با توجه به نقش تأثیرگذار رسانه های خارجی در افکار عمومی جامعه به خصوص مردم مرزنشین، تبلیغات آنان می تواند متخلفین و قانون شکنان را در شناخت شگردهای جرائم به ویژه جرائم تروریستی کمک نماید. به همین منظور در این پژوهش با تأکید بر مؤلفه هایی نظیر «برجسته سازی جرائم تروریستی»، «بزرگ نمایی شگردهای جرائم تروریستی»، «انتشار محتوای جرائم تروریستی در رسانه ها به سبک های مختلف» و «درج محتوای جرائم تروریستی در مجلات و روزنامه ها» در تلاش جهت پاسخ گویی به این پرسش بوده ایم که تبلیغات رسانه های خارجی تا چه اندازه می تواند در بروز جرائم تروریستی در استان کردستان تأثیرگذار باشند؟ پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت و روش، جزء تحقیقات تحلیلی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل دو گروه: 1-مدیران و کارشناسان مطلع در حوزه جرائم تروریستی در استان کردستان؛ 2-مرزنشینان ساکن در این خطه که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای اقدام به انتخاب نمونه ها به تعداد 304 نفر شده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بوده که شاخص ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که تبلیغات رسانه های خارجی در بروز جرائم تروریستی در استان کردستان تأثیر مستقیم دارد. درنتیجه می توان گفت که هر اندازه تبلیغات سوء رسانه های خارجی در بین مرزنشینان این منطقه گسترش یابد، به همان اندازه آثار زیانبار و مخرب آن به خصوص در حوزه اقدامات تروریستی تأثیرگذار خواهد بود.