروانسفالوگرافی کمی به عمل آمد. سپس داده ها با روش تحلیل اندازه گیری مکرر، تجزیه و تحلیل و کلیه ی مراحل توسط نرم افزار SPSS نسخه ی 21 محاسبه گردید. یافته ها نتایج نشان داد که اثر اصلی موقعیت ثبت (F = 46/12, P < 0/001)، اثر اصلی باند فرکانسی (F = 88/58, P <0/001) و اثر تعاملی موقعیت ثبت و باند فرکانسی (F = 5/96, P < 0/001) معنی دار بود؛ بدین معنا که تصاویر هشدار دهنده تاثیر بیشتری نسبت به تصاویر خنثی داشت و میانگین بتا برای تصاویر هشداردهنده 21/10، خنثی 03/8 و استراحت 25/7 بود. نتیجه گیری طراحان باید در مورد ساختار پیام های هشداری روی پاکت های سیگار، مثل طرح، اندازه و نوع تصویر تجدید نظر کرده و مواردی مانند تکراری بودن تصویر، خنثی بودن تصویر و جلب توجه کم پیام نسبت به جذابیت برند، اصلاح شود.