مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه های مرزی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 154

چکیده

 قدرت رسانه ها در ساماندهی و کنترل افکار عمومی جهان و تأثیرگذاری بر سیاست, فرهنگ و افکار ملت ها آن چنان اهمیت یافته که گفته می شود در حال حاضر, هیچ قدرتی در دنیای امروز بالاتر از قدرت رسانه که شکل دهنده افکار عمومی می باشد, نیست. پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه های مرزی استان آذربایجان غربی به انجام رسید. پژوهش ازنظر هدف کاربردی, ازلحاظ روش توصیفی-پیمایشی است. گردآوری آمار و اطلاعات به صورت میدانی و از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارشناسان آگاه به موضوع تحقیق در پلیس فتا, مرزبانی, گمرک و اداره کل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی و به تعداد 94 نفر بوده که 75 نفر از کارشناسان متخصص در موضوع, با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده انتخاب گردیدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS ویرایش 22 و آزمون آماری تی-تک نمونه ای استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که هر چهار مؤلفه تحقیق 1-آگاه سازی از طریق رسانه مجازی, 2-رونق گردشگری در مناطق مرزی از طریق رسانه مجازی, 3-مشارکت اجتماعی از طریق رسانه مجازی, 4-اعتمادسازی از طریق رسانه مجازی با اطمینان 99 درصد در توسعه بازارچه های مرزی در استان آذربایجان غربی نقش دارند. نتایج نشان می دهد که آگاه سازی از طریق رسانه مجازی دارای بیشترین و اعتمادسازی از طریق رسانه مجازی دارای کمترین نقش در توسعه و رونق بازارچه های مرزی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، ابراهیم، پورمنافی، ابوالفضل، پناهی، حمید، و قلیزادگان، فرزین. (1398). نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه های مرزی. علوم و فنون مرزی، 8(3 (30) )، 131-154. SID. https://sid.ir/paper/410502/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی ابراهیم، پورمنافی ابوالفضل، پناهی حمید، قلیزادگان فرزین. نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه های مرزی. علوم و فنون مرزی[Internet]. 1398؛8(3 (30) ):131-154. Available from: https://sid.ir/paper/410502/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم قربانی، ابوالفضل پورمنافی، حمید پناهی، و فرزین قلیزادگان، “نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه های مرزی،” علوم و فنون مرزی، vol. 8، no. 3 (30) ، pp. 131–154، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button